Izvor: Blic, 15.Okt.2007, 12:00 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Prvi dan na novoj funkciji
Bilo da ste upravo promovisani u menadžera u kompaniji u kojoj već radite, ili da kao menadžer ulazite u novu firmu, dobro je znati šta bi bilo pametno da učinite prvog dana na novom poslu.
Nema menadžera koji prvih dana na novoj funkciji nije manje ili više u šoku, jer nije lako suočiti se s iznenadnim osećanjem izloženosti i ogromne odgovornosti koju preuzimate. Bilo bi najbolje hladne glave krenuti korak po korak.
Izgledajte kao menadžer >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic <<
Ako ste tek počeli da radite u nekoj kompaniji, o tome kakav dress code važi trebalo je da se raspitate već pri razgovoru za posao. Tako ćete prvog dana na novom radnom mestu pouzdano znati kako se treba obući, ali - potrudite se još malo. Prvi dan na poslu je poput prvog izlaska. Prema tome, toga dana se obucite i bolje nego što je potrebno, kasnije se možete prilagoditi potrebama.
Razmišljajte kao menadžer
Vaš je posao da učinite grupu koju vodite produktivnijom od one kakva bi bila da vas nema. Stoga od prvog dana svoju energiju usmerite samo na one stvari koje kao menadžer možete učiniti. Vi ste vođa. Vi ste odgovorni za edukaciju i razvoj svojih ljudi. Vi ste odgovorni za izgradnju tima koji vodite.
Ponašajte se kao menadžer
Morate upoznati svoje ljude i oni moraju upoznati vas. Najbolja opcija je kratak sastanak na početku vašeg prvog dana. Trebalo bi od prvog dana postaviti pravila ponašanja i etičke standarde. Bez obzira na to kakva je bila situacija pre vašeg dolaska, dajte svojim ljudima do znanja da tolerišete samo najviše etičke standarde, bilo unutar grupe ili prema vama. Najvažniji deo vašeg posla jeste da motivišete vaše zaposlene!
Šta ne smete
Jednako je važno znati kao i ono što treba činiti (od) prvog dana. Na sledećih deset grešaka padali su mnogi, pa nema razloga da ih ponavljate. Veliki broj menadžera pre preuzimanja te dužnosti nema odgovarajuću edukaciju, tako da su greške sasvim prirodne. Kad biste grupu iskusnih menadžera upitali šta ne smete da činite, dobili biste ovakav odgovor:
Ja sve znam
Slušajte ljude oko sebe, pitajte ih za mišljenje i budite otvoreni za nova saznanja.
Neću ništa menjati
Možda niste tražili unapređenje u šefa ili niste sigurni da ste u stanju da radite taj posao. Ali nemojte da vas to sprečava da radite posao najbolje što možete.
Ja sam big boss
Verujte, svi u vašem timu dobro znaju ko je novi šef, ne morate praviti predstavu i biti big boss.
Sve treba menjati
Ne morate ponovno izmišljati točak, pametni ljudi koji su tu bili pre vas već su to učinili. Što pre naučite razliku između pojmova „drugačiji" i „loš".
Upoznavanje nije potrebno
Možda s njima radite već godinama, ali to ne znači da ih poznajete. Saznajte šta ih pokreće, motiviše, čega se boje. Upoznajte ih kao pojedince jer je to jedini način na koji ih možete efikasno voditi.
Više nisam potreban mom šefu
Pogrešno! Vaš zadatak je, kao i pre unapređenja, da pomognete svom šefu. Osigurajte zato vreme za sastanak sa šefom na kojem ćete izmeniti potrebne informacije.
Problem će proći sam od sebe
Ne smete izbegavati probleme i nadati se da će iščeznuti sami od sebe. Kad nešto iskrsne, vaš je posao da pronađete najbolje rešenje i pobrinete se da se ono sprovede.
Ne moram da štitim svoje ljude
Takođe pogrešno. Ljudi u vašem timu biće pod pritiskom gde god da se okrenu. Može se dogoditi da vas neki drugi deo firme optuži za propast projekta.
Izvor: Poslovni dnevnik