Kako sam prevarila one kojima je prevara zanimanje?

Izvor: Vesti-online.com, 23.Feb.2017, 10:23   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kako sam prevarila one kojima je prevara zanimanje?

Ovih dana bila sam svedok neviđene prevare preko telefona o kojoj su pojedini mediji već pisali. Ali da bih vam prenela sve detalje ovog nemilog događaja moram da vam prepričam kako to izgleda iz ličnog ugla.

Zvoni mi telefon. Sa druge strane moja mama sva usplahirena:

- E, zovem te da ti kažem da su te sad zvali na fiksni telefon i da si osvojila nagradu: jastuk i jorgan od "aloe vere". Treba samo da im platim 2.990 dinara kad ih donesu.

- Pa šta >> Pročitaj celu vest na sajtu Vesti-online.com << sam onda osvojila? (odmah mi je to bilo sumnjivo - ako je nagrada, što da im platim?).

- Pa, oni su rekli da su to samo troškovi isporuke.

- Čekaj, bre, mama, polako. Ko je zvao? I kakav jastuk i jorgan?

- Ma od "aloe vere" - nastavlja ona - kažem ti, imaju sve tvoje podatke i kažu da si ti to osvojila.

- Mama, pod jedan "oni" imaju svačije podatke (a tu mislim na gomilu smarača koji povremeno zovu da vam ponude sve i svašta iako im svaki put kažete da vas više ne zovu), a pod dva - nemoj ništa da uzimaš, to je čista prevara. Znam bar dve prodavnice u gradu gde su i jastuk i jorgan dva puta jeftinji.

Mama je pomalo razočarana ovakvim mojim stavom. Njoj malo treba kad joj neko spomene nekakvu "nagradu". Ali rekla je ok. Nije ni bila u stanu ostatak dana, ali kaže da su je zvali posle sat vremena. Nije se javila.

Inače, pozivaju sa broja 062 (imam i ceo broj) i naravno imaju pripremljenu priču kojom "kupuju" baš takve osobe kao što je moja mama - bez ikakvog iskustva u telefonskim prevarama. Naime, ona fiksni ne koristi u svom stanu, a znanje iz oblasti interneta joj je nula. Naravno zna da čita i čitala je u novinama o ovakvim prevarama, ali kao i svi - nije ni sanjala da to njoj može da se desi.

Sutradan pre podne, zvoni mi fiksni. Opet 062..

E, baš lepo - da im sad ja kažem da ću ih prijaviti što nas uznemiravaju (tako sam i ovima što su ranije zvali, pa smo jedno vreme bili mirni).

Međutim, sa druge strane sredovečna žena, koja se nije ni predstavila, već priča i to pomalo ljutito: Vi ste juče pristali da uzmete jorgan i jastuk, a niste bili kod kuće, kad je vozač dolazio. Hoćete danas da vam pošaljem?

- Ne, predomislila sam se - rekoh i iznenadih je.

Ona je inače ubeđena da i danas priča sa mojom mamom. A ja se namerno pravim luda.

- Nećete? Pa, juče ste rekli da hoćete (baš je razočarana).

- Ne, neću, nastavljam ja.

- Pravite mi sad problem. Meni se to odbija od plate. Vi to morate da uzmete danas - počela je da mi preti.

- Ne, ja nisam rekla da ćemo to uzeti. Htela sam samo da vidim kako to izgleda pa bih onda odlučila. Kako mislite da kupim mačku u džaku? A, uostalom, o kakvoj kupovini vi pričate kad je to poklon - hladna sam k'o ledena kraljica, a smejem se u slušalicu.

- E, pa onda ćemo da vas tužimo - razljutila sam gospođu sa druge strane.

- Molim? - sad se već glasno smejem.

- Da, svi telefonski razgovori se snimaju i pošto ste pristali, mi to imamo snimljeno i sad možemo da vas tužimo.

- Ne, ne možete - pokušavam da joj objasnim da jedina tužba koja je izvesna je ona protiv njih.

- Dajte mi vašeg šefa - naredih joj kao ozbiljno.

- Ne, dobićete tužbu - reče ona i spusti slušalicu.

Bezuspešno sam posle ovog razgovora pokušavala da dobijem nekog na tom 062 broju da bih saznala ime agencije ili koga da prijavim, ali već znaju "za jadac".

Ne javljaju se, a kad im dosadi ugase telefon.

Sutradan u medijima čitam da nisam jedina koja je imala posla sa ovim fantomima iz telefona. Već su prijavljeni.

I, naravno, Udruženja potrošača posle više stotina prijava prevarenih kupaca uputila su apel građanima da ne nasedaju na prevaru. Kako kažu, na meti prevaranata su uglavnom starije i nedovoljno informisane osobe (e, mama, mama - sad čitaj ovo).

I predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović upozorio je sve građane da ne nasedaju na ove "mangupske fore", koje su odlika klasičnog lopovluka.

- Već mesecima apelujemo na potrošače da ne nasedaju ni na kakve nagradne igre, kvizove ili večere koje tamo neke navodne firme i organizacije dele i poklanjaju. Kada vam nešto stigne na kućnu adresu, a vi to niste naručili, po svim zakonima to spada u poklone za koje ne sme da se traži nikakva novčana naknada. Smatram da tržišna inspekcija mora da uzme stvari u svoje ruke i stavi katanac na ovakvu vrstu "prodaje".

Smatram isto što i Papović. Jer došli smo do one tačke gde su bezobrazni prevaranti odlučili da nije samo dovoljno da nas varaju i uzimaju nam pare, već su odlučili da, ako ne uspeju da nam izvuku lovu, i da nas "tuže". Videli valjda da njih građani ne tuže za uznemiravanje, pa se dosetili kako da nas zastraše i ipak prevare. Ne nasedajte - danas ništa nije za džabe...

Nastavak na Vesti-online.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vesti-online.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vesti-online.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.