Pred ispite ne treba piti gazirana pića

Izvor: Blic, 17.Maj.2012, 00:15   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Pred ispite ne treba piti gazirana pića

Istraživanje sa Univerziteta u Los Anđelesu pokazalo je da bi pred važne prezentacije ili ispite trebalo da se klonimo gaziranih pića.

Naučnici su otkrili da ishrana bogata fruktozom uzrokuje usporeni rad mozga, slabi pamćenje i sposobnost učenja, kao i da je za pojavu takvih posledica dovoljno samo šest nedelja.

Dobra vest je da koštunjavo voće i riba kao što je losos, na primer, potiru ovakvo dejstvo šećera.

Unos fruktoze, voćnih šećera, >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << kroz duži period menjaju sposobnost mozga da uči i pamti informacije. Dodavanjem omega 3 masnih kiselina u ishranu smanjuje se loše dejstvo fruktoze.

Dosadašnja istraživanja pokazala su da fruktoza loše utiče na organizam kroz njenu ulogu u dijabetesu, gojaznosti i masnoj jetri, dok je ovo prva studija koja otkriva uticaj na mozak.

Naučnici su proučavali uticaj kukuruznog sirupa koji ima visoki sadržaj fruktoze na pacove, kod kojih je hemijski sastav mozga sličan ljudskom mozgu. Ova jeftina tečnost je šest puta slađa od šećera koji se dobija iz trske, a dodaje se u proizvodnji namirnica, kao što su gazirani sokovi.

"Ne govorimo o prirodnoj fruktozi koja se nalazi u voću, koje sadrži i važne antioksidante”, kaže profesor Gomez Pinilja. "Nas brine kukuruzni sirup sa visokim nivoom fruktoze koji se dodaje namirnicama kao zaslađivač ili konzervans”.

Nastavak na Blic...



Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Pred ispite ne treba piti gazirana pića

Izvor: medio.rs, 17.Maj.2012

Istraživanje sa Univerziteta u Los Anđelesu pokazalo je da bi pred važne prezentacije ili ispite trebalo da se klonimo gaziranih pića.

Nastavak na medio.rs...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.