Kada bi se sklanjali proizvodi kojma je gramaža smanjena, rafovi bi ostali prazni

Izvor: Radio 021, 29.Avg.2015, 16:22   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kada bi se sklanjali proizvodi kojma je gramaža smanjena, rafovi bi ostali prazni

Kada bi radnje u Srbiji iz prodaje sklanjale proizvode kojima je gramaža smanjena a cena ostala ista, rafovi bi bili poluprazni.

A upravo to je nedavno uradio jedan nemački lanac prodavnica koji posluje i u Srbiji. Uklonio je poznatu marku paste za zube s polica samo zato što je tuba bez najave postala manja a cena ostala ista. Prostor za paste u tim prodavnicama sada je prazan, a umesto njih stoji obaveštenje: "Ista cena sa manje sadržaja. Zbog toga smo ih uklonili".

>> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << />Kada bi se marketi u Srbiji držali ovog principa, prazni bi bili rafovi sa čokoladama, testeninama, mlečnim proizvodima, smrznutim povrćem, supama u kesicama, grickalicama, keksom, ali i brojnim drugim proizvodima kojima je u poslednje dve, tri godine smanjena gramaža a cena ostala ista, ili čak postala i veća. Većina čokolada odavno nema sto grama. Njihova težina je prvo pala na 90 grama, pa je smanjena za još 10 grama, a sada sve češće može da se nađe i tabla od 75 grama. Izgleda isto, samo su kockice tanje, ali je problem što to primetimo tek kada je otvorimo. Pavlaka je sa 200 mililitara oslabila na 180, supa iz kesice već dugo nije dovoljna za četiri tanjira, a u prodaji mogu da se nađu i pakovanja papirnih maramica sa devet umesto deset komada, piše "Blic".

"Reč je o klasičnom marketinškom triku gde se u potpuno istoj ambalaži, istog oblika, s istom cenom, čak neki put i većom, prodaje proizvod koji je do juče imao veću gramažu", kaže predsednik Nacionalne organizacije potrošača Goran Papović. Na taj način roba poskupljuje pred našim očima, a mi to ne primećujemo jer proizvođači računaju na to da većinu stvari potrošači kupuju po navici i ne proveravaju deklaracije, a sama ambalaža izgleda u detalj isto kao što je izgledala pre nego što je težina proizvoda smanjena.

U udruženjima potrošača slažu se da je u pitanju obmana potrošača, ali u Ministarstvu trgovine, s druge strane, kažu da ako je proizvod pravilno deklarisan i ako na omotu stoji koliko grama proizvod ima, prekršaj ne postoji.

Ipak, ako malo bolje pogledamo, videćemo da su preko noći kutije muslija postale uže, broj krekera u pakovanju se smanjio, kao i broj listića u rolni toalet-papira. Dno tegle je izdignuto kako bi u nju stalo manje sadržaja, u kesicama sa grickalicama ima sve više vazduha, čaše za jogurt i pavlaku su niže i uže, a smrznuto povrće i testenina ne teže više pola kilograma, nego 100 grama manje.

Promena količine proizvoda u pakovanju omogućena je 2009. Tada je u Evropskoj uniji doneta direktiva kojom su ukinuti raniji propisi o obaveznim standardnim pakovanjima. Proizvođači su tu promenu jedva dočekali.

Nastavak na Radio 021...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Što Nemci izbacuju, kod nas stoji

Izvor: B92, 30.Avg.2015, 10:14

Kada bi radnje u Srbiji iz prodaje sklanjale proizvode kojima je gramaža smanjena a cena ostala ista, rafovi bi bili poluprazni...A upravo to je nedavno uradio jedan nemački lanac prodavnica koji posluje i u Srbiji. Uklonio je poznatu marku paste za zube s polica samo zato što je tuba bez najave postala...

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.