Kolaps na Gazeli u smeru ka Novom Beogradu

Izvor: Blic, 29.Jan.2010, 21:05   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kolaps na Gazeli u smeru ka Novom Beogradu

Rekonstrukcija mosta „Gazela“ mora hitno da počne, vremena za čekanje više nema - jedinstven je stav svih građevinskih stručnjaka koje je kontaktirao „Blic“. Oni su složni i u sledećem: da nije došlo do zatvaranja pojedinih saobraćajnih traka na ovom mostu, on uskoro ne bi bio bezbedan, i verovatno bi saobraćaj morao da se u potpunosti obustavi.

U preduzeću „Mostprojekt" kažu da prate i snimaju „Gazelu od 1990. godine. Tvrde da je ona već tri godine >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << „zrela" za hitnu sanaciju, kao i da je „sada u zoni kada više nema vremena za čekanje".

- Postoji zaista velika pukotina i svako dalje odlaganje može biti opasno. „Mostogradnja" će sledećeg vikenda uraditi hitne popravke, izvadiće ploče koje su propale i zameniti ih novim, ali to je samo trenutno rešenje. „Gazela" se nadgleda 24 sata, i reaguje se na svaku promenu. Građani moraju da znaju da bismo potpuno zatvorili most da postoji mogućnost za nekakvu havariju. To nećemo dopustiti i zato je na našu intervenciju zabranjen teretni saobraćaj - kaže Radomir Radičević, direktor „Mostprojekta", ističući da razume zabrinutost građana, ali da situacija nije toliko kritična.

Kako za „Blic" kaže Dragoslav Šumarac, predsednik Inženjerske komore Srbije i bivši ministar građevine, još dok je bio na funkciji ukazivao je na hitno rešavanje ovog problema jer je oštećenja i tada bilo.

- Na sednicama Vlade govorili su mi da nisam nadležan, jer je to u nadležnosti Koridora 10, i u nadležnosti drugih ministarstava. Most je 1969. godine projektovan za 50.000 vozila, a danas preko njega prelazi tri puta više. Dobro je što je zatvoren za teretni saobraćaj, ali naprsline se stalno ponavljaju, korozija je velika, a čelik je skloniji pucanju na niskim teperaturama. Zbog svega toga sanacija mora što pre da počne jer vremena za čekanje nema – objašnjava Šumarac.

Najbolje rešenje za „Gazelu" bilo bi njeno potpuno zatvaranje dok kompletna rekonstrukcija ne bude završena, ali svi su svesni da je ta opcija nemoguća, a bojazan stručnjaka je i da postoje druga oštećenja na mostu.

- Komisija je „snimala" situaciju po lošem vremenu, i moj strah je da možda ima i drugih oštećenja na mostu, na delovima koji nisu pristupačni. Pozdravljam i ovaj, prvi korak kolega jer je zaista bilo krajnje vreme. Da to nisu uradili, ljudi bi mogli s pravom da se zabrinu. Ipak, čim je most delimično neupotrebljiv, to je već znak za uzbunu – kaže Ljubivoje Kostić, građevinski inženjer, član Inžinjerske akademije nauka i član Izvršnog odbora Saveza građevinskih inžinjera i tehničara Srbije.

Dok je najprometniji most u prestonici godinama unazad sve više propadao, rasprave o njegovoj rekonstrukciji išle su u najrazličitijim pravcima: od toga čija je on uopšte nadležnost, sa kojim parama će se taj posao raditi, kada će se raditi, koji su preduslovi da ona uopšte počne"

Do danas je poznato da je „Gazela" u nadležnosti Republike, i da je preduslov za početak rekonstrukcije bilo raseljavanje nehigijenskog naselja koje se do avgusta prošle godine nalazilo ispod nje. Naselje je raseljeno ali, kako kažu u JP „Putevi Sbije", Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) koja i daje kredit za rekonstrukciju, nije zadovoljna smeštajem za raseljene. Međutim, suprotno je tvrdio direktor za investicije ove banke koji je prošle godine pohvalio gradske vlasti da su taj posao završile kako treba. Do danas nije obelodanjeno koji su konkretno bili uslovi EBRD.

Ako je verovati Ministarstvu infrastrukture, rekonstrukcija samo što nije počela, i tako skoro svakog meseca najmanje pola godine. Do danas je taj datum nepoznanica, ali je zato poznato da će ona koštati umesto prvobitno planiranih 30 miliona zapravo 63 miliona evra. Iako su u Ministarstvu i u JP „Putevi Srbije" do skoro baratali sa ovim, manjim iznosom, prema nezvaničnim informacijama svi su dobro znali da će koštati mnogo više. Nepoznanica je i to na koji način će se odvijati radovi kada rekonstrukcija počne jer, navodno, plan postoji ali javnost do sada nije upoznata sa njim. Poslednja informacija je da rekonstrukcija treba da počne u martu.

Sednica Gradskog veća

Sednica Gradskog veća, na kojoj će se raspravljati o mostu „Gazela", biće održana danas u 11 sati, najavljeno je iz Skupštine grada.

Bojana Todorovska, portparol EBRD za „Blic" Beograd uradio dosta dobar posao

Grad Beograd je obavio dobar posao kada je reč o raseljavanju romskih porodica, ali preostali su još neki sitni uslovi koji moraju da se ispune do konačnog odobrenja za povlačenje zajma, stav je Evropske banke za obnovu i razvoj.

- Grad Beograd je u obavezi da sprovede Akcioni plan raseljavanja u skladu sa međunarodnim standardima koji su obezbeđeni uz tehničku podršku Vlade Velike Britanije. U principu, raseljenim licima treba obezbediti barem minimalne uslove uz ostvarivanje osnovnih socijalnih potreba uključujući zdravstvenu zaštitu, obrazovanje dece, smeštaj itd. Grad Beograd je obavio dobar posao, i većina ovih pitanja je rešena. EIB i EBRD blisko saradjuju sa gradskim i državnim vlastima Srbije kako bi se obezbedilo ispunjenje ostalih uslova - kaže za ”Blic” Bojana Todorovska, portparol EBRD.

Na pitanje koji su to uslovi koji još nisu ispunjeni i da li je reč o obaveznom zapošljavanju radno sposobnih Roma, u EBRD nisu imali komentar. U drugoj nedelji februara očekuje se dolazak misije evropskih finansijskih institucija u Beograd za kada su planirani i razgovori sa srpskim zvaničnicima na temu zajma za rekonstrukciju mosta. G.S.

Urgentna sanacija mosta „Gazela" izazvala probleme u saobraćaju Kamioni tražili put u pravcu Novog Beograda

Kliknite na mapu za detaljniji prikaz

1. Bulevar vojvode Mišića; 2. Savska; 3. Sarajevska; 4. Stari železnički most; 5. Brankov most; 6. Auto – put; 7. Bulevar oslobođenja; 8. Kralja Milutina; 9. Bulevar kralja Aleksandra; 10.Terazijski tunel; 11.Nemanjina; 12. Kneza Miloša;

Zbog vanrednog režima saobraćaja na „Gazeli" juče su bile velike gužve u blizini Mostarske petlje, a kolaps se osetio u celom gradu. Pošto je uključenje na most zabranjeno iz Bulevara vojvode Mišića i Savske ulice mnogi vozači su u Novi Beograd išli preko Starog železničkog i Brankovog mosta.

Dok se ova hitna sanacija ne završi, središnja traka na „Gazeli" u pravcu ka Novom Beogradu biće zatvorena za sva vozila. Zato su kolone automobila i autobusa u preostale dve trake već u prepodnevnim satima čekale da pređu Savu. S druge strane, mnogi su se odlučili da reku pređu na Starom železničkom ili Brankovom mostu pa je tako saobraćaj bio otežan i u blizini Železničke stanice, u Brankovoj i Ulici kneza Miloša.

- Problem za vozače koji voze Savskom ulicom su neusklađeni semafori, pa kada ih „uhvati crveno" kod policijske stanice onda staju i kod Palate pravde na Savskom trgu. Dodatnu poteškoću predstavljala je i magla u jutarnjim satima. Zbog nje su se dva automobila sudarila u središnjoj traci mosta kojom je zabranjeno voziti – priča Vladimir Simidžija, saobraćajni inženjer.

Osim Savske, vozači iz pravca Banovog brda najviše su koristili Sarajevsku ulicu kako bi došli do centra grada ili Novog Beograda. Zbog velikih gužvi oni koji su dolazili iz pravca Autokomande isključivali su se sa auto – puta u Ulicu kneza Miloša pa preko Bulevara kralja Aleksandra i Terazijskog tunela išli na Brankov most.

- Ako uzmemo u obzir žute trake Brankov most trenutno ima isti kapacitet kao „Gazela", zato ga sada treba što više koristiti. Kao alternativa postoji i Stari železnički most, ali je on više za tramvajski saobraćaj i ne bi ga trebalo toliko opterećivati zbog šina – priča Simidžija i dodaje da građani moraju u naredne dve nedelje da budu strpljivi dok se sanacija „Gazele" ne završi. M. TAŠKOVIĆ

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.