Izvor: Blic, 02.Dec.2005, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Promena koncepcije

Promena koncepcije

Kada ne možeš da ih pobediš ti im se pridruži – mogao bi da glasi slogan za novo 'Suzukijevo' terensko vozilo. Japanska fabrika je nekada bila neprikosnoveni lider u proizvodnji malih terenskih vozila, ali je loša procena tržišnih tendencija vratila nekoliko koraka u nazad.

Tvrdoglavo forsiranje klasične 4X4 koncepcije (osnovni pogon na zadnje točkove i mogućnost priključenja prednjeg para) skupo je koštalo Japance, koji sada pokušavaju >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << da isprave grešku primenom rešenja koja su naišla na pozitivan odgovor kupaca.

Nova 'grand vitara' je zato kreirana kao direktan odgovor 'tojoti RAV-4' - vozilu koje je postavilo aktuelne standarde za male terence i gospodari tržištem već godinama. Kada se sve to ima u vidu jasno da se veza sa prethodnom generacijom terenskih 'suzukija' pojavljuje samo u činjenici da su ponuđena dva tipa karoserije – sa troje ili petoro vrata. Kraći 'grand' dugačak je četiri metra, ima međuosovinsko rastojanje od 2.440 mm i skroman osnovni prtljažnik od 184 l. Verzija sa pet vrata duža je za 465 milimetara i ima uvećan razmak između osovina za 200 mm, što je obezbedilo zavidan komoditet unutrašnjeg prostora i značajno pomerilo transportni potencijal unapred. Prtljažni volumen varira od 398 do 758 litara (mereno do visine prozora), a ako se računa čitav raspoloživ prostor precizni Japanci navode podatak da se za transport stvari iza vozača i suvozača može koristiti 1.386 l.

Obe karoserijske izvodnice opremaju se turbo dizelom od 1,9 l (129 KS), dok ponuda benzinaca podrazumeva 1,6-litarski motor (106 KS) za kraću i dvolitarski (140 KS) za dužu varijantu. Jači benzinac može biti opremljen i automatskom transmisijom koja je sve popularnija kod terenskih vozila. Suštinska promena u odnosu na sve dosadašnje 'vitare' jeste napuštanje priključivog 4X4 koncepta i primena stalnog pogona na sva četiri točka. Osnovna ponuda ('grand vitara 1.6') podrazumeva integralni pogon, bez reduktora i blokada diferencijala, dok ostale varijante imaju mogućnost fiksiranja ravnomerne raspodele obrtnog momenta između prednje i zadnje osovine, kao i opciju skraćenja finalnog prenosa za kretanje u otežanim uslovima. Kreiran je i nov sistem oslanjanja. Savremena šema podrazumeva primenu 'mekferson' sistema na prednjoj osovini i višestrukih veza na zadnjoj, što novom 'Suzukijevom' terencu omogućava da se podjednako dobro nosi sa svim izazovima na asfaltu ali i van njega.

Značajno je unapređena i aktivna i pasivna bezbedost. U odnosu na staru generaciju novitet stiže sa znatno više sigurnosne opreme: u standardnoj ponudi su sistem za kontrolu stabilnosti vozila, ABS, elektronska distribucija kočne sile, kontrola proklizavanja, ojačanja putničke kabine, nožne komande koje se pri udesu 'otpuštaju' sprečavajući, time, ozbiljnije povrede nogu, šest vazdušnih jastuka...

Promena tržišne filzofije i primena opšte prihvaćenih tehničkih reše nja menjaju poziciju 'grand vitare', koja sada može ozbiljnije da se uključi u tržišnu utakmicu. Sa kojim uspehom, ostaje da vidimo imajući u vidu da je 'Suzuki' dizajnom i karakteristikama, čini se, namerno išao na konfontaciju s 'Tojotom'. Kako će kupci na to reagovati, zaista je teško prognozirati. Aleksandar Andrić

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.