Pol Veler, legenda u doba korone: Uloga frizure u zvuku čuvenog britanskog muzičara

Izvor: B92, 19.Jul.2020, 21:11

Pol Veler, legenda u doba korone: Uloga frizure u zvuku čuvenog britanskog muzičara

Veler je u intervjuu za BBC pričao o andergadund zvuku, srećnim vremenima i tome kako je preživljava u dobu Kovida-19.

Kao vlasnik jedne od najslavnijih frizura u zemlji poslednjih 40 godina, Pol Veler je iznenađujuće spokojan zbog lokni koje su mu izrasle u izolaciji.

"Samo puštam kosu", smeje se on.

"Dobro, puštao bih je i inače, ali sada nisam imao izbora. Morate prosto da se prilagođavate, zar ne?"

Umesto da pokuša da se ošiša kod >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << kuće, kao što su to mnogi uradili sa različitim stepenom uspeha, slavni muzičar ju je samo pustio da raste dok se u njegovom studiju u Sariju "trudio da iskoristi vreme najbolje što može".

Veler, kao i njegovi heroji Bitlsi i Dejvid Bouvi pre njega, obično je stalno u pokretu.

Ali njegov treći album za četiri godine (ne računajući saundtrek za film "Jawbone" ili njegovo skorašnje okušavanje sa snimanjem zvukova prirode) tera ga da, kao i većina nas u ovom trenutku, makar malo zastane i razmisli.

S ovim albumom vratio se u Polidor - diskografsku kuću koja je slavno odbila poslednji rad njegovog pop benda iz osamdesetih The Style Council, stavivši tačku na to poglavlje u njegovoj karijeri.

"Modernism: A New Decade", njihova dip haus ploča iz 1989. godine, na kojoj zvuka gitare sa šest žica nije bilo ni za lek, na kraju je u celosti ugledala svetlost dana tek devet godina kasnije, u vreme kad je čitav svet već uveliko plesao uz elektro ritmove.

Ovaj put je njegov priloženi LP odobrila i etiketa a, čini se, i kritičari.

Gardijan mu je dao četiri zvezdice, opisavši Velerov zvuk iz 2020. godine kao "topao, mudar i još uvek sposoban da iznenadi".

"Sa dovoljno melodija da zadovolji bazu fanova sastavljenu od ćalaca kosijanera i dovoljno eksperimenata da njegove zadovolji vlastite neočekivane ukuse, ovo je Veler koji uzima najbolje od oba sveta", napisao je Aleksis Petridis.

Istu ocenu dodelio je i Tajms, koji je napisao da je "Modfader u hipi fazonu".

"Uglavnom možete da procenite šta je Veler naumio po stanju u kom mu se nalazi kosa", primetio je Vil Hodžkinson.

Za to vreme, Independent mu je takođe dao četiri zvezdice, a Mark Bomont je napisao da "On Sunset" "briljantno spaja nova interesovanja za avangardu s uvek drugačijim soul raspoloženjem budućnosti."

Naslovna numera inspirisana je putovanjem do Bulevara sumraka u Los Anđelesu pred koronu, gde je otac osmoro dece posetio najstarijeg sina.

To je prizvalo sećanja na njegovo prvo putovanje tamo "još '77', kao 19-godišnji "klinac" na turneji s onim što će, za mnoge, postati ključni britanski post-pank bend, The Jam.

"Odseo sam u malom hotelu u tom uskom delu grada, gde se nalazi legendarni muzički klub 'Whisky a Go Go'. 'The Rainbow Room' i 'Sunset Marquis' su malo dalje niz ulicu", objašnjava on.

https://www.youtube.com/watch?v=9iBvswr_BVw

"Bio sam u Los Anđelesu bezbroj puta od tada, ali nisam hodao tim konkretnim delom od tada i pomislio sam: 'Oh, moj Bože, koliko je vremena prošlo', čak i sam to ponekad zaboravim."

"Bio je to, dakle, trenutak refleksije, prisetio sam se smešnih stvari i srećnih vremena koje smo doživeli tamo."

On dodaje: "Samo sam zamislio tu osobu koja traži stare prijatelje, ili stare ljubavnike, ili šta god da je već imao, a očigledno je da su svi oni nastavili dalje sa svojim životima."

Vreme izlaska albuma poklopio se i sa nekim mračnim momentima za čovečanstvo, sa pandemijom korona virusa i smrću Džordža Flojda - crnog Amerikanca koji je stradao kad ga je priveo beli policajac.

Veler, koji i sam ima odraslu decu mešanog porekla, misli da je "šokantno da se to tamo i dalje dešava" i podržava proteste pokreta "Crni životi su važni".

"Pored svega što se desilo u poratnim godinama sa građanskim pravima i crnim predsednikom, ništa se nije promenilo", kaže on.

"Ne znam kako će oni to da reše u toj zemlji, to je toliko duboko ukorenjeno."

"Čitav svet mora da izvrši pritisak da se prekine s tim", dodaje on.

Njegovi tekstovi, kao glavnog pesmopisca u The Jam, "doveli su socijalne proteste i kulturnu autentičnost na vrhove top lista", prema njegovom biografu Šonu Eganu.

Sam čovek je razočaran kad čuje da su njegovi tekstovi za pesme kao što su "Eton Rifles", "That's Entertainment" i "Town Called Malice" - i dalje aktuelni u Velikoj Britaniji danas.

"Bilo bi lepo pomisliti da ti tekstovi potiču iz nekog drugog vremena i da više nisu relevantni danas, zato što su se svi promenili i pošli dalje, ali nažalost izgleda da nije tako", uzdiše on.

Po "prvi put posle dugo vremena", virus je ostavio Modfadera bez jasne putanje kuda dalje, a opet "srećnog zbog onoga što radi".

"Volim samo da stvaram muziku, da pravim ploče. Nemam želju ni za čim drugim, da budem sasvim iskren prema vama."

Pravo osećanje zadovoljstva u savremenom svetu - eto dobrog imidža za sva godišnja doba.

"On Sunset" je izašao 3. jula.

Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

Izvor: BBC News na srpskom

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.