Nije sramota kad je neko drugačiji

Izvor: Blic, 27.Okt.2010, 01:20   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Nije sramota kad je neko drugačiji

Stefan ne čuje. Plašio se da će ga drugovi odbaciti, pa im nikada nije prišao da se igraju, a oni ga nisu zvali, jer su mislila da on to ne želi. Jednog dana, “pričajući” rukama Stefan ih je spasio od nezaslužene kazne roditelja.

Deca su shvatila da je to jedini način na koji dečak može da priča i da se ne razlikuje od njih jer je dobar drug – ovako petogodišnjaci iz vrtića "Sveta Petka” na Senjaku prepričavaju slikovnicu „Naš novi prijatelj >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << Stefan”, koju će dobiti sva deca u beogradskim vrtićima.

Edicija "Naš novi prijatelj” deo je istoimenog projekta podrške deci sa smetnjama u razvoju u procesu inkluzije i ima za cilj da pripremi vaspitače, decu bez teškoća i njihove roditelje da prihvate ove mališane. Slikovnicu će deca nositi kući da je vide i roditelji, koji često ne znaju kako da deci približe ovakve probleme. Poenta slikovnice je da deca prihvate drugare koji su malo drugačiji od njih tako da se na njenom kraju nalazi i mali rečnik znakovnog jezika.

- Različitost se u našem društvu ne toleriše i deca sa invaliditetom smatraju se manje vrednom, a razlog za to su predrasude koje proizilaze iz neznanja. Da bi se deca ometena u razvoju ili sa invaliditetom uspešno integrisala u duštvo, potrebno je pripremiti to društvo, informisati ga i srušiti predrasude, a predškolski uzrast je najbolji period kada treba početi. Deca najbolje uče kroz igru i primere u svakodnevnim aktivnostima. Tako će pomoću slikovnice naučiti lekciju o različitosti i toleranciji – objašnjava Stevan Nestorov, surdolog i direktor projekta koji finansira finska vlada.

Osim slikovnice, tim stručnjaka realizuje i edukativne radionice za vaspitače, decu i predstavnike roditelja. Vaspitačica Milica Ćirić iz vrtića "Sveta Petka” ističe da je na radionicama dobila konkretne smernice za saradnju sa svim roditeljima kao i za praktičan rad sa decom sa smetnjama.

- U što ranijem uzrastu, deca treba da nauče da prihvataju različitosti, da im se ne smeju već da pomognu drugu ako mu treba pomoć. Tako se kod dece razvija osećaj odgovornosti. Sa druge strane, razgovor sa roditeljima može biti presudan za prihvatanje mališana – naglašava vaspitačica dok deci pokazuje kako se kaže „Volim te” na znakovnom jeziku. Plan je da projekat obuhvati celu Srbiju.

Prva od pet

Slikovnica „Stefan” prva je od pet u ediciji „Naš novi prijatelj”. Svaka sledeća biće tematski drugačija odnosno glavni junak imaće drugačiji vid smetnje u razvoju.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.