Izvor: Blic, 22.Nov.2001, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Opsednuti markama

Opsednuti markama

Mladi u uzrastu od 12 do 20 godina čine desetinu stanovnika Evrope - i stoje iza petine ukupne potrošnje. 'Iza te ogromne potrebe da se prati moda stoji želja da se odraste', objašnjava dr Alen Brakonije u časopisu 'Savremena žena'. 'Odeća po najnovijoj modi omogućava im da umaknu od uticaja svojih roditelja, da stvore utisak da ne liče na njih. Adolescentima mnogo znači mišljenje vršnjaka. Odeća marke koja je trenutno na ceni pomaže im da budu prihvaćeni >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << od ‘plemena’ i obeleže svoju ‘teritoriju’. Kad odabere ‘pravu marku’, dete ima utisak da pripada eliti. U tim godinama oblačimo se prvenstveno zbog drugih. Tek kada postane zrela i odrasla osoba, čovek počinje da bira odeću da bi zadovoljio svoje potrebe.'

Ponekad vernost određenom stilu uliva sigurnost i samopouzdanje. Istovremeno, ta želja da se maksimalno kontroliše sopstveni izgled odražava i nastojanje da se prilagode telu koje se menja da bi lakše prihvatili te promene. Zato nemojte da ih grdite. Učinak će biti suprotan od željenog. Postavite određene granice, ali zadovoljite poneki prohtev. Ako je dete opsednuto firmiranom odećom, dr Brakonije savetuje da ga podsetite da slika koju ljudi imaju o nama ne zavisi samo od odeće. Adolescent koji je žrtva markirane odeće može da se stidi svog izgleda ako njegova odeća odskače od odeće vršnjaka. Zato ga podstičite da gradi sopstveni stil i razuman odnos prema modi. CDC/GB Dela - ne reči Objasnite detetu da se originalnost mnogo više ceni od kopiranja. Posavetujte ga kad nije sigurno u svoj ukus. Objasnite da reklame obično ne reklamiraju sam proizvod već san o savršenom izgledu i sreći, da u proizvodnji odeće i obuće poznatih firmi često učestvuju deca koja rade u nehumanim uslovima... Pružite primer - deca mnogo više polažu na ponašanje odraslih nego na njihove reči.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.