Izvor: Blic, 30.Jun.2009, 12:55   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Obavezna kaciga

Važeći Zakon o bezbednosti u saobraćaju propisuje obavezno nošenje kaciga na svim tipovima motocikala. Međutim, samo od vas zavisi da li ćete kupiti pravu i kvalitetnu, koja može da vam spase život prilikom pada, ili najjeftiniju kinesku, čisto da zamažete oči policiji. Ponuda na srpskom tržištu je šarolika i pre nego što izbrojite novac, dobro razmislite kakvu kacigu u stvari želite.

Boja i izgled su važni, međutim prvo bi trebalo da izaberete tip kacige u zavisnosti >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << od motocikla koji imate. Postoji više podela, ali mi smo izabrali tri osnovne:

1. "Full face” ili zatvorena kaciga pokriva celu glavu. Ove kacige koriste vozači u Moto GP šampionatu i bez sumnje one pružaju najpotpuniju zaštitu i najveći stepen sigurnosti. Brojni otvori za ventilaciju sprečavaju da se pokretni vizir zamagli. Mane, ako ih tako možemo nazvati, su izolovanost vozača od spoljnih zvukova i toplota koja dovodi do znojenja.

2. Kacige za moto kros i enduro motore se od "full face” modela razlikuju po tome što nemaju vizir. Vozači zato obično nose naočare slične skijaškima.

3. Otvorene (džet) kacige pokrivaju teme i zadnji deo glave, imaju vizir (može da se skine), ali nemaju zaštitu za bradu. Zbog oblika i atraktivnih dezena veoma su popularne, iako ne nude stepen sigurnosti kao zatvorene kacige. Brada je veoma izložena udarcima. Ispitivanju su pokazala da džet kacige u velikom broju slučajeva sprečavaju smrtan ishod, ali ne i ozbiljnije lomove.

Moticiklistima se nude i takozvane polukacige (popularne su kod vozača "harlija”), koje su više modni detalj, nego stvarna zaštita, kao i "flip” kacige. One predstavljaju kombinaciju zatvorene i džet kacige (pomera se štitnik za bradu).

Za pravilnu kupovinu važno je i da probate kacigu, jer se glave razlikuju po oblicima. Skuplji modeli mogu da se prilagode uz pomoć dodatnih slojeva, koji se isporučuju u kompletu sa kacigom. Pažljivo izaberite i unutrašnju postavu kacige, koja bi trebalo da vam bude što ugodnija i prijatnija. Proverite i da vas postava ne žulja, a najosetivljiji delovi su slepoočnice i jagodice.

Izbegavajte sintetičke materijale, već se okrenite pamuku ili svili. Kaciga mora čvrsto da naleže na glavu i ne sme da bude labava prilikom pomeranja glave. Pazite i da vam ne smanjuje vidno polje kada zauzmete pravilan položaj na motociklu. Takođe, kaciga ne bi trebalo ni da vas previše pritiska, jer mogu da se jave glavobolje.

Viziri su važan deo svake kacige, pogotov "full face”. Napravljeni su od specijalnog materijala kako bi zadržali transparentnost. Spoljašnji deo vizira je zaštićen slojem protiv grebanja, dok unutrašnji nikako ne bi smeo da se magli. Bolji viziri "ne krive” sliku puta pred vama, a savetuje se i da imaju što veći kvalitet optike (Quality Class 1 optics). Viziri moraju da se zamene kada se izgrebu.

U poznatije proizvođače kaciga ubrajaju se sledeće kompanije: "Arai”, "Nolan”, "Shark”, "Gmax”, "AGV”, "Shoei”...

Cene kaciga

IXS pilot HX 85 160

HJC FG-14 target 200

AGV stealth 300

Arai RV black 340

Arai Condor 380

Arai Tour -X VDB 420

AGV ti tech VR6 Rossi 480

Shoei XR-1000 rogue 500

Arai Astro R gibernau 550

Arai GT viper sinister 620

* okvirne cene u evrima

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.