
Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 11.Maj.2008, 02:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Reforma gimnazija: Jednosmenski rad, uvođenje izbornih predmeta...?
BEOGRAD - Ukoliko dobije dozvolu prosvetnih vlasti, novi koncept gimnazijskog obrazovanja u Srbiji trebalo bi da počne da se primenjuje od školske 2010/11. godine.
„Jednosmenski rad, polaganje eksterne mature, koja će biti zamena za prijemne ispite na fakultetima, rasterećenje postojeće mreže školskih zgrada izgradnjom novih objekata, samo su neki od vidova novog programa u gimnazijama", rekao je član komisije Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja Miodrag >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << Sokić, inače i predsednik Foruma beogradskih gimnazija.
Plan je da gimnazije ostanu opšteobrazovne škole koje prevashodno pripremaju učenike za nastavak školovanja na visokoškolskim institucijama, a da bi se ostvario taj generalni cilj neophodno je uvesti jednosmenski rad. To podrazumeva izgradnju 30 do 40 novih školskih zgrada, jer trenutno u nekim gimnazijama nastavu pohađa više od 1.000 učenika, čime je premašen optimalni uslov da u gimnazijama bude 600 do 700 đaka, odnosno da u odeljenjima ne bude više od 24 đaka, podvlači Sokić.
Gimnazijalci bi ubuduće trebalo da polažu opštu ili eksternu maturu, koja će istovremeno biti zamena za polaganje prijemnih ispita za fakultete i taj vid provere znanja imao bi dva dela - obavezni i izborni.
U obaveznom delu, svi gimnazijalci bi polagali najverovatnije srpski jezik i matematiku, dok bi u izbornom delu polagali još dva predmeta, prema zahtevima fakulteta koji učenik želi da upiše.
Organizaciju i realizaciju opšte mature obavila bi neka od državnih institucija zadužena za obrazovanje, uz pomoć gimnazijskih profesora i oni koji polože eksterni ispit imali bi prohodnost na sve fakultete, dok bi ostali srednjoškolci imali prohodnost samo na pojedine fakultete.
Nova gimnazija bi imala dva smera, prirodno-naučni i društveno-jezički, i učenici se neće opredeljivati za smer pre nego što se upišu u gimnaziju, već će u prvom razredu učiti po istim nastavnim programima, kao što je i sada slučaj.
Nakon prvog razreda počinje blago usmerenje, a u 3. i 4. razredu učenici će moći da se opredeljuju za izborne predmete prema svojim afinitetima. Takođe, uvođenjem izbornih predmeta otvorila bi se mogućnost uvođenja učenika u praktičan rad, što u velikoj meri nedostaje sadašnjim gimnazijalcima.
Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...