Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 24.Maj.2008, 03:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Rusi lansiraju votku "Abramovič"

MOSKVA - Serija alkoholnih pića, posvećenih poznatim ličnostima, uskoro će biti dopunjena još jednim ali, za razliku od dosadašnjeg pravila, novim "likom" na etiketi. To neće biti političar, već jedan biznismen i to Roman Abramovič, vlasnik engleskog fudbalskog kluba Čelsi.

Votka s njegovim prezimenom na etiketi treba da se pojavi već do kraja ove godine. Autor te ideje je litvanski preduzetnik Ramunas Kuljušas, koji veruje u blistavu perspektivu svog pića, >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << mada je neizvesno da li će i sama poznata ličnost poželeti da vidi svoje prezime na etiketi.

Korišćenje imena i prezimena poznatih ljudi je tek od nedavno postala široka pojava u Rusiji, gde je sve do 1992. godine postojao monopol na proizvodnju alkohola, a članovi Politbiroa nisu težili toj vrsti popularnosti.

Postojale su, međutim, prikrivene marke, poput jedne votke koju je, kako se u javnosti smatralo, lično odobrio generalni sekretar Jurij Andropov, u čuju su je čast u narodu nazvali "andropovka".

Zato su već 90-ih godina žestoka pića "politizovana" preko svake mere. Teško je bilo naći kiosk ili pijačnu tezgu gde se nije prodavala votka s natpisom "Gorbačov" ili "Jeljcin" (mada, prema nekim podacima, prva od njih nije imala nikakve veze s prvim i jedinim predsednikom Sovjetskog Saveza).

Te marke votke nisu, međutim, stekle veću popularnost kod stanovništva - nešto iz ideoloških razloga, a nešto i zbog etikete na latinici. Ni uspeh votke "Raspućin" nije bio ništa veći.

Neuporedivo bolje je prošla votka "Žirinovski". Kralj skandala na ruskoj političkoj sceni nije uzalud gubio vreme i od 1994. je svoj politički kapital počeo da konvertira u obični, novčani i da uspešno promoviše svoju marku. Tako je votka "Žirinovski" postala jedna od najpopularnijih tokom 90-ih godina prošlog veka. Treba naglasiti da se Žirinovski nije organičio na votku i prilično brzo je osvojio sektore čaja, cigareta, majoneza, ali s manjim uspehom nego na tržištu votke.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.