KILAVO

Izvor: Kurir, 22.Apr.2008, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

KILAVO

Iako političke partije ulažu ogromne sume novca u predizbornu kampanju, mišljenje stručnjaka je da je ona previše uopštena, neefektna i mlaka

BEOGRAD - „Napred Srbijo“, „Podrži Srbiju“, „Za evropsku Srbiju“, samo su neki od slogana kojima nas glavni suparnici u borbi za vlast u Srbiji bombarduju poslednjih nedelja. Iako iza ovih ideja stoje celi timovi konsultanata i marketinških agencija, u stručnoj javnosti preovladava mišljenje da su kampanje blede i neefektne.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << />
Direktor marketinške agencije Grej Marin Šimurina u izjavi za Kurir kaže da su kampanje svih političkih partija toliko uopštene da to zbunjuje građane.

- Slogan „Podrži Srbiju“ je nedovoljno efektan, nejasno je da li samo glasanjem za DSS podržavate Srbiju. Takođe, postavlja se pitanje da li glasanjem za DS glasate za Evropu. Kada je reč o SRS, istina je da im je kampanja drugačija od ranijih, jer i oni sada pričaju o Evropi i integracijama, ali postavlja se pitanje da li su se zaista promenili - kaže Šimurina.

On smatra da je korišćenje dece u političkim spotovima, kao što DS radi, neprimereno situaciji, ali da ova stranka ipak u kampanji šalje malo jasniju poruku o evropskim integracijama od svojih političkih oponenata.

- Najjasniju poruku svoje političke ideje šalje LDP. Kad bi ostale političke partije sledile njihov primer i bile malo konkretnije u svojim porukama, mislim da bi postigle više efekta - ističe Šimurina.

Alek Garčević, konsultant za politički marketing, smatra da u ovoj kampanji niko nema zdrav proizvod i da je jedini pomak u predstavljanju svojih političkih ideja napravio SRS.

- Za DS se vidi da je škrtario, njihova kampanja je jeftina! LDP ima svoju određenu ciljnu grupu i svojim spotovima i bilbordima se obraća samo njoj. Njihova kampanja je zapravo strategija da se osvoji pet, šest procenata i na taj način učestvuje u vlasti. Pravi pomak napravio je SRS sa pravom urbanom kampanjom - objasnio je Garčević. Prema njegovim rečima, slogan DSS „Podrži Srbiju“ može da prođe samo u dijaspori.

S druge strane, Bora Miljanović, direktor agencije „Meken Erikson PR“, smatra da spotovi i bilbordi DS iskaču iz šablona, ali se slaže s mišljenjem svojih kolega da su poruke uopštene.

- Slogani koji sadrže jednu reč plus Srbija, kao na primer „Podrži Srbiju“ i „Napred Srbijo“, uopšteni su i ništa ne govore. Takođe, bilbordi ove dve političke partije su toliko slični, sa skoro istim porukama i plavom pozadinom, da ne znate ni kome pripadaju - naglašava Miljanović. Za njega je najveće osveženje kampanja za gradonačelnika Aleksandra Vučića.

- Ta kampanja je dosta konkretnija. Vučićev spot je moderan, očigledno je da on želi da se dopadne biračkoj populaciji Beograda - zaključuje Miljanović.[ antrfile ]

NISU ISPUCALI SVE ADUTE

Politički analitičar Đorđe Vukadinović smatra da političke partije još uvek nisu potegle sve svoje adute i da će se predizborna kampanja tek zahuktati.

- Kampanja DSS bazira se na patriotizmu, SRS ide na socijalnu priču, DS na evropske integracije, dok SPS ima agresivnu socijalnu kampanju, koja će možda dati rezultata. LDP ima najefektnije bilborde, dok su poruke DSS „Da, i naš glas“ nejasne i neefektne. Slogani svake partije zapravo odslikavaju politiku koju one trenutno vode - objašnjava Vukadinović.

Nastavak na Kurir...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.