POD MAČ, BATO AVANZOVAO Protivnik vakcina i pristalica klanja dilera dobio tezgu u Parovima

Izvor: Blic, 20.Mar.2017, 20:14   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"POD MAČ, BATO" AVANZOVAO Protivnik vakcina i pristalica klanja dilera dobio tezgu u Parovima

Blud, razvrat, tuče, šokantne izjave i dalje se serviraju gledaocima rijalitija u režiji samoprozvanih zvezda. Njima se u subotu pridružio i Miroljub Petrović, kontroverzni doktor nauka poznat po rečenici “Pod mač bato”, koji je bio gost “Parova”. Sociolozi oštro kritikuju ovaj korak, ističući da ljudi koji šire opasne ideje ne smeju da dobiju prostor u medijima.

Petrović koji ne prestaje da šokira javnost svojim kontroverznim izjavama, koji širi opasne ideje >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << - poziva roditelje da ne vakcinišu decu, da ih ne vode u škole, protiv dilera droge predlaže brutalne mere obračuna - klanje i kamenovanje, svoje ideje sa Jutjub preselio se na televiziju - u rijaliti.

Sociolozi upozoravaju da njegova, ali i pojava sličnih ekstremnih Jutjub "zvezda" ne bi trebalo da dobija publicitet, kao i da se termini na televizijama sa nacionalnim frekvencijama nikako ne bi smeli prepustiti ovakvim "likovima".

Na žalost, a na šta ukazuje i sociolog Dalibor Petrović, sadržaji sa interneta se sve češće prenose na tradicionalne medije.

- Poznato je da je sadržaj sa interneta sumnjiv i nepouzdan. Međutim, takav, opasan, sadržaj dobija verifikaciju kada se prebaci na televiziju i kada se o tome piše i priča. Ja kao sociolog pokušavam da razumem pojavu tih “jutjub zvezda”, ali sam u najmanju ruku razočaran ljudima koji danas dominiraju u medijskom prostoru, a pogotovu "novim zvezdama" koji završe u “Parovima” - priča sociolog.

Ipak, kako kaže, zvezde stvara društvo.

- Danas je zapravo diskutabilno šta su to zvezde. Kakve su zvezde govori ustvari kakvo je društvo u kojem živimo, a ono je društvo medija, ekstrema, skandala i brzine. Ne trpi detalje, analiziranje, a u takvom slučaju nije čudno da isplivavaju ljudi koji daju izjave na ivici skandala i ekstrema - naglašava on.

Njegov kolega, Dragan Koković, ističe da je sada sve stalo u “medijski kabl”.

- Ja nisam za cenzuru, ali plasiraju se mnoge stvari za koje bih ja rekao da su “đubre”, a one dolaze do ljudi koji nemaju izgrađen sistem vrednosti, ili im se tek razvija. Tako ljudi pomišljaju da mogu da steknu popularnost lako - naglašava Koković.

On dodaje da mladi ljudi dosta veruju medijima.

- Zato ljudi koji ulaze u rijalitije, koji dobijaju medijski prostor na televizijama sa nacionalnom frekvencijom, uopšte ne treba da imaju publicitet. Njihovom pojavom i izjavama stvara se lažna slika, koja vrlo često kod mladih ljudi može da doživi recepciju - zaključuje on.

Poslednji trzaji rijalitija

S druge strane, sociolog Dalibor Petrović smatra da rijalitiji u Srbiji doživljavaju poslednje trzaje.

- Mislim da je rijaliti kao format u drastičnom opadanju, što je po meni dobro. Pojedine televizije sada koriste njegove poslednje trzaje za jeftinu produkciju - kaže on.

Dodaje da poslednja istraživanja u koja je on imao uvid pokazuju da gledanje tih emisija opada, što kako objašnjava pokazuje da mi kao građani imamo neku vrstu granice tolerancije.

- To znači da mi više ne možemo da prihvatimo najvulgarnije sadržaje, dolazi do prezasićenja, takvi programi su nas iscrpeli - zaključuje on.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.