
Izvor: Megafon.co, 24.Dec.2020, 13:23
Koliko ljudi je imalo problem sa zelenašima?
Koliko ste puta čuli da neko ima problem sa zelenašima? I kako se uopšte rešavaju ti problemi? Odgovori nikada nisu prijatni. Podaci do kojih je došla organizacija PROTECTA trebalo bi da zabrinu svakog ko možda planira da preko zelenaša reši neki finansijski problem. Pokazalo se da je čak 47% ispitanika imalo iskustvo sa zelenašenjem – oni sami ili njihovi poznanici. Čak 60% je bilo izloženo pretnjama i konstantnom pritisku, uz fizičko nasilje.
Foto – PROTECTA
>> Pročitaj celu vest na sajtu Megafon.co <<
Iako biste pomislili da su ljudi dobro upoznati sa ovom pojavom i njenim posledicama, podaci pokazuju suprotno. Veliki procenat ispitanika – 72,8% njih, smatra da građani nisu dovoljno edukovani o pojavi zelenašenja. Da li je to jedan od razloga što ljudi upadaju u ovo “dužničko ropstvo” koje gotovo nužno vodi do niza neprijatnosti? To je jedno od pitanja kojim se PROTECTA bavila u okviru projekta “Udružena i osnažena zajednica protiv zelenašenja”.
Ne postoji poverenje u institucije
Ako pitate građane, problem zelenašenja institucije ne mogu da reše. Nadležni ne reaguju adekvatno na problem zelenaštva, a 60,8% anketiranih građana nema poverenja u institucije. Oni znaju kome treba da se obrate u ovoj situaciji, ali na kraju to neće uraditi, jer nemaju ili ne bi imali poverenja da se obrate nadležnima. Jedna od informacija koja u čitavoj ovoj priči ohrabruje je da bi se 50% ispitanika obratilo za besplatnu pravnu pomoć, a organizacija PROTECTA pruža pravne usluge građanima koji imaju probleme u vezi sa zelenašenjem.
Pomoć postoji!
Pravni centar za borbu protiv zelenašenja radi već duže od tri meseca. Zahvaljujući donatoru, Fondu otpornosti, građani se za usluge pravnog centra mogu javiti stalno. Telefonske linije su otvorene 24 sata dnevno sedam dana u nedelji. Prema dosadašnjim iskustvima, građani se javljaju u svim fazama, i preventivno, ali i kada su duboko u problemu i ne znaju šta da rade. Telefoni u Pravnom centru zvone svakodnevno, a za sada veliki procenat korisnika uluga čine građani koji žive van Niša.
Iako je Projekat prvobitno bio namenjen problemima Nišlija, za sada su pravnici pružali usluge i stanovnicima Beograda, Novog Sada, Inđije, Vranja. Većini građana koji su se do sada javili za pravnu pomoć je najvažnija diskrecija, pa se teže odlučuju za direktan dolazak u prostorije Pravnog centra, a više za telefonsko savetovanje. Najudaljeniji poziv je do sada stigao iz inostranstva, gde se jedan građanin sakrio baš zbog problema sa zelenašenjem. Iz organizacije PROTECTA su na konferenciji podsetili na telefon koji je konstantno dostupan građanima za savetovanje: 060-14-111-80.
Foto – PROTECTA
PROTECTA je izradila i tri edukativna filma sa opštim savetima, kako bi svako ko ima internet mogao da dobije potrebnu informaciju. Ovi filmovi su premijerno prikazani na konferenciji povodom realizacije projekta “Udružena i osnažena zajednica protiv zelenašenja”. Za par dana biće dostupni na Jutjubu i Fejsbuk stranici organizacije. Ovakvo istraživanje iskustava i mišljenja građana na temu zelenašenja je prvi put urađeno u Srbiji, kažu u organizaciji PROTECTA. Oni najavljuju još akcija na temu borbe protiv zelenašenja.
Protecta održala završnu konferenciju na temu zelenašenja
Izvor: RadioCity.rs, 24.Dec.2020
U okviru ove konferencije Protecta je izložila i rezultate nedavno sprovedenog istraživanja na temu zelenašenja. Prema njihovom istraživanju, čak 82,7 odsto ispitanika smatra da je zelenašenje zastupljeno kod nas, a 40 procenata misli da je pojava prisutna u velikoj meri. Većina ispitanika,...