Izvor: B92, 02.Jul.2012, 01:55 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Pred nama pakleno vruća sedmica
Beograd -- U Srbiji će i danas biti sunčano i veoma toplo, sa najvišom dnevnom temperaturom do 39 stepeni. Pakleni talas trajaće i naredne sedmice
Minimalna temperatura biće od 15 do 25, a najviša dnevna od 34 do 38 stepeni Celzijusovih.
I u Beogradu će biti sunčano i veoma toplo, s minimalnom temperaturom oko 25 i najvišom dnevnom oko 37 stepeni. Meteorolozi predviđaju da će ovaj toplotni talas trajati cele sedmice. Međutim, to ne znači da će nakon ove sedmice >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << uslediti osetnije zahlađenje, piše 24 sata.
Biometeorološke prilike će i dalje nepovoljno uticati na hronične bolesnike i osetljive osobe, pa su mogući malaksalost, zamaranje i smanjena koncentracija. Svima se preporučuje adekvatna zaštita I izbegavanje napora.
Beograd "užareno ostrvo" u odnosu na ostatak Srbije
Užareni asfalt Knez MIhailove
Vrućine će potrajati, kažu iz "Meteosa" za "24 sata", i narednih nedelju dana, ali živa u termometru neće preći 40 stepeni. Neće biti ni kiše, suvo i izuzetno toplo, naročito na asfaltu, pa ko ne podnosi vrućine, najbolje je da ostane u hladu, na “prijatnih 36 do 38 stepeni”.
Nedeljko Todorović meteorološki stručnjak smatra da ove vrućine nisu čudna pojava, jer je, kako kaže za "24 sata", svako leto priča za sebe:
"Nema nikakvih indikacija da će naredna leta biti sve toplija. Globalno zagrevanje ne utiče na ove vrućine, to je jedna druga, politička priča pre svega", kaže naš sagovornik. Najsušnije ali i najtoplije leto bilo je 2003. godine, kaže naš sagovornik, tada je već u aprilu bilo 30 stepeni, a u julu i avgustu temperatura se kretala od 36 do 38 stepena.
"Topla godina bila je i 2000, ali prethodna je bila veoma kišovita. Vreme se ciklično smenjuje, tako su pedesete godine bile toplije, sedamdesete su bile svežije i kišovitije u odnosu na devedesete", kaže Todorović i objašnjava da je Beograd poseban fenomen jer je on "toplotno ostrvo".
"Naš glavni grad odskače sa višim temperaturama tri do četiri stepena zbog ‘lokalnog efekta’ koji uključuje beton, gust saobraćaj...".