Kako da se najbolje reklamirate na Guglu? Jedan od glavnih ljudi IT giganta otkriva ovu tajnu za Blic

Izvor: Blic, 26.Okt.2017, 17:24   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kako da se najbolje reklamirate na Guglu? Jedan od glavnih ljudi IT giganta otkriva ovu tajnu za "Blic"

Za nova saznanja sve više se oslanjamo na široko polje Interneta, naročito na najpoznatiji pretraživač kompanije Gugl. A kada smo mi potrebni sveznalici Guglu? Šef prodajnih kanala ove kompanije za tržišta u razvoju EMEA Adam Gorniak u razgovoru za "Blic" kaže da je za poslovanje u Srbiji veoma bitna ljudska interakcija, ali da je potencijal još neiskorišten.

Održali ste kratko predavanje danas u Beogradu sa nazivom "Srbija ima veliki potencijal". U čemu leži taj potencijal >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << i koje su u našoj zemlji najveće prednosti, a šta je kočnica?

Za Srbiju je interesantno da još dosta ljudi ne zna za prednosti AdWords-a, tako da kada pogledamo tržište u vezi sa tim koliko su klijenti upoznati, dosta njih zna za Fejsbuk i Instagram, a AdWords i dalje nije ispunio potencijal. Kada je takva situacija, onda postoji mnogo pretraga bez reklama. Cena reklame zavisi od toga koliko ima konkurencije. Ukoliko je nema, onda korisnici imaju dobru priliku za reklamu, po veoma atraktivnim cenama.

Potrebno je neko vreme da ljudi steknu poverenje u sistem, pa bi to bio problem. Treba da uložite mnogo napora kako bi ljudi razumeli kako da iskoriste, umesto da se više fokusirate na strategiju prodaje, vi idete na startegiju da objasnite kako proizvod funkcionište.

Koji je najpametniji način da promovišete svoje usluge na Guglu?

Iskoristite nekog ko zna kako da to uradi. Agencije će naplatiti proviziju, ali imaju iskustva. Možda su radile i sa nekim srodnim kompanijama, čak i napravile greške ali sada znaju kako da ih izbegnu. Ako ste sami - ponavljate isti put. Ako vam se pokvari auto, možete da sami probate da ga popravite, ili ako se razbolite da se lečite kod kuće, ali to i nije baš najbolji način.

Takođe, istakao bih, umesto da započnete veoma široko i pokušate da koristite 10 različitih alatki, bolje je da odredite na šta da se usmerite. Posebno ako nemate veliki budžet. Usmerite se na određene proizvode, optimizujte. Ako vidite da investicija zaista radi, onda razmislite da dodate još proizvoda.

Polažete dosta poverenja u partnere, kojih imate oko 600 širom sveta, a koliko je eksperata same kompanije Gugl i kolika je potražnja za njima?

Zapravo, mi ni nemamo mnogo ljudi. Ono što Gugl radi dobro jeste da pokušava da zaposli najbolje ljude za posao. Imamo ljude koji su zaduženi za komuniakciju sa partnerima i to rade veoma dobro. Ukoliko unajmljujete inženjere da razviju proizvod, nađemo odlučne. Naš pristup je da uzmemo partnere jer mislimo da je tako efektnije. Guglu služi kao vrata Interneta, a ujedno je i anoniman i dalek, dok sa našim partnerima dobija ljudski lik. Iz našeg viđenja ne bismo bili u mogućnosti da obezbedimo dovoljno ljudi da obezbede tržište.

Ljudski faktor ističete kao veoma bitan u poslovanju Gugla. Koliko primećujete njegov različit uticaj u prodaji u različitim zemljama i koje su specifičnosti srpskog tržišta?

Razlika ima, ali ne dramatičnih. U svim našim timovima rade isto. Na nekim tržištima ljudi su mnogo opušteniji sa ličnom interakcijom, zaista bi želeli da vas upoznaju. Možda je sterotipno, ali što više idete na jug, više će hteti ličnu interakciju. Severnjacima je prijemčvije da pretražuju onlajn, znaju šta radite, srećni su dok koriste alatke za samopomoć i preporuke na platformi. U Srbiji je bitna lična interekcija i izgradnja poverenja. Zato nam je važno da imamo partnere kao što je Goclick.

Ko više koristi ovakvu promociju, veće ili manje firme?

Sve, ali za veoma različite proizvode. Velike kompanije radiće i brending kampanje, Jutjub, mora više da bude integrisano sa marketingom, sveobuhvatnom strategijom. Za manje firme bolje je biti pametan i pragmatičan. Obično nemaju veliki budžet. Treba da idu na neke specifične, precizne, ciljne grupe. Malo je drugačiji pristup, ali proizvodi i alatke rade za sve. Ako imate kafić i želite da vas ljudi nađu, to će se odnositi, recimo, samo na ljude koji su sada u Beogradu i samo oni će videti vašu reklamu.

Radi marketinških ciljeva, Gugl takođe prikuplja i lične podatke, što mnogima nije prijatna činjenica. Kako da udovoljiti i onim korisnicima koji ne žele da budu izloženi reklamnom materijalu?

Ključni pristup Gugla je da smo veoma transparentni o podacima koje sakupljamo. Postoji i felksibilnost za podatke koje nam dajete kao potrošači, tako da uvek imate "opt out" opciju. Ideja je da je dobro i za vas kada imamo više podataka i mi vama možemo da pokažemo bolju reklamu, koja je korisnija. Znamo više o vama i zato krojimo prema vašim potrebama.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.