Izvor: RTS, 07.Feb.2023, 16:04

Mesec dana od uvođenja eIzvoda, broj odlazaka u opštine smanjen za deset odsto

Za nešto više od mesec dana od pokretanja usluge e-Izvod iz matičnih knjiga na portalu eUprava, više od 4.000 građana došlo je do dokumenata elektronskim putem, umesto dosadašnjeg odlaska u opštine. Usluga je korak bliže potpunoj digitalizaciji javne uprave.
Većina korisnika tražila je izvod iz matičnih knjiga u elektronskoj formi. Iako matičari imaju rok osam dana, izvod u tom slučaju u eSanduče stigne i za nekoliko sati, potpuno besplatno.
>> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << />
Zakonom propisana taksa i poštarina i dalje se naplaćuju ako se izvod traži u papirnom obliku. Od milion i po registrovanih korisnika na portalu eUprava, njih 200.000 preuzelo je aplikaciju ili sertifikat koji su neophodni za uslugu.
"Za jedan određen broj usluga na portalu e-Uprave neophodno je da korisnici budu prijavljeni visokim nivoom pouzdanosti odnosno za prijavu na portal koriste mobilnu aplikaciju ConsentID ili kvalifikovani elektronski sertifikat. Jedna od tih usluga jesu i eIzvodi iz matičnih knjiga. Dovoljno je samo da imate internet konekciju i morate imati mobilni telefon ukoliko koristite mobilnu aplikaciju ConsentID, ukoliko koriste kvalifikovani elektronski sertifikat, sertifikat koristite putem računara i logujete se na portal", rekla je Biljana Marić, v.d. pomoćnika direktora Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu.
Broj građana koji su dolazili po izvod smanjen je za 10 odsto u prethodnih mesec dana, kažu u Opštini Palilula. Trude se da što više ljudi upoznaju sa novom uslugom koja, navode, olakšava posao i građanima i matičarima.
"Matičar onog trenutka kad dobije taj e zahtev ima sve relevantne podatke na osnovu kojih može da izda traženi dokument, za razliku od pre uvođenja ePortala. Matičar je morao da pretražuje sistem da traži dokument koji je stranka poručila. Sada taj dokument sam se nalazi u zahtevu stranke. Sistem ga prepoznaje, matičaru je dovoljno da ga otvori, potpiše, stavi elektronski potpis", navela je Vukica Maksimović, matičar u Opštini Palilula.
U Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave, na čiju inicijativu je usluga pokrenuta, izračunali su da je dosadašnjim razvojem digitalne uprave ušteđeno više od 350 miliona sati čekanja.
"Ima mnogo posla pred nama. ono što je dobro to je da su međunarodne organizacije prepoznale da Srbija napreduje u procesu. prema izveštaju Ujedinjenih nacija za 2022. Srbija je označena kao jedna od 10 zemalja koje su u 2022. najviše napredovale u procesu digitalizacije javne uprave. Jedna važna aktivnost koja je pred nama je novi program razvoja e-uprave i akcioni plan za period od 2023. do 2025", rekao je Aleksandar Martinović, ministar državne uprave i lokalne samouprave.
Digitalizaciju javne uprave prati i sve više digitalno pismenih građana. Plan Vlade Srbije je da do kraja 2025. internet bude dostupan na celoj teritoriji zemlje, a investiciju od 500 miliona evra snosiće sa privatnim kompanijama.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.