Rumunija i Bugarska jačaju transportnu saradnju

Izvor: Southeast European Times, 22.Nov.2012, 16:39   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Rumunija i Bugarska jačaju transportnu saradnju

Dve susedne zemlje traže nove ekonomske mogućnosti proširenjem transportne saradnje.

22/11/2012

Pol Kikoju i Svetla Dimitrova za Southeast European Times iz Bukurešta i Sofije – 22.11.2012.

Memorandum o održivom razvoju transporta na zajedničkom delu Dunava i završetak drugog mosta koji prelazi preko reke predstavljaju novu fazu regionalne ekonomske saradnje između Bugarske i Rumunije.

Tim koracima takođe se unapređuju napori dve zemlje >> Pročitaj celu vest na sajtu Southeast European Times << da privuku više sredstava EU, u čemu Rumunija i Bugarska ozbiljno zaostaju za drugih 25 zemalja članica.

Rumunski premijer Viktor Ponta i njegov bugarski kolega Bojko Borisov su prošlog meseca simbolično peške prešli novi most u vrednosti od 2,5 miliona evra, koji povezuje Vidin i Kalafat. Most dužine 1,8 kilometara, najduži most koji se prostire preko Dunava, sada je otvoren samo za pešake. Most, čija je izgradnja počela pre pet godina, biće otvoren za železnički i drumski saobraćaj sledeće godine.

„Ovo je vrlo važan projekat za nas. To je srednjoročna i dugoročna investicija“, rekao je Augustin Hagiju, šef Federacije transportnih operatera u Rumuniji, u izjavi za SETimes.

„Most je zgodna alternativa već prepunom carinskom punktu Đurđiju-Ruse. To je ruka pomoći pružena i prevoznicima i turistima“, dodaje on.

Građani su takođe uzbuđeni zbog novog puta.

„Provodio sam praznike u severnoj Grčkoj u poslednjih nekoliko godina. Ovaj most mi savršeno odgovara jer mi znatno skraćuje putovanje“, rekao je Aurel Tudose, vlasnik malog preduzeća u Krajovi, gradu na jugozapadu Rumunije, u izjavi za SETimes.

Zvaničnici sa obe strane ističu pozitivne efekte proširene infrastrukture.

„Konačni izazov sa kojim se suočavamo je uspostavljanje zajedničke bugarsko-rumunske kompanije koja će voditi Drugi most na Dunavu kada on proradi“, navodi se u saopštenju bugarskog ministarstva saobraćaja, informisanja i komunikacija koje je prosleđeno SETimesu i dodaje da je Bugarska već izabrala članove svog pregovaračkog tima.

Novi most neće doprineti samo „unapređivanju transportnih veza između centralne i istočne Evrope, nego i društvenom i ekonomskom razvoju regiona dugoročno gledano“, dodaje se u saopštenju ministarstva.

Ranije ovog meseca dve zemlje su potpisale memorandum o održivom razvoju rečnog transporta u zajedničkom delu Dunava.

„Memorandum je pokazatelj posvećenosti Bugarske i Rumunije osiguravanju boljih uslova prevoza duž Dunava“, navodi bugarsko ministarstvo saobraćaja. „On dovodi dve zemlje korak bliže kombinovanju njihovih napora za ostvarivanje zajedničkog cilja i olakšava sprovođenje aktivnosti vezanih za razvoj lokalnog vodenog transporta.“

„Takođe će biti poslat signal Evropskoj komisiji o ambicijama dve zemlje u pogledu dublje saradnje i doprinosa ostvarivanju ciljeva iz Dunavske strategije“, navodi ministarstvo.

Dunavska strategija je akcioni plan EU koji je zaključen 2010, a čiji je cilj unapređivanje regionalne saradnje duž Dunava, sa naglaskom na poboljšanje povezanosti, zaštitu životne sredine, prosperitet regiona i sistem upravljanja.

Sporazumom su predviđene tri faze zajedničkih projekata za unapređivanje uslova rečnog prevoza u zajedničkom delu Dunava – kratkoročna do 2020, srednjoročna do 2030. i drugoročna do 2050, saopštilo je rumunsko ministarstvo saobraćaja za SETimes.

Projekte će ocenjivati međuministarska komisija. Zajednička nastojanja još su važnija zbog činjenice da se Dunav prostire duže glavnih evropskih koridora, preciznije duž Koridora 7.

Rumunija i Bugarska privukle su komparativno mali deo evropskih sredstava izdvojenih iz budžeta EU za period 2007-2013. Od namenjenih skoro 20 milijardi evra Rumunija je uspela da izvuče 10 odsto, a Bugarska je apsorbovala oko 19 odsto od svojih 6,9 milijardi evra, što je najmanja stopa apsorpcije u EU.

Nastavak na Southeast European Times...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Southeast European Times. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Southeast European Times. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.