Problemi pojedinih Nišlija sa strujom

Izvor: RTS, 25.Nov.2019, 19:08   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Problemi pojedinih Nišlija sa strujom

Na teritoriji koju pokriva niška Elektrodistribucija, oko 3 i po hiljade domaćinstava isključeno je sa električne mreže. Kao najčešći razlog navodi se - krađa struje. Potrošač ima pravo da traži ponovno priključenje, a operater je u obavezi da odgovori u roku od 15 dana. Kako odgovor najčešće izostane, sve je više onih koji rešenje traže na sudu.
Među prvima je sudski spor protiv EPS distribucije >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << pokrenula Anče Milosavljević iz Lalinca čija je porodica bez struje četvrtu godinu.
 
"Tužili smo, dobili smo na sudu i sad očekujemo da se naša prava ostvare", kaže Anče Milosavljević, iz Lalinca.
Većina potrošača tvrdi da plombe nisu dirali i da struju koriste legalno, a Nišlija Petar Perić ima i zvaničnu potvrdu o tome.
"Protiv mene je pokrenut krivični postupak koji je sud odbacio i oni meni i dalje ne priključuju struju, i dan danas je nemam", kaže Petar Perić.
Kojim god putevima da pokušaju da ponovo dođu do električne energije svi potrošači dođu do iste prepreke. Da bi ih preduzeće EPS distribucija priključilo na mrežu moraju da imaju sklopljen ugovor sa EPS snabdevanjem. A to je opet, tvrde korisnici, moguće samo ako se izmire stara dugovanja, uključujući ona pre reprograma 2012. godine. I mada niko ne osporava da što se potroši mora i da se plati, uskraćivanje usluga nije način.
Profir Živković iz Centra za zaštitu potrošača Forum u Nišu kaže da je zabranjeno operateru sistema da isključuje potrošače za zastarela dugovanja. I dodaje: "Takođe je zabranjeno operateru sistema da osporava ponovna priključenja zbog zastarelih dugovanja".
A u iščekivanju da se problem reši, neki od potrošača odlučili su da koriste usluge drugog snabdevača, pri čemu distribuciju električne energije i dalje obavlja EPS distribucija.
"Privatnom firmom iz Beograda za tri dana što ne mogu tri godine", kaže Petronije Grozdanović, iz Niša.
Za komentar na ova pitanja našem najvećem snabdevaču obratili smo se pre desetak dana, ali smo do ovog trenutka ostali uskraćeni za bilo kakav odgovor.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.