Ljubitelji železnice protiv izmeštanja pruge uz Savu

Izvor: Blic, 20.Avg.2013, 13:40   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ljubitelji železnice protiv izmeštanja pruge uz Savu

Udruženje ljubitelja železnice predložio je danas da se pruga uz desnu obalu Save pretvori u laku gradsku železnicu umesto da se potpuno izmesti u okviru projekta "Beograd na vodi".

Kako se navodi u saopštenju Udruženja, nije nužno uklanjati prugu da bi Beograd imao bolji pristup reci jer bi mogla da se koristi za gradski prevoz, kao neka vrsta nadzemnog metroa.

- Dok Bratislava i London ulažu ogromna sredstva da železnicu približe centru grada, Beograd teži >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << suprotnom i već gotovu prugu koja prolazi kroz najuži centar želi da poruši - piše u saopštenju.

Prostor izmedju Savske ulice i reke Save u Beogradu - podseća Udruženja ljubitelja železnice - razvio se krajem 19. i početkom 20. veka kao transportni centar na tadašnjem rubu grada, nasipanjem močvarnog zemljišta, ali je potom izgubio tu ulogu zbog razvoja i širenja Beograda.

Udruženje se založilo da se prilikom najavljene re-urbanizacije dela Beograda uz desnu obalu Save, kao primarni, koriste održivi vidovi saobraćaja - pešački, biciklistički, vodni i šinski saobraćaj.

Predsednik Udruženja ljubitelja železnice i saobraćajni inženjer Karlo Polak je kazao da bi zadržavanje dva koloseka, koji bi se koristili za potrebe gradskog prevoza, bilo održivo rešenje i za transport velikog broja stanovnika budućeg priobalnog naselja i zaposlenih u tom kraju.

- Protiv smo dosadašnje prakse u izgradnji Beograda da primarni vid transporta bude motorni drumski saobraćaj - kazao je Polak.

Kako je navelo udruženje, automobili zauzimaju 86 odsto saobraćajnih površina Beograda, a prevezu 20 odsto putnika, dok se najveći deo ulaganja u infrastrukturu troši na automobilski transport.

Novi Plan generalne regulacije Beograda, prema saznanjima Udruženja, predvidja izgradnju saobraćajne petlje na prostoru sadašnje Beogradske autobuske stanice.

- Zamislite još jednu veliku petlju na tom prostoru kao što je Mostarska ili nova petlja u Radničkoj ulici koje potpuno sprečavaju pristup reci - kazao je arhitakta Nikola Rudić.

Udruženje je navelo da bi koncept lake gradske železnice povezivao rubne delove centra grada Savskog amfiteatra i Savamale sa ostatkom grada na jeftin, održiv i ekološki prihvatljiv način.

- Infrastruktura postoji i uz minimalna ulaganja u izgradnju stajališta taj održiv koncept može biti realizovan za veoma kratko vreme - navodi se u saopštenju.

Po predlogu udruženja, postojale bi tri linije lake gradske železnice koje bi Pančevački most povezivale sa Batajnicom, Resnikom i Železnikom. Pored ukreštanja linija na Pančevačkom mostu postoji mogućnost i izgradnje ukrštanja kod Sajma, gde bi se povezale linije do Batajnice i Resnika.

Najčitanije SADA:

Nastavak na Blic...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.