KOMS: Gde su mladi u kampanji?

Izvor: Megafon.co, 30.Mar.2022, 18:02

KOMS: Gde su mladi u kampanji?

“Nije bilo sistemskog plana i programa za sve mlade i ne može se govoriti o položaju i potrebama mladih bez njihovog stvarnog uključivanja”, zaključak je dosadašnjeg monitoringa izborne kampanje 2022. za predsedničke i parlamentarne izbore koji sprovodi Krovna organizacija mladih Srbije (KOMS).
“Prisutan je trend u kom se mladi, i kada se u predizbornoj kampanji pominju, pominju u kontekstu neostvarivih obećanja i nejasnih koraka za unapređenje njihovog >> Pročitaj celu vest na sajtu Megafon.co << položaja zbog čega izražavamo posebnu zabrinutost. Nedostaje direktna komunikacija koja uvažava pre svega položaj i potrebe mladih – ne može se govoriti o mladima bez njihovog stvarnog uključivanja”, poručuje KOMS.
Iako je u okviru ovog izbornog ciklusa veća pažnja posvećena mladima i komunikaciji prema mladima, prema zaključcima ovog monitoringa, ona je i dalje na nezadovoljavajućem nivou.
“Ono što dodatno prepoznajemo kao problematično jeste neprepoznavanje tema koje su mladima od značaja – kada govorimo o određenim temama spominje se samo deo mladih kao na primer kada govorimo o stambenoj politici i mladim bračnim parovima. Dok se samo sporadično govori o unapređenju obrazovnog sistema i potencijalnih rešenja za jačanje zapošljivosti mladih. Dakle izostaje sistemski i celovitiji plan za poboljšanje celokupnog položaja svih mladih. Ne može se licitirati mladima – mladi nisu na prodaju ni za 1.000 dinara, 100 ili 250 evra.”
Koliko ima mladih na izbornim listama i na kom se mestu nalaze? – Koalicija oko SNS: broj mladih na listi – 20/250 (8%); u prvoj polovini liste 9;
– Koalicija oko SPS: broj mladih na listi – 27/250 (10,8%); u prvoj polovini liste 6;
– Srpska radikalna stranka: broj mladih na listi – 39/250 (15,6%); u prvoj polovini liste 17;
– Koalicija Ujedinjeni za pobedu Srbije: broj mladih na listi – 14/250 (5,6%); u prvoj polovini liste 4;
– Srpska koalicija NADA: broj mladih na listi – 31/250 (12,4%); u prvoj polovini liste 10;
– Srpska stranka Zavetnici: broj mladih na listi – 72/250 (28,8%); u prvoj polovini liste 30;
– Kolicija Moramo: broj mladih na listi – 41/249 (8%); u prvoj polovini liste 16;
– Koalicija Suverenisti: broj mladih na listi – 11/120 (8%); u prvoj polovini liste nema mladih;
– Patriotski blok: broj mladih na listi – 25/250 (10%); u prvoj polovini liste 9;
– Koalicija „Ajmo ljudi“: broj mladih na listi – 39/245 (15,9%); u prvoj polovini liste 25;
Koliko je ukupno bilo obraćanja mladima? – Koalicija oko SNS: ukupno 33 puta;
– Koalicija oko SPS: ukupno 5 puta;
– Srpska radikalna stranka: jednom;
– Koalicija Ujedinjeni za pobedu Srbije: ukupno 18 puta;
– Srpska koalicija NADA: ukupno 4 puta;
– Srpska stranka Zavetnici: ukupno 5 puta;
– Kolicija Moramo: ukupno 10 puta;
– Koalicija Suverenisti: ukupno 3 puta;
– Patriotski blok: ukupno 47 puta;
– Koalicija „Ajmo ljudi“: ukupno 9 puta.
– Kandidat za predsednika Miša Vacić: jednom.
Koliko je mera/predloga politika komunicirano ka mladima i kog su karaktera te poruke? – Koalicija oko SNS: 5 predloženih mera/politika (uvođenje pomoći Vlade Republike Srbije za mlade parove koje dobiju dete u ovoj godini za kupovinu stana ili gradnju kuće u maksimalnom iznosu od 20 000 evra, obećanje finansijske pomoći od 100€ mladima 16 – 29 godina početkom juna, Uredbom Vlade uvedene plaćene prakse za najbolje studente u javnoj upravi;
– Koalicija oko SPS: obećanje o većim ulaganjima u obrazovnu infrastrukturu;
– Srpska radikalna stranka: obećanje da će poslanici SRS, ukoliko se vrate u Skupštinu, predložiti zakon o posebnim uslovima za izgradnju stanova za mlade, nisu predstavljene konkretne politike, mere i rešenja i šta bi taj zakon sve predviđao;
– Koalicija Ujedinjeni za pobedu Srbije: iz DS-a je navedeno da bi prioritet bio zaustavljanje partijskog zapošljavanja i ustupanje mesta mladima koji su kvalifikovani. Iz ove koalicije su predložene mere – uvođenje beneficiranog penzijskog staža za majke, smanjenje oporezivanja zarada za roditelje kroz povećanje neoporezivog dela zarade, mogućnost skraćenog radnog vremena za majke od 36h nedeljno, uvođenje zabrane prekovremenog i noćnog rada za majke;
– Srpska koalicija NADA: predlog da zapošljavanje mladih ne zavisi od partijske knjižice; uspostavljanje visoke škole državne uprave za mlade.
– Srpska stranka Zavetnici: nije bilo konkretnog predloga mera i politika;
– Kolicija Moramo: obećanje brzog ulaska u EU; „veliki dogovor sa Zapadom“, dobar plan ekonomskog razvoja kako bi se omogućio ostanak mladih u Srbiji. Objavljen i program za mlade, koji sadrži 28 konkretnih mera, neke su: kvalitetne stručne škole, razvijen sistem stipendiranja na nivou opština, adekvatno regulisanje svih oblika rada gde su angažovani mladi, ukidanje ugovora o privremenim i povremenim poslovima, socijalno stanovanje za sve mlade, ostvarivanje svih prava iz radnog odnosa ravnopravno za majke i očeve…;
– Koalicija Suverenisti: ukazali na potrebe subvencionisanja mladih poljoprivrednika kako bi ostajali u Srbiji;
– Patriotski blok: predložene mere: modernizacija i reforma obrazovnog sistema, subvencije za mlade privrednike, subvencije za rešavanje stambenog pitanja, pomoć mladima u zapošljavanju, pravedna stambena politika…;
– Koalicija „Ajmo ljudi“: ciklus investicija koje će vratiti sport u škole, kampusi za srednje škole, stimulacija poslodavaca pri zapošljavanju novih zaposlenih i povećanje zarada;
– Kandidat za predsednika Miša Vacić: obećanje ukoliko pobedi na izborima i postane predsednik, tražiti da država umesto 100€ svim mladima 18 – 29 godina isplati 250€;
O kojim temama su politički akteri najviše govorili u kontekstu problema i prioriteta za mlade i koliko  su novca političke partije potrošile na online kampanju usmerenu na mlade, kao i sve materijale koji su do sada objavljeni u vezi sa monitoringom 2022. pogledajte OVDE.
Foto – KOMS

Nastavak na Megafon.co...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Megafon.co. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Megafon.co. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.