Izvor: SrbijaDanas.com, 30.Mar.2018, 12:25 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Probijen tunel "Brančić" na Koridoru 11 uz prisustvo predsednika Vučića (FOTO)
Poslednji u nizu tunela koji se radi na trasi Koridora 11 od Obrenovca do Preljine
Leva cev tunela "Brančić", na deonici Koridora 11 Lajkovac - Ljig, probijena je danas u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića.
Pročitajte i:
Obilasku radova i probijanju tunela, u dužini od oko 950 metara, prisustvovala je potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović, kao i direktor "Koridora Srbije" Zoran Babić i ambasador Kine >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << Li Mančang.
Vrednost radova na tunelu je 37 miliona dolara, a podizvođač na deonici Lajkovac - Ljig i na tunelu je domaća firma Energoprojekt-Niskogradnja.
Desna tunelska cev probijena je 8. avgusta 2017. godine. Probijanjem i leve cevi završava se deo radova čije je napredovanje bilo otežano zbog izuzetno nepovolnjnih geoloških uslova. Pripremni radovi su počeli 8. januara 2015. godine, a iskop tunela 15. januara 2015.
Na gradnji tunela radi se u tri smene, 24 sata dnevno i angažovano je ukupno 280 radnika, uključujući i ljude u radionicama.
Deonica Lajkovac - Ljig je duga 24 kilometra, a glavni izvođač radova je kineska kompanija "Shandong Hi-speed Group".
Na toj deonici biće izgrađeno ukupno 16 mostovskih konstrtukcija i petlja Ljig.
Nakon obilaska radova i probijanja tunela predsednik Vučić je izjavio da su rezultati samo važini.
- Ljudi će moći da vide koliko je lepa Srbija. Važno je reći da se otvaranjem autoputeva otvara prilika da ljudi investiraju u ovaj deo Srbije - rekao je Vučić.
Vučić se zahvalio pre svega našim radnicima posebno ističići da ništa nije moglo biti urađeno bez njih i da treba da budu ponosni na sebe.
Na trasi te deonice biće izmešteno 10 lokalnih puteva, izgrađeno 24 cevastih i kutijastih propusta, kao i osam potpornih zidova u koje se ugrađuje oko 4.000 metara kubnih betona. Takođe, biće izmešteno i regulisano osam postojećih rečnih vodotokova na velikom delu trase.
Projektovani su i zidovi za zaštitu od buke i jedno odmorište. Ista kineska kompanija gradi i deonicu Obrenovac – Ub dužine 26,23 km. Na toj deonici je predviđena izgradnja 14 mostovskih konstrukcija i petlje Ub. Predviđeno je izmeštanje 11 lokalnih puteva, izgradnja 16 cevastih i kutijastih propusta, kao i izgradnja osam potpornih zidova u koje se ugrađuje oko 4.000 kubika betona. Takođe je predviđeno izmeštanje i regulacija 17 postojećih rečnih vodotokva na velikom delu trase. I ta deonica će na trasi imati zidove za zaštitu od buke i jedno odmorište.
Nastavak na SrbijaDanas.com...