Kupe sa komforom limuzine

Izvor: Blic, 31.Okt.2008, 06:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kupe sa komforom limuzine



Proizvođači automobila suočeni sa globalnom krizom ne smeju sebi da dozvole luksuz „promašenog modela". Zbog toga je istraživanje tržišta često važnije nego ideja dizajnera i inženjera tako da je krajem prve deceniji 21. veka zaživela parola - svi prave sve. A ko bolje poznaje svoje kupce od „Folksvagena"?


Vredni ljudi iz Volfsburga informaciju da prodaja limuzina „ide u bunar" i da se sve više traže kupe verzije pretočila u „pasat >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << CC" koji smo imali na testu „Blica". Da ne bude zabune, skraćenica CC ne stoji za „kupe kabriolet" već ta dva slova označavaju „kupe komfort". Ukratko, „pasat CC" je kupe sa četvoro vrata i četiri sedišta, odnosno krosover između klasične limuzine (vrhunski komfor i ponuda prostora) i kupea (izgled i vozne osobine).

Izgled koji zbunjuje

Neverovatno je s koliko lakoće standardni „pasat" produžen (3 cm), proširen (3,5 cm) i snižen (5 cm) može da se transformiše u jedan od atraktivnijih automobila na našim ulicama. Aerodinamika je dostigla tačku ključanja, a dobra vest je i da unutrašnjost ne zaostaje po dizajnu. Zato potpuno razumem poglede prolaznika kojima je bilo jasno da se radi o „Folksvagenu" i „pasatu", ali ih je oblik CC-a potpuno zbunjivao. Zadnja vrata se široko otvaraju što putnicima znatno olakšava ulazak. Ipak, pazite da glavom ne udarite u zakošenu liniju krova.

Bogatstvo prostora

Kada sam već otvorio vrata, red je da kažem da na zadnjoj klupi ima mesta samo za dve osobe. Sedeće površine jasno su odvojene kasetom za odlaganje sitnice, koja se zatvara roletnom od tvrde plastike. Eliminacija petog putnika donela je bogatstvo prostora, tako da se na zadnjoj klupi „pasata CC" sedi kao u luksuznom „fetonu". Mesta za kolena ima dosta, a retki su trenuci kada ćete temenom zakačiti tapacirung krova. O prednjim, sportskim keožnim sedištima ne bi trebalo trošiti reči, jer pružaju maksimalno zadovoljstvo i elektronski se podešavaju u čak 12 smerova. Bočna ojačanja su izrazita i bez popuštanja drže telo pri oštrim skretanjima. Kokpit je ergonomski dizajniran što znači da su svi prekidači na svom mestu. Instrumetni su veliki, pregledni i lako čitljivi, a trokraki kožom obloženi volan idealno leži u rukama. Komande kvalitetnog radio uređaja i klime su takođe na dohvat ruke. Još jedan karakteristika limuzine je i prostran prtljažnik (535 litara), koji se odlikuje četvrtastim oblikom, velikom dubinom i ravnim ivicama. Osećaj prostranosti pojačava i stakleni panoramski šiber koji se doplaćuje 1.075 evra.

Do stotke za 5,6 sekundi

Da atraktivan dizajn isprate i sportska karakteristike brine se šestocilindrični 3.6 FSI benzinac sa direktnim ubrizgavanjem pod visokim pritiskom čija je snaga 300 konja. Jasno vam je šta se krije iza broja 300? Ubrzanje do stotke za 5,6 sekundi i maksimalna (elektronski ograničena) brzina na 250 km/h. Šestostepeni DSG menjač (duplo kvačilo) isporučuje vožnju po vašem izboru. Ako se nigde ne žurite, onda u automatskom modu možete da uživate u krstarenju ulicama „kao po jajima". Brzine se menjaju već pri 2.000 obrtaja u minuti, nečujno i gotovo bez trzaja. Snažni V6 se budi prebacivanjem u „sport" mod, kada ni pod razno ne skidajte obe ruke sa volana. „Pasat CC" iz mesta „guta asfalt" i ubrzava otkucaje srca. Pod telom osećate svih 300 KS dok skazaljka obrtomera putuje u crveno (od 7.000 obrtaja u minutu). Za promenu brzina možete da koristite i pedale smeštene na volanu (doplata 309 evra). Zbog visokog obrtnog momenta (350 Nm) ne koristi se savremeniji sedmostepeni DSG menjač, koji može da izdrži samo do 250 Nm. Takođe, ventilirajući diskovi praktično u mestu zaustavljaju „pasat CC".

Pritisni s za „sport"

Model „pasat CC 3.6 FSI" dolazi i sa pogonom na sve točkove „4-motion", dok pomoću dugmeta smeštenog desno od ručice menjača možete da izaberete jedno od tri ponuđena moda ogibljenja - „normal", „komfort" ili „sport". Automobil je od startovanja u „normal" modu, koji ćete koristiti u 80 odsto slučaja u gradskoj vožnji. „Komfort" mod je idealan za vožnju autoputem, dok „sport" znači da će se „pasat CC" pretvoriti u karting. Sistem je usavršen do maksimuma i „pasat CC", bez obzira na preterivanje u vožnji i uslove puta, nećete isterati sa zadate linije.

Skupa dodatna oprema

Spisku novotarija koje olakšavaju vožnju trebalo bi dodati i adaptivni tempomat, koji uz pomoć kamere i senzora održava rastojanje i brzinu u odnosu na automobil ispred vašeg, kao i sistem za držanje trake. „Line assist" vam, recimo u slučaju pada koncentracije, ne dozvoljava da napustite svoju traku već sam okreće okreće volan i vraća „pasat CC" u idealnu liniju. Naravno, sve to ima svoju cenu i „pasat CC 3.6 FSI 4-motion" od početnik 42.821 evra sa desetak štikliranja dodatne opreme „raste" do gotovo 59.000 evra.

Bez straha od konkurencije

U „Folksvagenu" su svesni jake konkurencije (BMW 3 kupe, „mercedes" C klase, „pežo 407" kupe, „alfa romeo 159"") , ali i istine da su stvorili automobil kojem izuzetno malo toga može da se zameri. „Pasat CC" je namenjen pretežno muškarcima (80 odsto), starosti između 35 i 50 godina, dobro situiranim sa visokim obrazovanjem i zainteresovanim za sport, druženje i uživanje.

Početna cena od 32.094 evra

Ulazni modela „pasata CC" opremljen je 1,8-litarskim benzinskim agregatom (160 KS), šestostepenim ručnim menjačem i cenom od 32.094 evra. Uz isti motor možete da poručite i automatski

sedmostepeni DSG menjač, ali će vas to zadovoljstvo

koštati dodatnih 2.500 evra. Takođe, kod benzinaca

je u ponudi i dvolitarski agregat od 200 KS (37.303

evra sa manuelnim menjačem, odnosno 39.854 za

automatskim). Ljubitelji „pasata" su ujedno i

ljubitelji dizel motora, a za njih je ostavljen

dvolitarski TDI sa 140 i 170 KS. Cena je od 34.068

do 38.515 evra.

Folksvagen pasat CC 3.6 FSI

DIMENZIJE

Dužina 4.799 mm

Širina 1.855 mm

Visina 1.417 mm

Međuos. razmak 2.711 mm

Prtljažnik 5.35 l

Težina 1.490 kg

MOTOR

Zapremina 3.597 kubika

Snaga 300 KS

Obrtni momenat 350 Nm

PERFORMANSE

Ubrzanje do 100 km/h 5,6 s

Maksimalna brzina 250 km/h

Prosečna potrošnja 11,4 litara

Cena 42.821 evro

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.