Najtraženiji ulje i prašak

Izvor: RTS, 01.Apr.2013, 20:35   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Najtraženiji ulje i prašak

Sve više trgovinskih lanaca i prozvođača uključuje se u akciju "socijalna korpa". Trgovci najavljuju proširenje liste jeftinijih proizvoda i nova pojeftinjenja. U potrošačkim organizacijama su sumnjičavi.

U prodaju artikala po nižim cenama, akciju "socijalna korpa", za sada se uključilo šest velikih trgovinskih lanaca i devet proizvođača. Zavisno od trgovca, proizvođača i mesta kupovine cene su niže od tri do 32 odsto. U Ministarstvu trgovine zadovoljni su prvim >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << efektima, podsećaju da je akcija dobrovoljna i otvorena za nove učesnike.

DIS je prvi, u petak, počeo da prodaje proizvode po nižim cenama iz takozvane socijalne korpe. Kažu da je promet tih artikala u proseku veći za trećinu. Porast prodaje ulja i praška je najveći, 50 procenata, a jogurta najmanji, samo pet odsto.

Kupci kažu da sve dobro dođe, kad su mala primanja. Čak i snižene cene za njih su visoke, ali kažu, bolje i neki popust, nego nikakav.

Trgovci najavljuju proširenje liste jeftinijih proizvoda i nova pojeftinjenja, jer se u projekat "socijalne korpe" uključuje sve više proizvođača.

"Putem društvenih mreža, našeg korporativnog veb sajta kao i svih prodajnih objekata potrošači će moći da nam se obrate, da sastave listu želja, šta žele da im se nađe u socijallnoj korpi", kaže Olivera Ćirković iz "Univereksporta".

U potrošačkim organizacijama su i dalje sumnjičavi.

"Smatramo da ova mera neće zaživeti, odnosno da je tržišni sistem u Srbiji takav da joj neće pružiti šansu da zaživi. Pre svega zato što nema dovoljno konkurencije, zato što je dominantan položaj monopolista", kaže predsednica Centra za zaštitu potrošača Vera Vida.

Delez se nije uključio u akciju. Upoznati su sa idejom ali, tvrde u saopštenju, Vlada ih nije direktno informisala o bilo kakvoj konkretnoj inicijativi koja se odnosi na primenu te mere.

Ministar spoljne i unutrašnje trgovine Rasim Ljajić kaže da ne zna zašto se trgovinski lanac Delez nije uključio u akciju i da je Ministarstvo prvo sa njima obavio razgovor.

"Ne znam zaista za razloge za ovakve izjave i saopštenja. Zaista ne mogu da dokučim šta je namera sa ovakvim interpretacijama koje su u dubokoj koliziji sa realnim stanjem", kaže Ljajić.

Socijalna korpa je praktično nastavak trgovačke deklaracije o socijalno odgovornom ponašanju koju je osam trgovinskih lanaca potpisalo krajem prošle godine. Očekuje se da naknadni potpisnici budu Intereks i Aman.

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Sniženja već na rafovima

Izvor: Večernje novosti, 01.Apr.2013

NIJE šala, od ponedeljka, 1. aprila, zvanično je počela prodaja proizvoda po nižim cenama iz takozvane „socijalne korpe“. Uključilo se osam trgovinskih lanaca i isti broj proizvođača, koji su odredili za koliko će sniziti cene i za koje proizvode. Neki od njih, poput DIS-a i „Univereksporta“,...

Nastavak na Večernje novosti...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.