Izvor: Večernje novosti, 19.Jan.2015, 21:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Naši piloti na ceni
AVIO-KOMPANIJAMA širom sveta, u narednih 20 godina, biće potrebno novih 533.000 pilota, procena je američkog "Boinga". U školovanju budućih kapetana i kopilota deo kolača pripašće i Vazduhoplovnoj akademiji Kontrole letenja Srbije i Crne Gore u Vršcu. Interesovanje raste. Lane je bilo upisano više od 50 kandidata. A, kako za "Novosti" kaže Mirko Vranić, načelnik Akademije, broj upisanih u poslednjih godinu i po dana povećan je za više od 200 odsto. Kapaciteti vršačke akademije nisu >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << još u potpunosti popunjeni. Ove godine biće organizovana dva upisna roka i prijemni ispiti su već zakazani za 17. mart i 1. septembar. Tradicija od 60 godina, odškolovanih više od 2.000 pilota, teorijska i praktična nastava na jednom mestu, složeni meteo-uslovi, u odnosu na konkurentske škole povoljnija cena, samo su neke od prednosti vršačke akademije. - Zainteresovanost za ovu profesiju u poslednje vreme i te kako raste - navodi Vranić. - Ali, prolaze samo oni koji ispunjavaju sve uslove, moraju da poseduju intelektualne sposobnosti, da imaju fizičke predispozicije, motoriku... Samo školovanje traje do dve godine, obuhvata teorijski deo sa 1.163 sata nastave i 215 sati letenja. Ono po čemu je Vršac specifičan je što se sve nalazi na jednom mestu, sprovodi se teorijska nastava, letenje, imamo našu organizaciju za održavanje vazduhoplova, iskusne predavače i instruktore letenja, flotu od 20 aviona i radimo tokom cele godine.AVIO-KOMPANIJE RANIJE je "Jat" u vršačkoj akademiji školovao svoje pilote. Danas ima zainteresovanih svetskih avio-kompanija koje bi želele da im se stručni kadar obučava baš u Vršcu. Zbog renomea koji ima, naša akademija privlačna je i investitorima. Velika prednost vršačke akademije je i to što sa svog kontrolnog tornja pokriva 2.000 kvadratnih kilometara vazdušnog prostora, što daje pogodnost da organizaciju letenja prilagode svojim potrebama. Zanimljivo je i to da vršački aerodrom zbog, naravno, školovanja pilota ima čak tri puta više poletanja i sletanja dnevno od beogradske vazdušne luke "Nikola Tesla". Obuka za komercijalnog pilota košta oko 41.000 evra i plaća se u sedam rata. Uslovi koje kandidat mora da ispuni su završena četvorogodišnja srednja škola, polaže se prijemni ispit iz matematike i fizike, kao i poznavanje engleskog jezika gde kandidat mora da zadovolji nivo 4. Složeni su i zdravstveni pregledi, od glave do pete. - Po generaciji možemo da primimo od 75 do 90 studenata - navodi Vranić. - Važno je da svaki kandidat zna da time što je platio nije završio školovanje, već tek treba da uči i da će učiti celog života i da mora da bude zdrav ukoliko će se baviti ovom profesijom.
Nastavak na Večernje novosti...
ŽELITE DA POSTANETE PILOT? Evo koliko košta obuka pilota u vazduhoplovnoj akademiji!
Izvor: Telegraf.rs, 19.Jan.2015
Prema proceni američkog “Boinga” avio-kompanijama širom sveta će u narednih 20 godina biti potrebno novih 533.000 pilota. U školovanju budu budućih kapetana i kopilota učestvovaće i Vazduhoplovna akademija Kontrole letenja Srbije i Crne Gore u Vršcu. Prošle godine upisano je više od...