
Izvor: RTS, 03.Sep.2018, 15:27 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Ko će prevoziti Nišlije?
Na tri linije gradskog saobraćaja u Nišu putnike je od danas trebalo da prevozi novi prevoznik. Međutim, to se nije dogodilo jer tenderska komisija, zbog žalbi učesnika, još nije donela konačnu odluku.
Tenderska komisija poništila je svoju prvobitnu odluku da tri gradske linije, uključujući i kružnu dodeli prevozniku "Ćurdić". Razlog je žalba "Nišekspresa" koji tvrdi da osam "Ćurdićevih" autobusa >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << ima nadograđene rampe, bez atesta.
"Da li su te rampe fabričke ili su naknadno ugrađene? Ukoliko su rampre fabričke trebalo bi da postoji dokument, a ukoliko su naknadano ugrađene prevoznik je trebalo za to da nam dostavi atest", objašnjava Milan Milić, predsednik Komisije Direkcije za javni gradski prevoz.
Iako po novoj odluci "Nišekpres" dobija posao, u ovoj firmi kažu da su uslovi tendera Direkcije za javni prevoz zastareli. U tenderi je kažu cena, četiri puta važnija od kvaliteta usluga.
"Došli smo u situaciju da će se građani Niša voziti sa najnekvalitetnijim vozilima, ukoliko Direkcija ne promeni svoj odnos i zahtev kada raspisuje javnu nabavku", kaže Milanka Nedeljković, direktorka „Nišekspresa".
Sporne rampe i niskopodni autobusi su svakodnevni problem sa kojim se susreće Ivan Novković. Kaže da za njega gradski saobraćaj nije dobro organizovan.
"Onda se dešava da na minus 10 stepeni tokom zime ili na plus 40 tokom leta čekam po jedan sat i jer prođe i po 5 autobusa koji nisu niskopodni", kaže Novković.
Prevoznik Ćurdić sada ima deset dana da uloži žalbu na najnoviju odluku tenderske komisije.
Prevoz na ove tri linije gradskog saobraćaja u narednih godinu dana Nišlije će koštati između 900 hiljada i milion evra.
Ovog leta je zbog malverzacija na tenderu za nabavku ekološkog autobusa, policija uhapsila direktora i trojicu radnika Direkcije za javni gradski prevoz.