Katarzični trijumf

Izvor: Politika, 14.Nov.2007, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Katarzični trijumf

Specijalno za "Politiku"
Beč – Nakon izvrsnog prvog albuma "Funeral" i EP-ja "The Arcade Fire" koji je imao zadatak da popuni prazninu do idućeg albuma montrealske postave "Arcade Fire", jedan od najiščekivanijih, ali i najboljih ovogodišnjih albuma "Neon Bible" potvrdio je da su "Arcade Fire" u nezaustavljivom uzletu. Kako kreativnom, tako i, na sreću, komercijalnom. Njihova aktuelna turneja trenutno je među najuzbudljivijim rok predstavama na koje možete naići. Iako se kreću >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << na tragu gde "Joy Division" susreću "Tindersticks" i Nika Kejva, "Arcade Fire" "svojataju" i Bouvi i Springsten – na čijem su se nedavnom koncertu u Otavi pojavili na bisu i izveli Brusovu pesmu "State Trooper" i svoju "Keep the Car Running" – a imaju i zašto. No, uticaji "Arcade Fire" vrlo su različiti pa se i njihova mešavina gotik-roka, folk-baroka i postnovotalasne energije čini jedinstvenom. U bečkom Gasometeru – bivšoj plinari na ivici grada preuređenoj u luksuzan šoping centar i lepu dvoranu – oko 3.000 posetilaca videlo je u subotu briljantan, odavno rasprodat nastup kojim se "Arcade Fire" potvrđuju kao legitimni naslednici mnogih svetlih rok tradicija.

Izvrsno dizajnirana bina, osim pet okruglih ekrana-kugli za projekcije razmeštenih uokolo, sadržala je i inventivan vizualni detalj: šest "štapova" u boji, koji kao da su došli iz "Ratova zvezda", smeštenih po prednjoj ivici bine, u bojama koje su se menjale kao i kod tri velika postolja za bubnjara i klavijaturiste. Pozadinska zavesa s video-projekcijama bila je namerno arhaičnog, "Metropolis" ugođaja, kao i velike crkvene orgulje smeštene na rubu bine koje su grmele ispod naslaga mehaničkog zvuka bubnja u pesmama s albuma "Neon Bible".

Većinom orijentisani prema novim pesmama s "Neon Bible" u sat i četrdeset minuta koncerta "Arcade Fire" su od početka sa "Black Mirror" u 16 pesama isporučili zaista grandioznu mešavinu zvuka himničnog ugođaja, negde između melodramatike Zigi Stardasta i Springstinovog "E Street Banda", ali i motorike ranih "Velvet Underground". I zbir klasičnih instrumenata rok postave pomešan s violinama, vibrafonom, kontrabasom, mandolinama, megafonom i crkvenim orguljama nedvosmisleno je ezoterična smeša, iako stvari na koncertu funkcionišu mnogo jednostavnije nego što se može činiti na papiru.

Koncert "Arcade Fire" istovremeno je sofisticiran i ovozemaljski snažan; velika desetočlana postava u prednjem redu ima sedam članova, od kojih su tri devojke na violinama, a između njih i Regina, supruga pevača i vođe sastava Wina Butlera. Stalna izmena instrumenata čini "Arcade Fire" vrlo mobilnom jedinicom čija se sviračka konfiguracija na bini menja skoro u svakoj pesmi. Euforičan odziv bečke publike i stalno učestvovanje u ritualu koncerta pretvorilo je nastup "Arcade Fire", završen najvećim hitom "Wake Up", u katarzičan, opipljiv fizički trijumf koji njihovu gotik-operetu sve više iz prostora klubova i manjih dvorana usmerava prema sportskim dvoranama i stadionima. Samo da se putem ne pokvare.

[objavljeno: ]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.