Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 17.Maj.2012, 18:01 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Monitoring: Minula kampanja najskuplja
BEOGRAD -
Nedavno završena predizborna kampanja bila je najskuplja do sada, 80 odsto izveštaja o izborima na radiju i televiziji pozitivno je tretiralo stranke i njihove lidere, a važnih tema gotovo da u medijima nije ni bilo, ocenjeno je danas na konferenciji o monitoringu medija u periodu april-maj.
Učesnici konferencije, koji su predstavili istraživanje Fondacije Konard Adenauer, složili su se da je autocenzura apsolutni pobednik minulih izbora.
Profesor >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << Fakulteta političkih nauka Miroljub Radojković istakao je da su novinari tokom kampanje bili inertni i pokazali "jednu vrstu manifestacije autocenzure prema onima koji su do sada bili na vlasti i onima koji će možda doći".
On je dodao da u izveštajima na radiju i televiziji nije bilo kritičke distance prema strankama i njihovim liderima, te da je zato 80 odsto izveštaja o njima bilo pozitivno.
Radojković je rekao da je ipak nekoliko stvari tokom ove predizborne kampanje promenilo u odnosu na 2008. godinu: tada je ukupno izmereno vreme političke promocije trajalo više od 10 dana a ovog puta smanjeno je za oko šest puta.
"Ukupno vreme je iznosilo jedan dan, 14 sati i 16 minuta. Kampanja je koštala 34 miliona evra, odnosno šest puta više od sume koje su stranke dobile za tu svrhu iz budžeta - pet miliona", istakao je Radojković.
On je podsetio da je najveće rashode za političko oglašavanje prijavio URS - 620 miliona dinara, pa koalicija "Izbor za bolji život" - 425 miliona dinara.
Sledi koalicija "Pokrenimo Srbiju" sa 209 miliona dinara, dok ima i onih, kako je dodao, koji su rekli da nisu potrošili ništa - SPS, SVM, Dveri i LSV.
Prema njegovim rečima, predizbornu kampanju karakteriše i prvi put pojava negativne kampanje, koja nije bila usmerena na teme oponenta nego na ličnost.
Novinarka Tamara Skroza, koja je istraživala štampane medije istakla je da su izveštaji u njima bili diktirani od strane lidera stranaka i da novinari nisu postavljali konkretna pitanja kako će političari ostvariti svoje programe, ukoliko dođu na vlast.
Glavna tema u štampanim medijima, kako je ocenila, bile su postizborna matematika i koalicioni dogovor nakon izbora.
Ona je istakla da su u predizbornoj kampanji izostala "važna pitanja" poput Kosova i Metohije, evropskih integracija, a da teme o aferama koje su potegli pojedini političari, nisu "isterane" do kraja.
"To pokazuje da su političari diktirali teme medijima", rekla je Skroza i dodala da se stranke u kampanji nisu gotovo ni malo bavile pitanjem mladih i žena.
Istraživanje je pokazalo da su na televiziji najdominantniji bili reklamni spotovi dve stranke - DS i SNS, a da ih slede URS i LDP.
Iako su se stranke u kampanji najviše okretale tradicionalnim medijima, kampanja na internetu, nije izostala. Najaktivniji na društvenim mrežama Tviter i Fejsbuk bili su DS, SNS, SPS, DSS, LDP i URS, a od stranačkih funkcionera izdvojili su se Dragan Šutanovac (DS), Mario Maletić (SNS), Maja Gojković (URS) i Vojislav Koštunica (DSS).
Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...
Politička kampanja bila skupa i bez važnih tema
Izvor: Akter, 17.Maj.2012
Minula predizborna kampanja bila je najskuplja do sada, a 80 odsto izveštaja o izborima na radiju i televiziji pozitivno je tretiralo stranke i njihove lidere
Predizborna kampanja 2012: najskuplja u istoriji Srbije
Izvor: Economy.rs, 18.Maj.2012, 16:38
Nedavno završena predizborna kampanja bila je najskuplja do sada, 80 odsto izveštaja o izborima na radiju i televiziji pozitivno je tretiralo stranke i njihove lidere, a važnih tema gotovo da u medijima nije ni bilo, ocenjeno je danas na konferenciji o monitoringu medija u periodu april-maj.