Izvor: RTS, 14.Nov.2017, 17:28 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Prelazi preko pruge bez branika i signalizacije
U smederevskom gradskom jezgru, od pet putnih prelaza preko pruge, tri nemaju bezbednosne branike. U deset sela postoji još 13 putnih prelaza od kojih većina nema adekvatnu signalizaciju. Na ovaj problem ukazuju i naši gledaoci.
Voz za Požarevac, iz Smedereva
prelazi preko pet putnih prelaza, dok
napušta grad. Na tri nema bezbednosnih
branika, a mašinovođa je u obavezi da
pre svakog sirenom nagovesti >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << dolazak
voza. U selima, gde nema stajališta, od
skoro, nema ni rampi.
Gordana Todorović iz Ralje kaže da se nikad ništa nije desilo: "Samo
su vozači malo nervozni kad vide da
nema rampe, jer je ranije bila tu."
"Do
ovoga je moralo da dođe, jer kako čujem
od kolega, tu je došlo do drastičnih
krađa delova, odnosno uređaja
na koje funkcioniše ovaj putni prelaz", ističe Petar Todorović, železničar u penziji.
Tokom dana, vozači imaju preglednu
sliku, a i postavljen je obavezan znak "stop", međutim, tokom noći, ova deonica
puta nije osvetljena.
Ovaj
izuzetno frekventan put vodi do Požarevca
i do Smederevske Palanke. Ovde u naselju
Ralja, na putnom prelazu, bila je zvučna
i svetlostna signalizacija, a bili su
ispravni i branici, međutim od jula sve je uklonjeno, iako ovom prugom
dnevno prođe deset vozova.
Nadležni iz gradske uprave, upoznati
su sa ovim problemom. Upućeni su zvanični
dopisi Saobraćajnoj policiji, Preduzeću
za puteve i Železnicima Srbije.
"Dobili
smo odgovor da tu postoji određena
signalizacija, po zakonu, koja reguliše
to, bez obzira na branike", rekao je Branislav Drobnjaković, član gradskog za saobraćaj i bezbednost. "Ono što je
još bitno, dobili smo od Železnica Srbije
da su mašinovođe u obavezi da strogo
vode računa kako prelaze preko pružnih
prelaza."
Odgovor na pitanje kada će doći do
rekonsrtrukcije pitnih prelaza, od
Železnica Srbije nismo dobili. A samo
u okviru smederevske opštine ih ima 18,
na dva kraka železnice kojom se kreće
i putnički i teretni saobraćaj.