Javili se autori spota zlostavljane devojke

Izvor: Mondo, 28.Mar.2013, 12:04   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Javili se autori spota "zlostavljane devojke"

Fond B92 u saradnji s agencijom Saatchi & Saatchi osmislio spot "Jedna fotografija dnevno u najgoroj godini mog života" u cilju borbe protiv porodičnog nasilja, prenosi danas B92.

"Vođen više nego alarmantnim podacima da je porodično nasilje za samo prva dva meseca 2013. odnelo živote 11 žena i dvoje dece, starosti od šest i dve godine, a tokom prošle godine u porodičnim svađama ubijeno je 29 žena, Fonda B92 je odlučio da reaguje, trgne javnost iz pomalo letargičnog >> Pročitaj celu vest na sajtu Mondo << stanja i skrene pažnju na ovaj veliki problem našeg društva".

U saradnji sa marketinškom agencijom "Saatchi & Saatchi" osmišljen je i snimljen video spot "Jedna fotografija dnevno u najgoroj godini mog života" na kraju kojeg devojka poziva u pomoć. Video snimak se velikom brzinom raširio putem društvenih mreža i izazvao ogromnu pažnju medija, što predstavlja svojevrstan dokaz rasprostranjenosti porodičnog nasilja.

Prilikom distribucije ovog video snimka, svoj doprinos je dala i agencija Direct Media PR. Isti tim ljudi je učestvovao u kreiranju akcije "Bitka za bebe", a ovog puta im se priključila i poznata "Word of mouth" platforma pod imenom IPyro.

"Kampanja je bila direktno inicirana šokantnim i poražavajućim rastom femicida od početka ove godine, samo 30-60 dana nakon novembarskog "meseca protiv nasilja nad ženama" namera nam je da kampanjom pozovemo sve da se bore: žene da ne trpe i da prijavljivanjem nasilja traže svoja prava u domenu zaštite od nasilja, ali da tako vrše pritisak na sistem, članove porodica uključujući tu i decu i mlade da ih u tome podrže, građane, svedoke nasilja da se pridruže, civilne organizacije da budu još odlučnije i efikasnije, a pre svega želimo da izvršimo dodatni pritisak na one od kojih na prvom mestu zavisi rešavanje ovog problema, policiju, pravosuđe i tužilaštvo kao i ministarstvo. Sa naše strane pored medijske kampanje mi ćemo nastaviti da osnažujemo institucije i organizacije i pomoći ćemo izgradnju još dve kuće u skorijem roku. Ideja je bila i da se pokaže da svako oklevanje i odlaganje da se slučaj prijavi može dovesti do fatalnog ishoda jer nasilje postaje sve progresivnije vremenom. Ne čekati sutra već reagovati odmah", rekao je Veran Matić, predsednik UO Fonda B92.

Kampanja "Jedna fotografija dnevno u najgoroj godini mog života" počinje danas.

Matić dodaje da se samo tokom prošle godine Sigurnoj ženskoj kući javilo 3.964 žena žrtava nasilja, a u tu instituciju je smešteno 268 žena i 242 dece.

"Da ovaj problem nije organičen samo na našu zemlju, najbolje govori podatak da su u ovom video snimku izveštavali i mediji u Kanadi, Francuskoj, Italiji i čitavom našem regionu. U samo dva dana je proizveden efekat da je govoto ceo svet čekao da sazna ko je devojka iz spota", kaže Matić.

Glavna junakinja već čuvenog video klipa je devojka koja je želela da pruži svoj doprinos u borbi protiv nasilja i ne želi da se nakon toga dodatno medijski eksponira. Mia Hujić navodi da se odlučila da bude deo projekta pošto ima prijatelje i poznanike koji imaju problem devojke koju predstavlja u spotu.

"Imala sam šansu da moje lice predstavi te ljude, žene i muškarce i da pokrenemo nešto, pa makar video klipom. Da li će moje lice ili lice te prave pretučene žene koja nije imala snage da se prikaže, jer ko bi želeo da se prikaže pretučen pred kamerom, jako je osetljiva tema, mnogo sam se dala i duhom i telom i nadam se da ova količina reakcija ljudi koja je izvanredna, a to je tri milona u pet sest-dana, da će ostati ista i nakon izjave da je ovo kampanja za promene, velike primene", rekla je Hujićeva.

Ona kaže da se nada je ovaj spot probudio emocije u ljudima I dodaje da je iznenađena širokim spektrom ljudi koji su reagovali pošto je emitovan spot.

Marija Grulović iz Direct Media Public Relations kaže da su se oni trudili da doprinesu podizanju društvene svesti o gorućim problemima, I da je to razlog zašto su se pridružili kampanji.

"Sadržaj klipa je svojom smelošću obećavao da će biti posećen, i da će u našoj zemlji izazvati burne rakcije, a uspehom se smatralo 50 hiljada pregleda, međutim u roku od dva dana dostigli smo dva miliona pregleda, a sada u ovom trenutku ima više od tri i po miliona pregleda i oko 5 hiljada komentara. Javljaju se ljudi koji su imali iskustva sa porodičnim nasiljem, daju savete, pricaju svoje priče, kao i oni koji su prepoznali da je u pitanju kampanja ali da nije bitno što je video flažan već je bitna poruka koju donose svimci posledica zlostavljanja koje u stvarnosti mnogo gore izgledaju", kaže Grulovićeva.

Grulovićeva dodaje da su u kampanji pomogli I ljudi iz IPyro-a, zahvaljujući kojima je došlo do širenja ovog klipa, prvo preko društvenih mreža, odakle je sve došlo do mnogih uticajnih medija kao što su Hafington Post, Dejli Mejl, RAI itd.

Pošto je objavljena vest o videu koji kruži društvenim mrežama o devojci koja je snimila klip o nasilju koje trpi, javio se i heroj koji joj je nudio pomoć.

Istraživanje javnog mnjenja koje je dovelo do ovakve reakcije:

Prvo istraživanje o rasprostranjenosti i karakteristikama nasilja nad ženama u porodici u centralnoj Srbiji, sprovedeno na reprezentativnom uzorku u okviru projekta Programa Ujedinjenih nacija za razvoj i Uprave za rodnu ravnopravnost Ministarstva rada, zapošljavanja i socijalne politike "Borba protiv seksualnog i rodno zasnovanog nasilja" (2009-12) koje je uradila NVO Secons, ukazuje da je čak 54 odsto žena u Srbiji u svom životu imalo iskustvo nasilja u porodici, a da 38 odsto žena trpi nasilje u porodici u ovom trenutku.

Mreža ženskih nevladinih organizacija "Žene protiv nasilja" svake godine prati izveštaje medija i sačinjava analizu femicida u Srbiji. Femicid je ubistvo žene koje počini muškarac samo zato što je žena, u srži mizogino ubistvo. Prošle godine čak 28 žena su ubili njihovi intimni partneri, muževi ili bivši muževi.

Podaci Republičkog zavoda za statistiku ukazuju na to da je za žene najnebezbednije mesto njihov dom, žene su potencijalno najizloženije riziku od nasilja upravo u svojim kućama, dok je za muškarce statistika drugačija i ukazuje da su oni potencijalno najugroženiji na ulici.

U čak 95 odsto slučajeva krivičnih prijava za nasilje u porodici oštećena strana su žene. Treba imati u vidu da u slučajevima u kojima su oštećeni muškog pola, počinilac nije nužno žena, već najčešće drugi muški srodnik, sin, otac i drugi.

(MONDO)

Nastavak na Mondo...






Povezane vesti

Fond B92 autor spota o pretučenoj devojci

Izvor: NoviMagazin.rs, 28.Mar.2013

Fond B92 u saradnji s agencijom Saatchi & Saatchi osmislio spot 'Jedna fotografija dnevno u najgoroj godini mog života' u cilju borbe protiv porodičnog nasilja

Nastavak na NoviMagazin.rs...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Mondo. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Mondo. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.