Izvor: Blic, 17.Avg.2016, 20:39   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Na dobošu: Sudski izvršioci počeli da plene imovinu "Železnica RS"

Sudski izvršioci krenuli su da plene imovinu “Železnica RS” (ŽRS) zbog naplate nezakonito umanjenih toplih obroka radnicima.

Na doboš idu novi automobili i druga vredna oprema a svi radnici koji su tužili firmu naplatiće ono što im po zakonu pripada, poručuju predstavnici svih šest sindikata.

Dok su bezuspešno pokušavali da se sa upravom nađu na pola puta i dogovore reprogram dugova, istekli su svi žalbeni rokovi.

Od svog advokata saznali su >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << da su se stekli uslovi za blokadu računa preduzeća i prinudnu naplatu po prvim presudama.

Očekujemo da se u narednim danima izvrši blokada računa i zakaže ročište za plenidbu i prodaju vozila ‘Železnica RS’. Očekujem oko 500 presuda koje će biti u korist radnika protiv ‘Železnica RS’ za ukupan opterećujući iznos od cirka 14 miliona maraka plus zakonske i zatezne kamate i svi ostali pripadajući troškovi - izjavio je Branislav Cvijanović, advokat radnika ŽRS.

Da će milioni za topli obrok uništiti preduzeće u kojem rade jasno je i radnicima Željeznica ali se tvrde nije moglo drugačije.

- Mi smo 2011. godine nudili i dali predlog kao sindikati svi zajedno da ne idemo na sud, da sednemo da se dogovorimo. Isplaćujte akontaciju a da potpišemo sporazum da je to obaveza, predlagali smo. Dobili smo s druge strane jasan odgovor ‘tužite nas i završite tu priču’. Tužili smo ih i došli smo u ovu situaciju - kaže Simo Cvjetković, predsednik Sindikata mašinovođa ŽRS.

Iz Vlade RS i uprave ranije su upozoravali da bi, ako isplate radnike koji su i dobili na sudu, preduzeće moglo da ode u stečaj.

Kakvu je izlaznu strategiju je smislila uprava danas nismo saznali jer se direktor ŽRS, Dragan Savanović, nije javljao na telefon.

Zato se javio resorni ministar, Neđo Trninić, koji još veruje da sa radnicima može postići dogovor.

- To već traje dugo vremena i bili smo jako blizu dogovora. Ja sam organizovao te sastanke sa njima. Na koliko i od kada da počne isplata tu je bilo spora, da li da počne od prvog iduće godine ili da počne odmah. To su neki detalji koji su bili vrlo blizu dogovora i ja sam očekivao dogovor - kaže Neđo Trninić, ministar saobraćaja i veza u Vladi RS.

Uprava je nudila isplatu u roku od pet godina pod uslovom da se radnici odreknu zateznih kamata.

Oni, s druge strane, nude reprogram na tri godine. Svesni su da im od svojih prihoda firma ne može isplatiti dugove pa pomoć traže od Vlade RS koja godišnje za železnicu izdvoji 25 miliona maraka.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.