Izvor: Vesti-online.com, 10.Dec.2014, 00:21   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"No nejm" roba duplo jeftinija!

Kvalitet ima svoju cenu, glasi staro pravilo. Međutim, to ne mora uvek da je tako. Iza nekih trgovačkih marki i diskont proizvoda kriju se često proizvođači sličnih skupih proizvoda-blizanaca sa poznatim imenom.

Magazin Fokus se pozabavio temom "ista sadržina, različito pakovanje" - jednostavnim trikom kojim se služe proizvođači kako bi zbunili potrošače. Naime, mnogi se pri kupovini uhvate za reklamiranije proizvode, dizajnerski lepše upakovane i sa zvučnim imenom, >> Pročitaj celu vest na sajtu Vesti-online.com << i naravno - skuplje. Pri tom se samo nekoliko metara dalje u regalima nalaze interesantne alternative od istog proizvođača, uz to daleko jeftinije, a po sastojcima gotovo identične kao markirana roba.

Kurt Majer i Uve Glinka iz Lineburga već godinama redovno obilaze supermarkete i diskonte i upoređuju "no nejm" proizvode sa markiranim, isprobavajući ih, mereći i prateći njihov proizvodni put. Rezultat toga je njihov savetnik za štednju i brošura o "184 dvojnika poznatih marki".

Oni tvrde da, ako se umesto skupih marki kupuju povoljnije verzije jednog proizvoda, može da se uštedi i do neverovatnih 72 odsto! Naročito su velike disproporcije kod mesnih, ribljih i mlečnih proizvoda.

Primera radi, šlag hansano u Edeci košta 95 centi, a šlag marke "dobro i povoljno" istog proizvođača je 29 centi -70 odsto manje. Voćni jogurt bauer košta 69 centi, a bezimena varijanta je za 40 centi jeftinija. Firma Bauer je za Fokus izjavila da oba voćna jogurta imaju iste sastojke, ali da ne mogu da se porede, jer markirani jogurt ima veći postotak voća i mlečnih masti. Međutim, testeri Mejer i Glinka nisu mogli da osete nikakvu razliku u ukusu pri degustaciji oba jogurta.

Isto tako, cena buter-keksa bistro je 75 centi, a proizvodi ga poznati koncern Balsen, dok skuplja varijanta lajbnickeksa košta 1,29 evra, dakle skoro duplo više. Ili, liker od trava marke underberg, koji košta 3,49, dok njegov surogat od istog proizvođača već u susednom regalu košta samo 99 centi, što je 72 odsto jeftinije.

U Lidlu se origano začin sa natpisom kanija origano prodaje sedam grama za 69 centi, a isti proizvođač Fuks GmbH prodaje skuplju varijantu od 10 grama sa sopstvenim imenom za 3,49, što je takođe razlika od 72 odsto.

Sličnih primera ima mnogo, samo treba dobro otvoriti oči pri kupovini, savet je dvojice lovaca na jeftine stvari.

Nastavak na Vesti-online.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vesti-online.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vesti-online.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.