Kroz 10 godina iz auspuha će izlaziti samo cveće

Izvor: Mondo, 23.Apr.2019, 17:28   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kroz 10 godina iz auspuha će izlaziti samo "cveće"

Drumski saobraćaj ima najveći uticaj na emisiju štetnih gasova sa efektom staklene bašte od svih vrsta saobraćaja

Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Evropska komisija je odobrila nove, strože standarde emisije za putnička i laka komercijalna vozila (LKV). Do 2030. godine, emisija ugljen-dioksida (CO2) iz motora putničkih automobila moraće da se smanji za 37,5 odsto, a iz LKV za 31 odsto.

Inače, ova odredba se ne odnosi na smanjenje u odnosu na aktuelno >> Pročitaj celu vest na sajtu Mondo << stanje, već u odnosu na stroge propise koji će postati aktuelni 2021. godine. Samo u periodu između 2025. do 2029. godine, emisija CO2 biće smanjena za 15 odsto. Proizvođači, koji ne budu dostigli ova ograničenja, biće sankcionisani visokim kaznama. Evropska komisija ističe da će se svi prihodi koristiti za prelaz na mobilnost sa nultom emisijom, piše portal Automagazin.

Evropska agencija za životnu sredinu tvrdi da drumski saobraćaj ima najveći uticaj na emisiju štetnih gasova sa efektom staklene bašte od svih vrsta saobraćaja, kao i da je odgovoran za 20 odsto ukupne emisije gasova staklene bašte u EU.

"Uspeli smo da donesemo nove propise, uprkos žestokom otporu automobilske industrije i nekih država članica", izjavila je Miriam Dali, poslanica Evropskog parlamenta i član odbora za životnu sredinu, javno zdravlje i sigurnost hrane.

Inače, od septembra ove godine, na snagu stupa nova emisiona norma Euro 6d-Temp, a od 2021. godine važiće još strože norme, kojim će emisija CO2 biti smanjena na 95 grama po pređenom kilometru. Za svaki gram više, proizvođači će morati da plate kaznu u novčanom iznosu od 90 evra. Prevedeno u potrošnju, to znači da će automobili pogonjeni benzinskim motorima imati prosečnu potrošnju od 4,1 l/100 km, a dizel agregati od 3,6 l/100 km.

Ove promene će "doći glave" velikim i snažnim (atmosferskim) motorima, a u opasnosti su i jedinice koje pokreću hot-hatch modele. Očigledno je da će bolje performanse morati da se postižu putem elektrifikacije.

Nastavak na Mondo...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Mondo. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Mondo. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.