Izvor: Blic, 28.Jul.2006, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Iznad očekivanja

Iznad očekivanja

Najava prodaje kineskih automobila marke 'džili' podigla je i onako visoku letnju temperaturu u Srbiji. A kako i ne bi, kada je ovlašćeni uvoznik za kompletnu teritoriju bivše SFRJ i Albaniju, beogradska firma 'Ist motors' započela promotivnu akciju za model CK koji će se bogato opremljen (verzija 'komfort': servo upravljač, klima, elektropaket, radio-CD...) prodavati već od 6.990 evra - s uračunatim svim dažbinama! Deluje zaista neverovatno, pa smo >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << požurili da potencijalni hit upoznamo kroz test vožnju.

Kad ne očekuješ mnogo - mnogo dobiješ. To je prvo što pomislite kada preko daljinskog upravljača otključate CK. Kreće neizbežno otvaranje i zatvaranje vrata, pa zagledanje u detalje - od svetlosnih grupa, preko spojeva limarije do tapacirunga i prednjeg panela. Sve je, ma koliko bili kritični, daleko bolje izvedeno nego što se očekuje od mlade fabrike ('Džili' je krenuo u proizvodnju automobila 1998) - i to iz Kine.

Vrata dobro 'dihtuju', sedišta su solidno obložena, a plastične oplate spojene tako da ni vožnja makadamom ne izaziva škripanje. Da je reč o vozilu kod koga se, ipak, najviše vodilo računa oko niske cene vidljivo je po delovima enterijera koji je dobrim delom izrađen od krte plastike. Na tom polju 'džili' neodoljivo podseća na 'korejce' od pre desetak godina, baš kao i po većem delu mehanike (stara rešenja japanskih proizvođača). EKONOMISANJE

Naslon za ruke između sedišta iskorišćen je za manju kasetu, ali vratanca ne mogu da stoje u vertikalnom položaju već se moraju pridržavati dok odlažete sitnice. Bode oči i poklopac desnog er-bega koji je prilično tanak, a jeftino deluju i prekidači za komandovanje ventilacijom i klima uređajem. Između stuba upravljača i instrument-table nazire se snop kablova. Sam upravljač, međutim, lepo je oblikovan i obložen kožom. Servo uređaj predstavlja još jedno prijatno iznenađenje. Dobro odmerena snaga obezbeđuje lako manevrisanje na malom prostoru i, istovremeno, adekvatan kontakt s podlogom što omogućava precizno vođenje u svim situacijama. Audio sistem s šest zvučnika sasvim solidno funkcioniše, a klima-uređaj je veoma efikasan. Za tili čas ohladi kabinu, čak i kada je automobil dugo parkiran na jakom suncu, ali i izvlači puno snage iz motora. 'Džili CK' drastično bolje vuče kada klima nije u funkciji. To ćete mu, međutim, lako oprostiti kada su spoljne temperature oko 35 stepeni Celzijusa.

ZA UMERENE VOZAČE

Kineski automobil pokreće benzinac od 1,3 l, s dva bregasta vratila u glavi, 16 ventila i 'Bošovim' sistemom elektronskog ubrizgavanja. Podatak da se maksimalni obrtni moment dostiže pri visokih 5.200 o/min. (samo 800 ispod tačke na kojoj je zabeležena najveća snaga od 86 KS) navodi na zaključak da 'džili' ima problema s elastičnošću. To, ipak, nije slučaj jer je 108 od mogućih 110 Nm na raspolaganju već od 3.000 o/min. Zato je CK sasvim solidan u gradskim uslovima, a za oštriju vožnju (osim snage) nedostaje mu brža i preciznija transmisija. Petostepeni menjač ima dobro odmerene prenosne odnose, ali to je uz solidno oblikovanu ručicu sve što od njega možete da očekujete.

Ni performanse nisu ništa spektakularno. S maksimalnom brzinom od 150 km/h i skromnim ubrzanjima 'džili' će odgovarati umerenim vozačima, dok će svi koji vole da snažnije nagaze papučicu gasa morati da sačekaju jače verzije ili pokušaju da izvuku dobar prosek na deonicama s više krivina. To ni manje veštim vozačima neće biti previše teško (čim se naviknu na menjač, verovatno najslabiji deo ovog vozila) jer sistem oslanjanja (nezavisni na obe osovine) odlično obavlja zadatak uprkos činjenici da je klirens vozila projektovan za puteve slabijeg kvaliteta (čak i maksimalno opterećen CK je udaljen čitavih 170 mm od tla).

Testirana varijanta 'flegšip', koja će se na našem tržištu prodavati kao 'elegans', prilično je bogato opremljena za vozilo čija je vrednost procenjena na 7.990 evra. Ovaj automobil, međutim, u Srbiji neće moći da se kupi sve dok se ne završi homologacija (ispunjavanje minimum 'Evro 3' standarda). Procedura je u toku, pa u 'Ist motorsu' očekuju da će prodaja početi već za nekoliko meseci. Najverovatnije, početkom sledeće godine.

Aleksandar Andrić

Očistite 'AutoComplete'

Želim iz svog kompjutera da izbrišem zapamćene lozinke i šifre koje sam koristila za Internet. Koristim 'Internet Explorer', a ne znam kako mogu da izvedem tu operaciju.

Milena

Kliknite na 'Majkrosoftovu' ikonicu pomoću koje se kačite na Internet. Zatim kliknite na dugme 'Tools' pa odaberite opciju 'Internet Options'. U prozoru koji se otvorio odaberite 'Content' pa kliknite na 'AutoComplete'. Pritiskom na dugme 'Clear Forms' ili 'Clear Passwords' tako ćete sve sačuvane podatke, a odabirom drugih opcija možete da odredite na koji način će 'Internet Explorer' u budućnosti da upravlja pomenutim podacima.

Pitanja možete slati na tehnika@blic.co.yu

|

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.