Kulturne potrebe i navike građana Srbije: Blic su najčitanije dnevne novine

Izvor: Blic, 14.Dec.2016, 18:10   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kulturne potrebe i navike građana Srbije: "Blic" su najčitanije dnevne novine

Oko četvrtine stanovnika Srbije čita knjige, 6,5 odsto odlazi u bioskop, pozorište, galerije, muzeje i na koncerte, dok oko polovina građana slobodno vreme provodi gledajući televizijski program, slušajući muziku i čitajući novine, pokazuju podaci istraživanja o kulturnim potrebama građana Srbije, koje je danas objavio Zavod za proučavanje kulturnog razvitka.

Istraživanje, koje je sprovedeno krajem novembra i početkom decembra 2015. godine, obuhvatilo je 1.565 ispitanika.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << />
Kako pokazuju podaci, 22,6 odsto građana ne izdvaja novac za kulturna dešavanja, 52,2 odsto mesečno izdvaja do 2.000 dinara, 20,9 odsto izdvaja između 2.000 i 5.000, dok više od 5.000 dinara mesečno za kulturne sadržaje izdvaja 4,3 odsto građana.

Kulturne sadržaje 17 odsto ispitanika ne posećuje jer ih u njihovom mestu nema, 8,4 odsto zbog toga što su sadržaji skupi, 6,2 odsto zbog lošeg kvaliteta ponude, 31,5 odsto zbog toga što su nezainteresovani i 36,9 odsto zbog toga što nemaju vremena.

Pozorišne predstave u Srbiji gleda 45,2 odsto građana, a aktivnu pozorišnu publiku imaju Vojvodina i Beograd, dok je najmanja poseta u zapadnoj Srbiji i Šumadiji.

Opersku i baletsku scenu prati 5,4 odsto građana, a najviše ljubitelja te umetnosti je u Vojvodini i Beogradu.

U muzeje i galerije ide 40,4 odsto građana, na koncerte oko 50 odsto, dok u bioskop ide više od polovine građana.

Prema podacima, najčitanije dnevne novine su "Blic" (43,6 odsto), petina građana čita "Kurir" i "Večernje novosti", "Politiku" čita oko 10 odsto, "Alo" 7,2 odsto, "Informer" 6,1 i na poslednjem mestu je "Danas", koji čita 2,4 odsto građana.

Takođe, građani Srbije najčešće i najredovnije čitaju časopise kolažnog tipa "Blic žena", "Blic puls", "Blic magazin" kao i

"Story" i "Gloria".

Građani na televiziji najviše gledaju filmove, zatim informativni program, kvizove, muzički, dokumentarni i sportski program, dok je procenat onih koji gledaju dečji i rijaliti program sličan - 29,7 i 29,1 odsto.

Ispitanici su rekli da od nacionalnih emitera najviše gledaju Radio-Televiziju Srbije (14,5 odsto), Prvu (14,2), Pink (12,9), B92 (6,6) i Hepi (2,6 odsto).

Nastavak na Blic...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.