Izvor: Blic, 05.Jun.2009, 12:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Novi šoping mol na Trošarini
Na mestu starih i oronulih zgrada na Trošarini, koje su nedavno srušene, biće podignut još jedan šoping mol u Beogradu. Kompanija „Verano grup" na tom mestu sagradiće objekat od 73.000 kvadrata, koji će osim prodajnih i ugostiteljskih sadržaja, imati i kugalnu, multipleks bioskop, igraonice, fitnes i velnes centar.
Ukoliko sve bude išlo po planu, krajem 2009. godine trebalo bi da počne gradnja novog šoping mola kod banjičke pijace, u Ulici vojvode Stepe, >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << a prostiraće se na površini od oko pet hektara. Ovaj projekat je trenutno u fazi prikupljanja neophodnih dozvola i saglasnosti, a njegova gradnja trebalo bi da traje dve do tri godine.
Budući šoping mol sastojaće se od tri podzemna nivoa, prizemlja, dva sprata i prostranih pešačkih koridora. To će biti poslovno-komercijalni tržni centar, koji će osim prodajnih objekata imati i brojne sadržaje zabavnog karaktera.
Projektom je predviđeno da u prizemlju i na prvom spratu bude otvorene luksuzne prodavnice sa brojnim artiklima i veliki supermarket, dok je drugi nivo projektovan kao sprat zabave. Tako će osim kupovine u „Trošarini" Beograđani moći da odu u kuglanu ili da igraju bilijar. Za zabavu najmlađih biće zadužene kompjuterske igraonice, a za žene i sve one koji hoće da se opuste predviđen je velnes i fitnes centar. U ovom šoping molu biće otvoren i multipleks bioskop sa ukupno šest sala, sa ukupno 712 sedišta, u kome će moći da se gledaju najnoviji filmski hitovi.
Posebna atrakcija biće panoramski liftovi, kao i kosi ili takozvani pijani stubovi na objektu. Ovaj šoping mol imaće i tri podzemne etaže sa 1.050 parking mesta i još 50 mesta za invalide.
Do sada su u Beogradu otvorena četiri šoping mola, a posećenost je bila iznad svih očekivanja. U prvih mesec dana „Delta siti" je posetilo 1,2 miliona ljudi, a Tržni centar „Ušće" oko milion Beograđana. Šoping molovi nisu samo mesta u kojima se kupuju artikli poznatih svetskih robnih marki. To su postala mesta za zabavu.
Na nedavno završenom sajmu nekretnina i investicija „Real Vienna 2009" koji je održan u Beču, , srpska kompanija „Verano Group" predstavila je svojih pet projekata - poslovnu zgradu B23, šoping centre na Trošarini i Čukarici, koncept Robnih kuća „Beograd", kao i „Zira centar". Na sajmu u Beču štand ove kompanije proglašen je za najlepše dizajnirani.
Šoping molovi u Beogradu
„Merkator": Otvoren je u decembru 2002. godine u Novom Beogradu. Vlasništvo je slovenačke kompanije „Merkator", a prostire se na oko 52.000 kvadrata. U njega je uloženo 38 miliona evra.
„Delta siti": Otvoren je u novembru 2007. godine i drugi je najveći šoping mol na Balkanu. Prostire se na 85.000 kvadrata. Ova investicija vredna je oko 74 miliona evra.
„Ušće": Počeo je da radi krajem marta ove godine, a u vlasništvu je kompanije „MPC Propertis". Najveći je tržni centar u regionu. Ima površinu od 130.000 kvadrata, a u njegovu izgradnju uloženo je 150 miliona evra.
„Zira": Ovaj šoping mol je otvoren početkom oktobra prošle godine, a nalazi se na uglu Cvijićeve i Ruzveltove ulice. Iako ima samo oko 7.000 kvadrata, smatra se za jedan od najmodernijih u zemlji. Ipak, on je samo deo poslovnog, stambenog i hotelskog kompleksa koji na ovoj lokaciji izgradila kompanija „Verano Grup".
Kakva je vaša vizija budućnosti Beograda do 2020. godine? Javite se sa predlozima, idejama i razmišljanjima. Vaše ideje mogu biti deo našeg serijala.Pišite nam na adresu - beogradska@blic.rs sa naznakom „za Beograd grad budućnosti". Čekamo vas.