Izvor: Mondo, 21.Maj.2019, 21:30

Mislite da imate super ideju za startap?

Mislite da imate super ideju za startap?

Da li biste uspeli da je objasnite ženi od sedamdesetak godina, da oformite tim koji se neće "raspasti"? Evo šta vam je još potrebno!

Kako razviti i objasniti startap ideju, kako je predstaviti potencijalnom investitoru, kako birati tim i kako zadržati život kada se radi 24/7? Sva ova pitanja bila su teme razgovora sa predstavnicima kompanije InnoEnergy i njenih Gold partnera na takmičenju "Power UP!" za startape iz centralno-istočne Evrope.

Najpre - kako >> Pročitaj celu vest na sajtu Mondo << velike kompanije uopšte odaberu da sarađuju sa startapovima?

"Takmičenja kao što je ovo odličan su primer investicije u novu generaciju. Drago nam je što se takmičenje vraća kući posle 4,5 godine, i što je obuhvatilo skoro hiljadu prijava u prvom krugu. Naravno, neće svi uspeti, ali odabrani su prošli kroz proces učenja o preduzetnišvu, budućnosti i održivosti. Integrišemo inovaciju, obrazovanje i preduzetništvo kako bismo odgajili odgovorne građane čije će ideje izmeniti naše shvatanje održive budućnosti," rekao je Jakub Miler, izvršni direktor ove kompanije za Centralnu Evropu.

"Trenutno je kultura okrenuta startapima, a mi težimo partnerstvima koja nude nova rešenja. Svet se eksponencijalno menja, i mi kao kompanije ne možemo više da priuštimo da ostanemo zatvoreni. Moramo da prigrlimo inovaciju i srećni smo kada možemo da pronađemo prave partnere," smatra Emanuele Volpe iz kompanije "DTEK", najveće ukrajinske energetske grupe.

"Ne možemo sami, i moramo izvan svojih kompanija da tražimo pametne ljude. Nije lako raditi sa startapom koji je u veoma ranoj fazi razvoja, ponekad se mesecima pravi prvi ugovor. Ali kada se ta prepreka pređe, i dođu na red konkretne stvari, sve postane mnogo lakše," rekao je Andrej Juris iz "ZSE", kompanije koja je među najvećim slovačkim proizvođačima gasa i električne energije.

KONKRETNO: Ovo je ideja koja je nagrađena sa 50.000 evra!

"Ideja mora biti nova, inovativna, moramo osećati da će napraviti promenu. Kada je ovo takmičenje u pitanju, mora zaista biti startap, ne može da bude već ostvarena kompanija. Mi smo uradili 'domaći', treći kriterijum je tim, kada vidite da je neki startap propao, ili se pojavio prerano, ili je tim bio pogrešan. Na kraju dana, kada imate odlično rešenje, vi i dalje morate da ga prodate, što zahteva ličnost. Dakle, gledamo i taj deo prezentacije," objasnio je predsednik žirija, Jakub Riter (InnoEnergy Beneluks).

Da li tržište pokreće ponuda ili potražnja, i ko tu koga lovi? Svi učesnici ovog panela su se složili, tržište nije idealno…

"Visoke su i ponuda i potražnja, trenutno kultura diktira promovisanje preduzetništva. Problem je 'rupa' između očekivanja sa obe strane. Startap napravi prezentaciju i misli - ovo će se prodati samo od sebe. Ali ljudi očekuju ne samo da vi nešto napravite, nego da ga i razvijate i održavate naredne dve, ili tri godine. Naša je uloga da premostimo ta očekivanja, taj glavni razlog zašto obe strane, zapravo, kucaju jedna drugoj na vrata," smatra Miler.

"Kompanije vide potrebu za promenom, i nekada umeju da je precizno formulišu, a nekada samo znaju da bi trebalo da promene NEŠTO, ali ne i šta. Startapi pokušavaju da pronađu rešenja za tu potrebu, i sve se svodi na pokušavanje, isprobavanje," dodaje Juris.

Pogledajte fotke rešenja predstavljenih na takmičenju!

"Velika korporacija ponekad ne shvata šta joj treba, nažalost, zato mi dajemo izazove, zbog toga su nam neophodne ovakve platforme, koje spajaju jedne i druge i prave taj ekosistem koji nam je potreban. Ta energija nedostaje, dakle ne da se pravi konkurencija, već ekosistem koji omogućava partnerstvo," rekao je Volpe.

Kada su u pitanju trendovi...

"Svake godine se podiže nivo, a ove godine, recimo, ima više otvorenih ideja, ljudi imaju više hrabrosti da svoje rešenje predstave svetu, da se bore za njega, novac i budućnost," rekao je šef inovacija poljske kompanije RAFAKO.

Najkonkretnije odgovore na pitanja svakoga ko misli da ima "ideju, samo fali investitor", dao je u uvodnom obraćanju pred takmičenje Dijego Pavia, CEO kompanije "InnoEnergy", iznevši pet ključnih stavki za uspeh startapa.

"Zamislite da objašnjavate ideju mojoj majci, tako da je ona u potpunosti razume. Zatim, stremite ka tome da ostavite pečat. Budite spremni na nadljudski napor, na rad 24 sata dnevno, sedam dana u nedelji. Dalje znajte da jedna osoba ne pravi promenu, promenu pravi tim. Za kraj, imajte svoj plan i znajte kako da ga iznesete," poručio je on.

Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.

Nastavak na Mondo...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Mondo. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Mondo. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.