Izvor: Blic, 03.Dec.2005, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

'Korsa' i 'fijesta' do 4.800 evra

'Korsa' i 'fijesta' do 4.800 evra

Uvoz i prodaja polovnih automobila sa 'evro 3' motorom na domaćem tržištu će se u narednom periodu udvostručiti posle nove uredbe Vlade Srbije kojom se dozvoljava uvoz takvih automobila, procenjuju trgovci automobilima.

U prvoj polovini ove godine, prema podacima Zavoda za statistiku, uvezeno je oko 11.000 polovnih automobila, ukupne vrednosti 46 miliona američkih dolara. Do sada su, prema podacima auto-kuće 'V6', najpristupačniji >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << bili 'ford fijesta' 2000. godište - 4.500 evra, i 'opel korsa' takođe iz 2000. godine za 4.800 evra. Do sada, kažu u auto-kućama, nije bilo nekog pravila kod kupaca, tako da su se najviše kupovala i najjeftinija i najskuplja vozila. Od prvih, 'opel korsa' i 'opel astra' su najbolje prodavani.

Potencijalne kupce treba podsetiti da su polovni automobili uglavnom bili korišćeni kao službeni, tako da su izraubovani i imaju pređenu veliku kilometražu za kratko vreme, pa se preporučuje da se kupuju što mlađi automobili. Uz svaki automobil se dobija servisna knjižica u kojoj budući vlasnik može da vidi sve najvažnije podatke o vozilu, između ostalog i da li ima 'evro 3' motor. Ovakve motore u principu imaju svi 'zapadni' automobili posle 2000.

Od nove vladine uredbe kojom je tržište automobila liberalizovano velike koristi će imati i auto-kuće koje uvoze polovne automobile jer će na lageru ubuduće biti više jeftinih automobila, dostupnih većem broju građana.

Vladimir Jovanović, vlasnik firme 'Holidej' kaže da će cena starijih polovnjaka i realno pasti - zbog konkurencije, dok će cene novijih automobila iz uvoza ostati iste ili će se čak povećati.

U novim okolnostima i lizing kuće bi mogle da imaju više posla. Međutim, većina lizing kuća koje daju lizing na kupovinu polovnih vozila još nema odgovor na novu uredbu Vlade. U nekima od njih kažu da se lizing najverovatnije neće davati za starija i istrošena vozila, ali da se prvo čeka da sledeće godine stupi na snagu novi zakon o finansijskom lizingu.

Zamenik ministra za ekonomske odnose sa inostranstvom Vlatko Sekulović izjavio je da će građani od ponedeljka, 5. decembra, moći da uvoze vozila s motorom 'evro 3', bez obzira na godinu proizvodnje i broj prethodnih vlasnika. Ako carinik ne može da utvrdi da li je automobil proizveden u skladu sa standardom 'Euro 3” (n.pr. automobil nije na listi jer je proizveden po standardima američkog, japanskog ili nekog trećeg tržišta), kontrolu obavlja ustanova ovlašćena za homologaciju, a to je Zavod za standardizaciju i lica koja je zavod ovlastio. Na ovaj način je omogućen uvoz i vozila koja nisu proizvedena za EU tržište, s tim što je u tim slučajevima potrebna dodatna kontrola. Milan D. Malešević

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.