Izvor: RTS, 21.Feb.2020, 16:53   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Odbor: VBA nije pratila prepisku Šutanovca i urednika "Nedeljnika"

Odbor: VBA nije pratila prepisku Šutanovca i urednika Nedeljnika

Skupštinski odbor za kontrolu službi bezbednosti saopštio je da je utvrdio da prema bivšem ministru odbrane Draganu Šutanovcu i glavnom uredniku "Nedeljnika" Veljku Laliću Vojnobezbednosna agencija nije primenjivala posebne mere kojima bi se mogli prikupiti podaci iz međusobne komunikacije.
Postupajući po zahtevu Odbora, generalni inspektor službi izvršio je vanredni nadzor u VBA nad primenom svih >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << postupaka i mera za prikupljanje tajnih podataka i dokaznih radnji, čijom eventualnom primenom bi se moglo doći do sadržaja komunikacije, navodi se u saopštenju.
Kako se ističe, prilikom vanrednog nadzora nije ustanovljena nezakonita primena posebnih postupaka i mera, niti bilo kakva zloupotreba u tom smislu, ustanovljeno je da se mere primenjuju isključivo u skladu sa zakonom i o tome na pravilan način vode evidencije.
Odbor je od generalnog inspektora zahtevao nadzor jer su se u javnosti pojavile insinuacije u kojima je ministar odbrane optužen za nezakonito ostvarivanje uvida u elektronske komunikacije određenog medija i bivšeg ministra, koji je indirektno ukazao i na mogućnost da je to delo počinjeno preko VBA.
Povodom reagovanja ministra odbrane Aleksandra Vulina na tekst Dragana Šutanovca, redakcija Nedeljnika saopštila je da taj tekst nikada nije objavljen u tom listu, niti bilo gde drugo već je bio deo elektronske komunikacije sa uredništvom.
Nedeljnik je tada zatražio hitne odgovore od ministra Vulina i uprave za odnose sa javnošću Ministarstva odbrane kako su došli do teksta, a od nadležnih istražnih organa da ispitaju slučaj.
Ministarstvo odbrane uputilo je potom izvinjenje listovima Kurir Nedeljnik, jer je, kako su istakli, grubom greškom PR službe navedeno da je ministar Aleksandar Vulin reagovao na tekst u Nedeljniku, umesto u Kuriru.

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora

 I drugi pišu o ovome:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.