Ovde će proći dva NAJDUŽA TUNELA U SRBIJI: U utrobi Jelice Kinezi buše ŠEST KILOMETARA!

Izvor: Večernje novosti, 24.Maj.2020, 20:33

Ovde će proći dva NAJDUŽA TUNELA U SRBIJI: U utrobi Jelice Kinezi buše ŠEST KILOMETARA!

Radovi na deonici auto-puta dugoj gotovo 31 kilometar, od Preljine do Požege, tvrde neimari, teku prema planu BORBU sa nepredvidivom utrobom planine Jelice, kroz koju će proći dva najduža tunela u Srbiji, radnici iz kineske kompanije China Communications Construction Company Ltd biju danonoćno. Više od 30 metara su ušli u brda sa tunelskim cevima, koji će činiti sastavni deo deonice auto-puta od Preljine do Požege, a kada radovi budu okončani, tuneli "Munjino brdo" >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << i "Laz" biće dugački čak 2.800, odnosno 2.900 metara!U JP "Putevi Srbije", koje je investitor (ugovorena vrednost radova 523,5 miliona dolara) na čitavoj trasi od 30,96 kilometara, kažu da je deonica od Preljine do Požege veoma zahtevna, kako zbog topografije i geoloških uslova, tako i zbog potrebe izmeštanja postojeće tehničke infrastrukture. Na gradilištu je svakodnevno angažovano oko 125 radnika i 30 različitih vrsta mehanizacije. - Topografski i geomorfološki uslovi su uslovili potrebu za projektovanjem i izvođenjem ukupno tri tunela: "Munjino brdo" "Laz" i "Trbušani" (oko 300 metara), 35 mostova ukupne dužine 5.196 metara, četiri nadvožnjaka ukupne dužine 592 metra, kao i izgradnju 1.912.000 metara kubnih nasipa i dve kompletne saobraćajne petlje, koje će omogućiti rasterećenje postojeće obilaznice oko Čačka - rekli su nam u "Putevima".MOSTOVI NA trasi deonice između Preljine i Požege projektovano je i više mostova i nadvožnjaka. Ovi projekti se nalaze u fazi idejnih rešenja. Na osnovu postojećih idejnih projekata najveći rasponi mostovskih konstrukcija kreću se od 12 metara na mestu nadvožnjaka, od 30 do 50 metara preko rečnih vodotoka, gde je i najveći projektovani raspon od 80 metara. Kako kažu u ovoj firmi, samo u prvom delu deonice od postojeće naplatne rampe Preljina do Pakovraća, koji je dužine 14,3 kilometra, treba uraditi izmeštanje elektroenergetskih, telekomunikacionih, vodovodnih i gasnih instalacija na ukupno 73 mesta, na kojima postoje kolizije sa projektovanom trasom. Tako je, recimo, samo za potrebe osiguranja kosina preduseka na izlazu iz tunela "Laz" potrebno izvesti 3.256 metara šipova prečnika 900 milimetara i 896 metara šipova prečnika 1.200 milimetara. - Na ovom tunelu projektovan je tunelski iskop od ukupno 510.408,35 metara kubnih i portalni iskop u količini od 129.595 metara kubnih koji se posle izrade konstrukcije tunela u otvorenom zatrpava. Dužine tunela u otvorenom su: na ulaznom portalu 25 metara (desna cev) i 15,06 metara (leva cev), na izlaznom portalu 100 metara (desna cev) i 75 metara (leva cev) - navode u preduzeću "Putevi Srbije".Foto JP "Putevi Srbije" Sa druge strane, na tunelu "Munjino brdo" projektovan je tunelski iskop od ukupno 681.000 metara kubnih i portalni iskop od 34.353 m3 koji se posle izrade konstrukcije tunela u otvorenom, takođe, zatrpava. Dužine tunela u otvorenom su: na ulaznom portalu 9,8 metara (desna cev) i 15,54 metra (leva cev), na izlaznom portalu 23,21 metar (desna cev) i 14,4 metra (leva cev). Tunel "Laz" će imati dve odvojene tunelske cevi, svaka za jedan saobraćajni smer. Osovinsko rastojanje tunelskih cevi je od minimalno 35 do najviše 55 metra. Drugi tunel je projektovan sa dve tunelske cevi za svaki pravac vožnje po jedna, odnosno kroz svaku tunelsku cev će se odvijati jednosmerni saobraćaj sa dve vozne trake. Širina kolovoza u tunelu je 7,70 metara, osovinski razmak tunelskih cevi je oko 30 metara, a visina saobraćajnog profila je 4,75 metra.Foto Privatna arhiva Na trećini dužine tunela "Laz" postojaće vezni hodnici za prolaz vozila iz jedne u drugu tunelsku cev sanišama za vozila u kvaru, kao i devet pešačkih poprečnih veznih hodnika na propisanim međurastojanjima, koji omogućavaju bezbednu evakuaciju u incidentnim situacijama. Na srednjem delu ovog poprečnog hodnika za prolaz vozila rezervisan je prostor za pogonsku trafostanicu. STANjE RADOVA1) NA tunelu "Laz" dosad urađeno: * Iskop i obezbeđenje kosina ulaznog portala do vrha profila tunelskog iskopa* Tunelski iskop leve cevi u dužini 18 metara i tunelski iskop desne cevi od 32 metra* Iskop i obezbeđenje kosina izlaznog portala na delu šipova2) NA tunelu "Munjino brdo" dosad urađeno: * Izrada pristupnih rampi i prilaznog platoa na ulaznom portalu* Iskop i betoniranje oko 60 procenata dužine obodnog drenažnog kanala, iskop i delimično osiguranje najviše kosine* Izrada pristupnih rampi i prilaznog platoa na izlaznom portalu* Iskop oko 30 procenata dužine obodnog kanala sa postavljanjem tamponskog sloja i početak iskopa portalnih kosinaI u tunelu "Munjino brdo" sa obe strane kolovoza predviđene su službene pešačke staze, širine od 1,19 do 1,24 metra. Poprečni pešački prolazi za prelazak pešaka iz jedne u drugu cev u slučaju vanrednog događaja u tunelu, proširenja za uklanjanje pokvarenih vozila - havarijske niše, poprečni vozni prolazi takođe su deo budućeg tunela "Munjino brdo" - navode u JP "Putevi Srbije".Na pojedinim mestima projektovani su tunelski iskopi od čak 510.408 metaraPrema rečima pomoćnika gradonačelnika Čačka Milana Bojovića, Grad Čačak je preduzeo sve što je do njega da radovi na izgradnji ovog auto-puta teku neometano, pa se čak i za vreme vanrednog stanja radilo na eksproprijaciji zemljišta. Na deonici Preljina - Požega od 137 rešenja za privremenu eksproprijaciju, 90 odsto je završeno, a slična je situacija i sa Moravskim koridorom, gde je od 1.067 rešenja za trajnu eksproprijaciju finiširano blizu dve trećine.BEZBEDNOST RADNICI iz Kine, angažovani na izgradnji ove deonice, veoma su obazrivi kada je u pitanju virus korona. Kako navode, iz bezbednosnih razloga strogo vode računa da na gradilištima budu isključivo njihovi radnici koji su smešteni u posebno izgrađenom kampu u Pakovraću. - Moravski koridor i Koridor 11 imaju veliki značaj za Čačak ne samo zbog smanjenog vremena putovanja, nego i zbog izmeštanja saobraćaja. Otvaranjem deonice auto-puta "Miloš Veliki" znatno je skraćena deonica od Čačka do Beograda, došao je veliki broj investitora u grad. Nastavak radova od Preljine do Požege, za koje čitavo rukovodstvo kaže da je jedno od najznačajnih gradilišta na teritoriji Srbije, kao i početak radova na Moravskom koridoru, najava izgradnje brze saobraćajnice Kragujevac - Mrčajevci, Čačak pozicionira na mapi države kao saobraćajno čvorište - ističe Bojović.Za grad je to i veliki potencijal za razvoj privrede, zapošljavanje sugrađana i razvoj turizma, naglašava pomoćnik gradonačelnika. Petlja "Pakovraće" biće direktna veza sa Ovčar banjom, Zlatiborom, Crnom Gorom. Izgradnja deonice od Preljine do Pakovraća znatno će smanjiti gužve kroz grad i ubrzati put od Beograda ka Zlatiboru i Crnoj Gori, a smanjiće se broj vozila barem za 15.000.

Nastavak na Večernje novosti...






Povezane vesti

POČINJE BUŠENJE NAJVEĆEG TUNELA U SRBIJI "MUNJINO BRDO": Veliki projekat za našu zemlju

Izvor: SrbijaDanas.com, 25.Maj.2020, 12:01

Bušenje jednog od najdužih budućih tunela u zemlji Munjino Brdo, na deonici autoputa Preljina - Požega, počeće narednih nedelja, rečeno je u preduzeću "Putevi Srbije"...Dodaju da su mašine već iskopale preko 40 metara dužine u brdu kroz koje će prolaziti tunel Laz čija će dužina biti skoro...

Nastavak na SrbijaDanas.com...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.