Izvor: Blic, 30.Jun.2009, 12:55 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Italijanski šmeker za lepo vreme
Skuteri do 50 kubika su zahvaljujući niskoj ceni stekli popularnost među mladima, ali da biste osetili istinsko zadovoljstvo u gradskoj vožnji, jedini pravi izbor jesu takozvani maksi skuteri. Prepoznatljiv predstavnik klase je „Pijađov” model „beverli 300 turer”, italijanski zavodnik, čija se treća generacija nedavno pojavila i na srpskom tržištu po ceni od 451.940 dinara.
Kompanija „Pjađo” je osnovana 1884. godine u gradiću >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << Pontadera, u provinciji Toskana, i četvrti je svetski proizvođač motocikala i skutera. Iza imena „Pjađo” krije se još šest brendova - „Aprilija”, „Moto Guci”, „Gilera”, „Ližije”, „Derbi” i legendarna „Vespa”. A, kada iza sebe kao proizvod imate prvi globalni skuter, model „vespu”, onda niko ne sumnja da znate kako se prave dobri dvotočkaši.
Točkovi od 16 inča
Model „beverli 300 turer” dobro je poznat ljubiteljima skutera velikih točkova, koji iz nekih svojih ubeđenja vole da se kotrljaju na „šesnaesticama”. Jedan od razloga je sigurno bolje ponašanje u vožnji, kao i stabilnost, naročito po lošim putevima. „Turer” sa lakoćom „guta” rupe, i opasnost od pada je svedena na minimum. Za razliku od prethodnog modela, far je sa sredine pomeren ka vrhu i sada se nalazi na guvernalu, što „beverliju 300” daje motociklistički izgled. Kompletan izgled je obogaćen i hromiranim detaljima, po kojima se i razlikuje od konkurencije. „Pjađo beverli 300 turer” odlikuje se i vrhunskom ergonomijom vozačke i suvozačke pozicije. Položaj za volanom je idealan bez obzira na to da li ste gimnastičarka ili košarkaš. Sedište je dugačko, komotno i udobno, urađeno je u krem boji, kako bi se razlikovalo od boje skutera. Instrumenti su jasni i pregledni i po danu, i po noćnoj vožnji.
Može i na otvoren put
Izgled „turera” je originalan i možete da ga vozite svakog dana u svakoj prilici, sportski obučeni, ili u odelu sa tašnom i mašnom. Prevashodno je zamišljen za krstarenje gradom, jer „Pjađo” u svojoj ponudi ima i „beverli 500 kruzer”, koji odlikuju snažniji motor i kočnice. Ipak, ako poželite da se svojim „turerom” otisnete van grada, nemojte da se ustručavate. Svojim dimenzijama i težinom (176 kilograma) odlično se držao na otvorenom putu, pri brzinama većim i od 80 kilometara na sat. Vibracije na volanu gotovo da se i ne osećaju. Savet je da obavezno nabavite vetrobran, koji se prodaje kao dodatna oprema. Za duža putovanja dobro će vam doći i kofer koji se montira iza zadnjeg točka. Kofer (zapremina 38 litara) dizajniran je da ne kvari izgled „turera” i isporučuje se u boji skutera. Ispod sedišta se nalazi pregrada dovoljna za dve džet-kacige, dok je u prednjoj maski spremnik za sitnice. Rezervoar je smešten u podu, između nogu vozača, i može da primi oko deset litara bezolovnog benzina. Prosečna potrošnja je između četiri i 4,5 litara u gradskoj vožnji.
Živahan motor
Dinamičniju vožnju „turera” omogućio je novi jednocilindrični, četvorotaktni agregat „piaggio quasar” od 278 kubika i 22 KS sa vodenim hlađenjem i direktnim elektronskim ubrizgavanjem goriva. Živahan i pouzdan motor, sa maksimalnim obrtnim momentom od 23 Nm pri 6.000 o/minutu) kao iz katapulta ispaljuje „beverli 300 turer”. Sve pohvale idu i na račun CVT automatskog menjača, koji se brine za jednostavnu i komotnu vožnju.
Policajac na dva točka
Da je „beverli 300 turer” stvarno poseban pokazuje i podatak da se u Njujorku koristi kao zvaničan službeni motocikl saobraćajne policije. Odnedavno, „turer” sa rotacijom može da se vidi i na ulicama Novog Sada i Jagodine.
Pjađo beverli 300 turer
Motor jednocilindrični
Zapremina 278 kubika
Snaga 22 KS
Obrtni momenat 23 Nm
Menjač automatski variomat CVT
Prednje kočnice disk 260 mm
Zadnje kočnice disk 260 mm
Međuosovinsko rastojanje 1470 mm
Dužina 2110 mm
Širina 770 mm
Visina sedišta 790 cm
Težina 176 kg
Prednji pneumatik 110/70 R16
Zadnji pneumatik 140/70 R16
Rezervoar 10 litara
Cena 451.940 dinara