Nova godina – generator poslova

Izvor: Politika, 28.Dec.2006, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Nova godina – generator poslova

Kraj starog leta, kada se zahuktava potrošačka groznica, pravi je trenutak da se zaradi i na dobrim običajima poslovnog sveta

Nova godina donosi obilje novih mogućnosti, ne samo u lepim željama koje ispisujemo u neko pretpraznično veče na čestitke... Od poslova koje treba obaviti, planiranja provoda i spiska želja ukućana, često se sve zanemari i kupuje se stihijski; vreme za odlučivanje o kupovini maksimalno se sažima a kreditne kartice se lakše i brže potežu. >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << Oni sa trgovačkim nervom, skloniji strategiji i inovaciji, upravo na ovo i računaju: potrošačka groznica je talas koji ne sme da se propusti.

Nekada su o Novoj godini ugostitelji danima prebrojavali pazar: jedina opcija, pored kućnog slavlja, bili su restorani i hoteli; troškovi su uobičajeno bili suhomesnati, etilalkoholni, desertni i čokoladni, a u prolazu na ulici s nogu su se kupovale kugle za novogodišnju jelku, mali plišani Deda-Mrazevi, ukrasne svetlucave trake, zvončići, ptičice, prskalice i svilene bombone. Gen za posao tokom pretprazničkih dana pokazivali su još samo dovitljivi prosjaci i žickaroši: u zamahu opštenarodnog raspoloženja i oni su lakše dolazili do ćara.

Novi duh vremena iskrojio je nove potrebe i nove proizvode za one koji ga u stopu prate. Novogodišnji aranžmani, bilo za inostrane destinacije bilo za žurke po klubovima, postali su vrlo unosan posao: organizatori i promotori za ovaj tip slavlja vrlo su tražena i solidno plaćena zanimanja.

Takođe, pred Novu godinu aktuelni su i animatori u kostimu Deda-Mraza, i oni koji pevaju i sviraju po rođendanima. Mimo porodičnog života, pojavio se spektar usluga upodobljen praznicima, popustima, poklonima i okupljanjima.

Svako ko drži do klijenata, ume da ceni poverenje i želi da neguje partnerstvo, zna za novogodišnju "obavezicu" i plezir: ono što ostaje posle svakodnevnih ili povremenih dogovora i pregovaranja treba nekako podupreti i u Novoj godini, pokazati dobru volju i zadovoljstvo obavljenim. Otud je dobar posao i sve ono što čini današnji stresni multifunkcionalni život ugodnijim i što u ovim brzim vremenima daje osećaj stabilnosti. Tu su pre svega oni poslovi koji uključuju najviše potencijalno srećnijih, što zaposlenih što klijenata, poput organizacija žurki i novogodišnjih koktela na kojima će se rezimirati rezultati i najaviti nove strategije! Oko ovih događaja je čitav set manjih usluga: cvetni aranžmani, dostave pića (i hrane), prigodne čestitke...

Sve ono što može da posluži kao poklon i reklama takođe je aktuelno ovih dana: brendirane sveske, blokovi i rokovnici, kalendari skrojeni u duhu kompanije, olovke, baloni, kape i majice, već prema prilici, a kod onih šire ruke i dubljeg džepa tu su memorijski štapići od gigabajt memorije, sve sa logom firme...

Kraj godine je i vreme kada se održavaju konferencije za novinare, te je dobar posao i ući u poklon pakete, bilo da je reč o šoljama, ili vodičima kroz Srbiju, specijalizovanim magazinima ili kafi, a ponegde najveći posao urade maštovito pripremljeni detalji.

Značaj učvršćivanja dobrih odnosa, i to pri punoj (mrežnoj) brzini, sve je veći: on-lajn čestitke, dizajnirane u skladu s potrebama kompanije, trasiraju puteve i kod nas jer su se dobri poslovni običaji počeli seliti i na mrežu. Firma "Internet Krojač" (na adresi www.krojac.com) plasirala je elektronske čestitke kao poklon klijentima i partnerima, kako firmama tako i pojedincima; personalizovane, sa logom firme i tekstom po želji, ove čestitke su najlakši i najbrži (svakako i najnapredniji) način za prazničnu komunikaciju.

– Korporativni identitet je danas sve važniji, a elektronske čestitke u našoj ponudi su odličan način da se malo poradi na marketingu, da se zadrže i učvrste dosadašnji poslovni kontakti i zadobije poverenje novih klijenata. To je ono što je svakom potrebno i čime će svi biti zadovoljni – kaže Ana Jovanović iz "Krojača".

Za one koji vole opipljivi plezir, tu su čestitke sa etnomotivima, belim vezom na suknu i svim onim što inspiriše na srpsko i domaće. Prošle godine ove čestitke zajedno sa vrećicama mirišljavog bilja bile su deo korpe suvenira koje je poklanjala nacionalna turistička organizacija. Ove godine proizvode brenda "Noćna frajla" dobiće klijenti i partneri MPC Ušće. Očima tradicionalno nenaviklim na selo i narodno, ovo je prava ekskluziva. Nova godina je kao stvorena za kreativna zanimanja!

Jelena Jovanović

[objavljeno: 28.12.2006.]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.