Poslednji razgovor pred tragediju: Zeleno svetlo za voz smrti

Izvor: B92, 02.Mar.2023, 09:55

Poslednji razgovor pred tragediju: "Zeleno svetlo za voz smrti"

Objavljeni su razgovori načelnika stanice u Larisi i mašinovođe putničkog voza Intersiti 62, koji se u utorak uveče naleteo na teretni voz blizu tog grada.

U nesreći je poginulo najmanje 47 osoba, a više od 80 je povređeno.

Prema poslednjim informacijama spasioci su izvukli još tri tela iz vagona.

Vatrogasci navode da je sada nemoguće otkriti koliko je ljudi zarobljeno, ali da je dosta njih u teškom stanju nakon nereće.

Veruje se da je >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << šef stanice, a da toga nije bio svestan, mašinovođi dao "zeleno svetlo" da se ponovo poravna na drugom delu koloseka, kojim je teretni voz već saobraćao.

Mašinovođa nije obraćao pažnju na crveno svetlo ispred sebe, jer već neko vreme nije radio signalizacija. Štaviše, prema izvorima iz železnice, šef stanice nije ni bio svestan da je voz iskočio iz šina, pa svoju grešku nije mogao da ispravi u narednim minutima.

Kako je tekao razgovor između mašinovođe i stanice

Mašinovođa: "Larisa, čujemo li se".

Stanica: Čućemo se. Sa brojem 47 prolazite kroz crveni izlazni semafor do novog ulaznog semafora Poros.

Mašinovođa: Vasili, da idem?

Stanica: Idi, idi.

Vozač: Dobro, prijatno veče.

Stanica: Srećno.

Postoji i snimak razgovora šefa stanice i bravara koji otkriva šta se dogodilo.

Bravar: Šefe, da vratim?

Stanica: Ne, ne, ide u 1564.

Bravar: Dobro, ostaviću kako jeste, dijagonalno.

Ovaj razgovor otkriva da je radnik pitao šefa stanice da li treba da vrati skretnicu, kako bi se voz vratio na prvi kolosek. Međutim, dobio je instrukciju od šefa da će lokalni voz koristiti dijagonalni kolosek, kakav je bio. Međutim, šef stanice je zaboravio da naredi skretnicu, pa je Intersiti krenuo u suprotnom smeru.

Ovi razgovori su službeni i mašinovođa nije imao razloga da sumnja u naređenja upravnika stanice, jer je verovao da se Larisa čula sa svojim kolegama na sledećoj stanici, u Nei Poriju, i verovao je da je kolosek slobodan.

Postoje indicije da je tog kobnog utorka bilo niza tehničkih problema, zbog kojih su delovi pruge povremeno bili zatvoreni.

Intersiti je krenuo u 22.48 sa zakašnjenjem od 48 minuta sa železničke stanice Paleofarsalo, a komercijalnim vozom je stigao na „randevu smrti” nekoliko minuta posle 23.00, piše Prototema.

Šef stanice, nakon što je prvobitno tvrdio da je "zaključao" voz na pravi kolosek "ali nije poslušao sistem", priznao je svoju fatalnu grešku i suočava se sa ozbiljnom optužbom za ubistvo iz nehata.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.