Izvor: Blic, 14.Okt.2015, 15:50 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Od konjske vuče do modernih "španaca": GSP danas slavi 123. rođendan
"U prošlu nedelju otpočeta su vežbanja sa tramvajima na pruzi od "Slavije" do realke, pri čemu se uče signalima i drugim poslovima budući tramvajski službenici. Ova kola s kojima je činjena proba dosta su dobra i ako budu tako i ostala možemo se prilično zadovoljiti".
Ovako je "Srbija" pisala o uvođenju tramvajskog prevoza u Beogradu, davne 1892. godine. Dve godine kasnije Beograd je već imao 17 tramvaja i devet i po kilometara pruge.
Autobus je u redovan >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << saobraćaj u organizaciji Direkcije tramvaja i osvetljenja Beogradske opštine uveden 1928. godine.
#NaDanašnjiDan 1894. u Beogradu je na liniji Kalemegdan-Slavija pušten u saobraćaj prvi tramvaj na konjsku vuču! pic.twitter.com/N0U9nge0Y3
Pred Drugi svetski rat prestonica je imala 12 autobuskih linija i 87 autobusa, kao i deset tramvajskih linija na kojima je radilo 154 vozila.
Na Prvomajskoj paradi 1947. godine pred Beograđanima pojavio se prvi trolejbus, a prva linija bila je na relaciji Kalemegdan - Slavija. Upravo ovo je trasa kojom je 55 godina ranije pošao prvi tramvaj.
- Naše preduzeće je danas najveći gradski prevoznik u okruženju, koji sa oko 5.700 zaposlenih i 1.323 vozila u inventaru, svakodnevno uspešno obavlja funkciju javnog gradskog prevoza dvomilionskog Beograda, na ukupno 142 linije u dnevnom saobraćaju - 10 tramvajskih, 7 trolejbuskih i 125 autobuskih - kažu u slavljeničkom GSP "Beograd".
Pored redovnog saobraćaja, na 15 linija obavlja se prevoz dece i na 16 ruta mini bus linija prevoz dece sa posebnim potrebama i ometenih u razvoju do dnevnih boravaka, a GSP radi samostalno i na jednoj sezonskoj liniji.
Vozilima GSP "Beograd", radnim danom se preveze oko milion i šesto hiljada putnika. Najveće učešće ima autobuski podsistem, slede ga tramvaji, i na kraju trolejbuski podsistem.
Ukupna dužina mreže iznosi 1.967 kilometara.