Izvor: Blic, 30.Jun.2009, 12:55   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Italijanski šmeker za lepo vreme

Skuteri do 50 kubika su zahvaljujući niskoj ceni stekli popularnost među mladima, ali da biste osetili istinsko zadovoljstvo u gradskoj vožnji, jedini pravi izbor jesu takozvani maksi skuteri. Prepoznatljiv predstavnik klase je „Pijađov” model „beverli 300 turer”, italijanski zavodnik, čija se treća generacija nedavno pojavila i na srpskom tržištu po ceni od 451.940 dinara.



Kompanija „Pjađo” je osnovana 1884. godine u gradiću >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << Pontadera, u provinciji Toskana, i četvrti je svetski proizvođač motocikala i skutera. Iza imena „Pjađo” krije se još šest brendova - „Aprilija”, „Moto Guci”, „Gilera”, „Ližije”, „Derbi” i legendarna „Vespa”. A, kada iza sebe kao proizvod imate prvi globalni skuter, model „vespu”, onda niko ne sumnja da znate kako se prave dobri dvotočkaši.

Točkovi od 16 inča

Model „beverli 300 turer” dobro je poznat ljubiteljima skutera velikih točkova, koji iz nekih svojih ubeđenja vole da se kotrljaju na „šesnaesticama”. Jedan od razloga je sigurno bolje ponašanje u vožnji, kao i stabilnost, naročito po lošim putevima. „Turer” sa lakoćom „guta” rupe, i opasnost od pada je svedena na minimum. Za razliku od prethodnog modela, far je sa sredine pomeren ka vrhu i sada se nalazi na guvernalu, što „beverliju 300” daje motociklistički izgled. Kompletan izgled je obogaćen i hromiranim detaljima, po kojima se i razlikuje od konkurencije. „Pjađo beverli 300 turer” odlikuje se i vrhunskom ergonomijom vozačke i suvozačke pozicije. Položaj za volanom je idealan bez obzira na to da li ste gimnastičarka ili košarkaš. Sedište je dugačko, komotno i udobno, urađeno je u krem boji, kako bi se razlikovalo od boje skutera. Instrumenti su jasni i pregledni i po danu, i po noćnoj vožnji.

Može i na otvoren put

Izgled „turera” je originalan i možete da ga vozite svakog dana u svakoj prilici, sportski obučeni, ili u odelu sa tašnom i mašnom. Prevashodno je zamišljen za krstarenje gradom, jer „Pjađo” u svojoj ponudi ima i „beverli 500 kruzer”, koji odlikuju snažniji motor i kočnice. Ipak, ako poželite da se svojim „turerom” otisnete van grada, nemojte da se ustručavate. Svojim dimenzijama i težinom (176 kilograma) odlično se držao na otvorenom putu, pri brzinama većim i od 80 kilometara na sat. Vibracije na volanu gotovo da se i ne osećaju. Savet je da obavezno nabavite vetrobran, koji se prodaje kao dodatna oprema. Za duža putovanja dobro će vam doći i kofer koji se montira iza zadnjeg točka. Kofer (zapremina 38 litara) dizajniran je da ne kvari izgled „turera” i isporučuje se u boji skutera. Ispod sedišta se nalazi pregrada dovoljna za dve džet-kacige, dok je u prednjoj maski spremnik za sitnice. Rezervoar je smešten u podu, između nogu vozača, i može da primi oko deset litara bezolovnog benzina. Prosečna potrošnja je između četiri i 4,5 litara u gradskoj vožnji.

Živahan motor

Dinamičniju vožnju „turera” omogućio je novi jednocilindrični, četvorotaktni agregat „piaggio quasar” od 278 kubika i 22 KS sa vodenim hlađenjem i direktnim elektronskim ubrizgavanjem goriva. Živahan i pouzdan motor, sa maksimalnim obrtnim momentom od 23 Nm pri 6.000 o/minutu) kao iz katapulta ispaljuje „beverli 300 turer”. Sve pohvale idu i na račun CVT automatskog menjača, koji se brine za jednostavnu i komotnu vožnju.

Policajac na dva točka

Da je „beverli 300 turer” stvarno poseban pokazuje i podatak da se u Njujorku koristi kao zvaničan službeni motocikl saobraćajne policije. Odnedavno, „turer” sa rotacijom može da se vidi i na ulicama Novog Sada i Jagodine.

Pjađo beverli 300 turer

Motor jednocilindrični

Zapremina 278 kubika

Snaga 22 KS

Obrtni momenat 23 Nm

Menjač automatski variomat CVT

Prednje kočnice disk 260 mm

Zadnje kočnice disk 260 mm

Međuosovinsko rastojanje 1470 mm

Dužina 2110 mm

Širina 770 mm

Visina sedišta 790 cm

Težina 176 kg

Prednji pneumatik 110/70 R16

Zadnji pneumatik 140/70 R16

Rezervoar 10 litara

Cena 451.940 dinara

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.