Pametne karte – krajem godine

Izvor: Politika, 29.Sep.2011, 10:27   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Pametne karte – krajem godine

Do isteka narednog meseca, aparati za očitavanje „bus plus” karata biće postavljeni u 187 tramvaja, 139 trolejbusa, devet kompozicija „BG voza” i 1.516 autobusa GSP-a, „Laste” i privatnih prevoznika

Aparati za očitavanje „bus plus” karata do sada su instalirani u više od 200 vozila javnog gradskog prevoza. Do kraja oktobra, takozvani validatori će biti postavljeni u 187 tramvaja, 139 trolejbusa, devet kompozicija „BG voza” i 1.516 autobusa >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << GSP-a, „Laste” i privatnih prevoznika.

– Sistem elektronskih karata za javni gradski prevoz počeće da se koristi krajem godine. Overa karte obavljaće se prinošenjem na dva do tri centimetra od validatora. Usporavanja pri ulasku u vozilo ne bi trebalo da bude pošto ceo proces poništavanja traje pola sekunde – kaže Veljko Vlahović, glavni menadžer „bus plus” sistema.

Kada sistem zaživi, postojaće plastificirane personalizovane i nepersonalizovane karte, neplastificirane smart karte, kao i karte koje se kupuju kod vozača.

– Dok će personalizovana karta zameniti sadašnje povlastice – na njoj će biti ime i prezime putnika, jedinstveni matični broj i fotografija vlasnika – nepersonalizovana karta neće važiti na ime, dakle moći će da se po potrebi pozajmljuje ili da je koriste svi članovi porodice. Sama kartica koštaće 250 dinara, plus dopuna. Važenje nepersonalizovane karte je tri godine. Putnik će moći da je dopuni na kiosku, a kada uđe u vozilo i prinese kartu validatoru biće mu skinuto s računa onoliko koliko staje pojedinačna vožnja. Na ekranu će pisati koliko mu je novca ostalo na kartici – objašnjava Vlahović.

Turistima i onima koji javni prevoz retko koriste, preporučuje se neplastificirana– takozvana smart karta.Košta40 dinara, na nju će maksimalno moći da se uplati 500 dinara, a najmanje koliko u tom trenutku košta pojedinačna vožnja. Njen rok važenja je tri meseca.

Ostavljena je i mogućnost plaćanja pojedinačne vožnje kod vozača – putnik će dobiti komad papira nalik fiskalnom računu i neće morati da kartu „čekira” navalidatoru.

D. Spalović

----------------------------------------------------------

Efikasnija kontrola

Kontrolu karata obavljaće kontrolori i komunalni policajci koji će imati posebne uređaje.

– Pojedini putnici imaju običaj da karte poništavaju kada vide kontrolora, ili primete da je u vozilu počela provera. Kod novog sistema to neće biti moguće jer će kontrolori pri ulasku posebnim aparatom blokirati rad validatora – objašnjavaju u GSP-u.

----------------------------------------------------------

Personalizovana karta

koristi se uz markicu do startovanja „bus plus” sistema

košta 250 dinara

rok važenja za zaposlene tri godine, a za nezaposlene, učenike i studente godinu dana

Da bi se izvadila, potrebna je:

lična karta

nezaposleni prilažu potvrdu o svom statusu, koju dobijaju u Nacionalnoj službi za zapošljavanje

učenici i studenti prilažu potvrdu o statusu dobijenu u školi, odnosno na fakultetu

jedna fotografija dimenzija kao za ličnu kartu

Nepersonalizovana karta

– moći će da se pozajmljuje, ili da je koristi više putnika za istu vožnju. Potrebno je na validatoru ukucati za koliko putnika će biti korišćena, a zatim toliko puta karticu prineti aparatu

– košta 250 dinara, plus dopuna

– dopunjava se na kiosku

u perspektivi, biće moguća dopuna i SMS-om

Rok važenja tri godine

Neplastificirana (smart) karta

– Košta 40 dinara, kupuje se na kiosku

– Na nju je moguće uplatiti najviše 500 dinara kredita. Može da je za istu vožnju koristi više putnika. Potrebno je na validatoru ukucati za koliko putnika će biti korišćena, a zatim toliko puta karticu prineti aparatu.

– Rok važenja tri meseca

Neplastificirane karte kupljene kod vozača

važe samo za pojedinačnu vožnju

biće nalik fiskalnom računu

to je jedina karta koja se ne overava na validatoru

objavljeno: 29.09.2011

Nastavak na Politika...






Povezane vesti

Gužve na mostovima i kod Studentskog grada

Izvor: Blic, 30.Sep.2011, 09:15

Saobraćaj u Beogradu intenzivniji je na Pančevačkom mostu u smeru ka gradu, na "Gazeli" i na autoputu kod Studentskog grada...Vozila javnog gradskog prevoza na linijama 74 i 94 su od jutros vraćena na redovne trase, izjavio je Tanjugu dežurni dispečer Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd Zoran...

Nastavak na Blic...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.