Novi zakon za bezbednost saobraćaja

Izvor: RTS, 17.Jan.2013, 21:19   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Novi zakon za bezbednost saobraćaja

Posle samo dve godine od donošenja Zakona o bezbednosti saobraćaja, radi se na izradi novog, koji bi se do kraja godine mogao naći pred parlamentom. Ovaj zakon uvešće stimulativne i destimulativne mere za vozače i veću odgovornost preduzeća za puteve, a oni koji češće čine prekršaje ići će na ponovno školovanje.

Iako je novi Zakon o bezbednosti saobraćaja donet pre samo dve godine, radi se na izradi novog, koji podrazumeva uvođenje boljih mehanizama zaštite >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << bezbednosti.

Zakon koji je donet pre dve godine se nije dobro pokazao u praksi, te je formirana radna grupa koja radi na izradi novog. Predlog zakona bi mogao biti gotov do kraja leta, na jesen treba da bude u javnoj raspravi, a do kraja godine pred parlamentom.

Manje poginulih, smanjenje materijalne štete sa 700 na 500 miliona evra godišnje, uvođenje stimulativnih i destimulativnih mera za vozače i veća odgovornost preduzeća za puteve, samo su neke od mera koje bi trebalo da se nađu u novom zakonu o bezbednosti u saobraćaju.

"Mislim da zakon mora da se koriguje na dosta mesta, jer narod u Srbiji nije bio spreman za takav zakon u jednom delu, ali u delom jeste, zato to mora da se upodobi i mislim da je radna grupa dobro formirana i da ne treba sumnjati u nju", kaže pomoćnik ministra za saobraćaj Saša Mirković.

Radna grupa predlaže da se vozači dele na četiri grupe: one koji ne čine prekršaje, one koji to čine u manjem obimu, one koji češće imaju problema sa saobraćajnom policijom i bahate vozače. Novina je da će oni iz treće grupe, koji češće čine prekršaje, ići na novo školovanje.

"Mi smo radi da predložimo državi da se sa tim vozačima radi intezivno. Da im pomognemo da prevladju neke slabosti i, kako mi to u struci kažemo, da se uklope u šablon civilizovanog ponašanja na putu", rekao je profesor Policijske akademije Krste Lipovac.

Jedan od predloga je da se nesavesnim vozačima oduzima automobil, a u nekim slučajevima, kao u Americi i uništava.

Iako predložena, ta mera nije postala deo aktuelnog zakona. Međutim, stručnjaci smatraju da ima osnova da se ona ponovo uzme u razmatranje.

"To postoji u zemljama u kojima je privatno vlasništvo zaštićeno na viskom nivou. To po sadašnjim zakonima nije moguće, ali se može promeniti zakon i primenjivati, što bi bila jedna nepopularana mera ali, na primer, u Kaliforniji je 1997. godine oduzeto samo 400 vozila", objašnjava profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić.

Stručnjaci procenjuju da će novi zakon o bezbednosti u saobraćaju državi godišnje da uštedi oko 200 miliona evra i to samo u delu koji se odnosi na saobraćajne nesreće.

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.