Protestna vožnja - Gde su trake za bicikliste?

Izvor: Mondo, 27.Okt.2018, 21:08   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Protestna vožnja - Gde su trake za bicikliste?

Beogradski biciklisti su večeras vožnjom od Kalemegdana do Vukovog spomenika, u oba smera, ponovo zahtevali da se ulicama na tom važnom pravcu izgrade ranije obećane trake za bicikl kao regularno a ne rekreativno prevozno sredstvo.

Foto: MONDO/Georgi Mitev Šantek Ilustracija

Vozači motornih vozila su uglavnom poštovali kolonu od oko 300 biciklista, koju je predvodio motocikl saobraćajne policije, a neki su ih, kao i pešaci, pozdravljali i fotografisali.

>> Pročitaj celu vest na sajtu Mondo << />Nekolicinu vozača automobila koji su pokušali da preseku kolonu, zaustavili su redari Udruženja građana "Ulice za bicikliste", javio je novinar agencija Beta, učesnik vožnje.

Skupština Grada je već odlučila

"Ulice za bicikliste" ukazuju i na odluku Skupštine grada da u glavne ulice koje će se rekonstruisati, budu obavezno uvedene bezbedne biciklističke rute. Ruta od Vukovog spomenika do Zoološkog vrta koju je večeras zahtevalo više od 300 građana koji bicikl uglavnom koriste kao prevozno sredstvo, povezala bi opštine Zvezdara i Palilula s Kalemegdanom, odnosno s početkom biciklističke staze uz Dunav i dalje uz Savu, kao i ka Novom Beogradu i Zemunu.

"Ulice za bicikliste" su, uz obezbeđenje saobraćajne policije, pod parolom "Za dorćolski biciklistički koridor" priredile redovnu mesečnu vožnju, 91. "Kritičnu masu", ovog puta dugačku 11 kilometara, delom ulicama na tom pravcu koje će uskoro biti rekonstruisane.

U okviru programa "Mreža zelenih gradova" Evropska banka za obnovu i razvoj planira da Gradu Beogradu da kredit od 20 miliona evra za projekat "Zeleni bulevar", za obnovu ulica koje se nadovezuju jedna na drugu: Cara Dušana, Džordža Vašingtona, 27. marta i Kraljice Marije.

Iako su gradske vlasti tvrdile da će tokom rekonstrukcije biti uvedene jednosmerne biciklističke staze duž obe strane tih ulica, od toga se odustalo uz tvrdnju da "nema mesta", mada je prvobitan plan pokazivao da ga ima, ali Grad sada hoće da očuva što više od oko 500 parking-mesta na trotoarima.

Prvi cilj projekta koji finansira EBRD je međutim unapređenje tramvajskih koloseka i elektro-mreže, davanje prednosti tramvaju uvođenjem naprednog signalnog sistema, a drugi je "rehabilitacija" i "širenje ulica... radi boljeg i bezbednijeg protoka saobraćaja".

Aplikacija za bicikliste - Pedaliranje

Sa sastanaka predstavnika Udruženja "Ulice za bicikliste" i gradskih vlasti proizašlo je, ipak, da je uprkos tako obrazloženom planu prioritet povećavanje prostora za saobraćaj automobila, uz očuvanje parking-mesta.

MONDO u Danskoj - zemlji bicikala i siromašnih bogataša

Uz to, automobili će posle rekonstrukcije legalno moći da idu čak i tramvajskim šinama, što obesmišljava prvi cilj projekta - brži, neometan saobraćaj tramvaja, naglasilo je Udruženje.

Nastavak na Mondo...






Povezane vesti

Više od 300 beogradskih biciklista zahtevalo stazu umesto parkirališta

Izvor: Beta, 27.Okt.2018

Više od 300 beogradskih biciklista večeras je vožnjom od Kalemegdana do Vukovog spomenika, u oba smera, ponovo zahtevalo da se ulicama na tom važnom pravcu izgrade ranije obećane trake za bicikl kao prevozno sredstvo.Vozači motornih vozila su uglavnom poštovali kolonu biciklista koju je predvodio...

Nastavak na Beta...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Mondo. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Mondo. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.