“Pasat” za račundžije

Izvor: Blic, 18.Nov.2011, 12:25   (ažurirano 02.Apr.2020.)

“Pasat” za račundžije

Tempo kojim Hjundai izbacuje nove i sve kvalitetnije automobile do kosti je zaplašio ostale proizvođače. Dok rivali stagniraju ili nude tek malo šta novo, Korejci su napravili veliki korak unapred.

Najsvežiji primer je "hjundai i40 sedan”: do juče naslednik neupadljive "sonate”, a danas model koji nas je primorao da emotivno reagujemo "Opa, šta je ovo?”. Odgovor: "i40” je jednostavna, moderna limuzina, bez detalja i sitnica koje bi mogle da postide >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << Hjundai. Savršenih je proporcija i nudi prostor kao nijedan drugi model u segmentu. Naravno, jednu od glavnih uloga igra i cena, koja će u Srbiji biti niža od 20.000 evra za osnovnu verziju.

Unutrašnjost je privukla i prvog čoveka Folksvagena, Martina Vinterkorna, koji je na nedavno završenom Salonu u Frankfurtu seo za volan "hjundaija i40”. Vozačevi prsti lako će igrati po dugmićima i prekidačima, a iznenadio nas je i kvalitet korišćenih materijala. Plastika nije lepa na prvi pogled, ali smo se uverili da je izdržljiva i da su spojevi čvrsti. Ponuda prostora je na nivou "folksvagen pasata” i "opel insignije”, s tim da će linija krova po ugledu na kupe automobile uticati na komfor putnika na zadnjim sedištima.

Hjundaijev Centar za razvoj u Riselhajmu potrudio se da "i40” zadovolji sve prohteve evropskih vozača: sedišta su široka, prtljažnik je zapremine beskrajnih 500 litara, a 1,7-litarski CDTI dizelaš nudi dovoljno snage, uz skromnu potrošnju. Dizelaš sa 136 KS je stvarno ostavio povoljan utisak, jer niti "grize”, niti pada u letargiju: doziran je taman kako treba i uzorno je tih. Automatski menjač (šest stepeni sa komandama za promenu brzina na upravljaču, doplata 1.000 evra) je bolji izbor za starije i vozače koji prelaze velike razdaljine. Ako vam je potrebno više snage, izaberite dvolitarski GDI benzinac sa 177 KS.

Upravljač je prilično lagan, dok bi na ogibljenju trebalo malo da se uradi jer je prilično "drveno”. Kao što smo rekli, početna cena u Srbiji bi trebalo da bude oko 20.000 evra (verzija 1.6 GDI), dok će testirani 1.7 CRDI koštati oko 1.500 evra više. Klima-uređaj, ESP i CD/mp3 uređaj su standardna oprema i kod osnovnog paketa.

TEHNIČKI PODACI

Četiri cilindra, turbo, napred * Zapremina 1.685 kubika * Snaga 100 kW (136 KS) pri 4.000 obrtaja u minutu * Maksimalni obrtni moment 330 Nm pri 2.000 obrtaja u minutu * Prednji pogon * Šestostepeni ručni menjač * Zapremina prtljažnika 500 litara * Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 12,0 sekundi * Maksimalna brzina 190 km/h * Prosečna potrošnja 5,6 litara * Emisija CO2 - 149 g/km

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.