Jedan šalter štedeće vreme i novac građana

Izvor: Večernje novosti, 08.Jan.2018, 20:29   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Jedan šalter štedeće vreme i novac građana

Značajna novina u rad opštinskih službi u našoj zemlji uvodi se ove godine. Neophodne podatke državni organi će razmenjivati besplatno DA bi preneli vlasništvo nad polovnim automobilom naši ljudi moraju da posete četiri institucije i osam šaltera, da podnesu osam dokumenata, od kojih će četiri sami popuniti, da plate sedam pojedinačnih taksi u iznosu od 14.634 dinara, a za sve ovo potrebno im je najmanje pet dana! U poređenju sa drugim evropskim zemljama Srbija >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << prednjači ne samo po broju neophodnih papira koje građani sami dostavljaju za ostvarivanje svojih prava, već i po broju šaltera u čiji će red morati da stanu da bi završili posao. Kako bi se izbeglo bespotrebno čekanje i trošenje novca, Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave (MDULS) uvodi instituciju jedinstvenog upravnog mesta koja će biti most sa svim organima sa kojima bi stranka direktno komunicirala radi ostvarenja jednog ili više prava. To znači da će stranka podnositi samo jedan zahtev na jedinstvenom šalteru, gde će dobiti sve relevantne informacije, komuniciraće samo sa jednim organom i, na kraju, na tom mestu dobiće i odgovarajuće rešenje.PROČITAJTE JOŠ - Bojan Stević: Nema više šetnje po šalterima - Institut jedinstvenog upravnog mesta u najvećoj meri predstavlja mehanizam koji omogućava da javna uprava postane servis građana i privrede - kažu u MDULS. - Pojedine jedinice lokalne samouprave su samoinicijativno, kroz osnivanje jedinstvenih šaltera, već krenule u pravcu pojednostavljenja upravnih postupaka i procedura i poboljšanja položaja stranke. Kako sve neophodne podatke organi razmenjuju besplatno i kako se stranke ne opterećuju popunjavanjem formulara i obrazaca za izdavanje dokumenata odnosno javnih isprava idući od šaltera do šaltera, to se uz pomoć ovog instituta i za stranku i za instituciju ostvaruju značajne uštede. - Za građane nije važno sa koliko ljudi i u kom vremenu završimo određeni proces, već da li smo ih u tom procesu maksimalno ispoštovali - kaže, za "Novosti", Branko Ružić, ministar državne uprave i lokalne samouprave. - Jednošalterski koncept je korak dalje u našim naporima da stvorimo baš takvu upravu koja konstantno iznalazi načine da unapredi usluge koje pruža.NEMA AGENCIJE UVOĐENjEM jedinstvenog upravnog mesta građani više neće trošiti novac na razne agencije, poput onih za registraciju vozila, koje su umesto njih stajale u redovima. Na jednom mestu će moći da se prikupljaju sve takse i porezi. On naglašava da jedinstveno upravno mesto deluje kao primarno kontaktno mesto građana i uprave bez obzira na to koju uslugu traže. Budući da ima varijacija, u planu je da se naredni period iskoristi za testiranje od tri do pet opština i utvrdi koja forma najviše odgovara našem podneblju. PROČITAJTE JOŠ - Ružić: Fond za lokalne samouprave povećan na 320 miliona dinara - Najvažniji uslovi koji moraju biti ispunjeni da bi jedinstveno upravno mesto zaživelo u punom obimu u našoj zemlji tiču se uspešnosti i efikasnosti primene odredaba o razmeni podataka i činjenica iz službenih evidencija, kao i efikasnosti razvoja i funkcionisanja e-uprave, što podrazumeva umrežene i operativne državne institucije - objašnjavaju u MDULS. - U ovom delu je bitno i pojednostavljenje zakonske regulative u svim oblastima kroz proces usklađivanja posebnih zakona kojima su regulisani posebni upravni postupci sa odredbama ZUP-a. OBEZBEĐEN NOVAC ZA uspostavljanje jedinstvenih šaltera u jedinicama lokalne samouprave obezbediće se sredstva iz budžeta, oko 48 miliona dinara, kako bi od tri do pet opština dobilo priliku da u skladu sa određenim kriterijumima za izbor u ovoj godini, i drugim potrebnim preduslovima, uspostave svoja jedinstvena upravna mesta i odgovore svim izazovima dobre uprave.

Nastavak na Večernje novosti...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

JEDAN ŠALTER ZA SVE: Nema više trošenja ni vremena ni novca na birokratiju, a AGENCIJE SU PROŠLOST

Izvor: SrbijaDanas.com, 08.Jan.2018

Značajna novina u rad opštinskih službi u našoj zemlji uvodi se ove godine. Neophodne podatke državni organi će razmenjivati besplatno..Da bi preneli vlasništvo nad polovnim automobilom naši ljudi moraju da posete četiri institucije i osam šaltera, da podnesu osam dokumenata, od kojih će...

Nastavak na SrbijaDanas.com...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.